۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۳۴۰۵۷
به گزارش پايگاه اطلاع رساني زنگ خبر

حال و هواي معتکفين در شهرستان بن

اينجا همه براي خدا آمده اند تا آينه دلشان را صيقلي دوباره دهند. معتکفان گروهي و يا تک نفري به قرآن خواندن، قرائت دعا و ديگر مراسم ويژه اعتکاف مي پردازند و گاه گاهي شبنم هاي اشک از گونه هاي يشان جاري مي‌شود.
حال و هواي معتکفين در شهرستان بن
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  خبرنگار زنگ خبر، اين روزها گويي در آسمان خبرهايي است. در گرماگرم روزمرگي‎هاي عصر مدرن اين صدايي است که از دور بندگان خدا را به نزديک مي‎خواند. گويي آسمان به زمين نزديک‎تر شده و زمين از عظمت آسمان مبهوت گشته است.

شوق وصال به منبع لايزال است که گروهي را به آستان کبريايي‎اش رهنمون ساخته و بارالهي چه لذت بخش است گذر نسيم ياد تو بر دل‌ها و چه زيباست پرواز پرنده خاطره تو بر قلب‌ها و چه شيرين است پيمودن انديشه در جاده‎ي غيب ها به سوي تو.




 
و اينجاست که زبان به مناجات با معبود هستي باز مي‎گردد که الهي به حرمت آن نام که تو خواني و به حرمت آن صفت که تو چناني، درياب که مي‎تواني. الهي، عمر خود به باد کردم و بر تن خود بيداد کردم؛ گفتي و فرمان نکردم، درماندم و درمان نکردم.

الهي، اگر تو مرا خواستي من آن خواستم که تو خواستي. الهي، بهشت و حور چه نازم، مرا ديده‎اي ده که از هر نظر بهشتي سازم.



 
الهي، در دل‎هاي ما جز تخم محبت مکار و بر جان‎هاي ما جز الطاف و مرحمت خود منگار و بر کشت‎هاي ما جز باران رحمت خود مبار. به لطف، ما را دست گير و به کرم، پاي دار، الهي حجاب ها از راه بردار و ما را به ما مگذار.

و اين مناجات کنندگان همانند که روزه‌ي عشق مي‌گيرند و با عشق، افطار مي‌کنند، هم‌نشين اهل راز مي‌شوند و از نياز مي‌گويند، عقل به انديشه فرو رفته و دل به سجود رهنمون مي‎سازند.

اعتکاف زمينه چنين خلوتي را فراهم مي‌کند فرصت و مجال مي‌دهد براي پرداختن به نفس و انديشيدن به اعمال خود به آنچه که بايد باشد و عمل کند.



 
از صبح گاه سيزدهم رجب، مساجد شهرستان بن، شاهد حضور عاشقان شيفته اي است که به قصد اقامتي سه روزه، در اين مکان مقدس حضور مي يابند و به دور ازدنيا و جلوه هاي دل فريب آن، در سفري از خانه خويش به خانه دوست شرکت جسته و به راز و نيازِ با خداي بي نيازِ بنده نواز مي پردازند.

با حضور در جمع معتکفين، حس و حال معنوي خاصي به انسان دست مي دهد و هرکس فارغ از درگيري هاي روزمره، مشغول راز و نياز با معبود خويش بوده و خودش را براي زندگي به سبک بهتر آماده مي کند.



خبرنگار زنگ خبر به بهانه روزهاي خوش اعتکاف با معتکفين به گفت و گو پرداخت و حس و حال آنان را جويا شد.

اعتکاف دوستي و نورانيت مي آورد

 وقتي که وارد شدم ديدم معتکفين در کنار يکديگر همانند دوستاني چندين ساله و صميمي اسکان کرده و هر يک در کنار وسايل شخصي شان بيتوته کرده و در حال انجام کارهاي مدنظر خودشان هستند.

در يک سمت از مسجد افرادي را ديدم که به دليل شب زنده داري و راز و نياز با خداوند متعال در حال استراحت و دراز کشيدن بودند و در سمت ديگر معتکفيني را ديدم که با داشتن سن کم در مسجد حضور يافته و علاوه بر انجام عمل روزه به مطالعه کتاب‌هاي درسي شان پرداخته و خود را براي امتحانات خرداد ماه آماده مي کردند.

استقبال فراوان نوجوانان از اعتکاف

در  مسجد علاوه بر دانش آموزان و دانشجويان که در اين مراسم شرکت کرده تا به همگان نشان دهند که اعتکاف و بندگي خدا و همچنين طلب مغفرت پير و جوان و استاد نمي‌شناسد.

محمد  با چشماني اشک آلود گفت: سحرگاه 13 رجب وقتي که معتکف شدم با خود فکر کردم در کنار کعبه مُحرم شدم. حال عجيبي دارم که نميتوانم آن را بيان کنم فقط و فقط از خدا مي خواهم ظهور امام زمان (عج) را نزديک کند.به نظرم دعاي اول همه معتکفين ظهور ولي عصر (عج) است.


عليرضا  هم درباره حال و هواي خود گفت: نه تنها من بلکه همه ما نياز داريم تا روزهايي با خداي خود خلوت کنيم و چه روزهايي بهتر از ايام البيض. عبادات اين ايام روح معنويت هر انساني را براي يک سال بيمه مي کند. ما هر ساله نياز داريم تا با تلنگري به خود آييم و روزهاي خوش اعتکاف فرصت مناسبي براي بازگشت به فطرت پاک خود است.اينجا ما سعي مي کنيم دلمان را خانه تکاني کنيم تا بتوانيم پذيراي شيريني عبادات در روزهاي شعبان و رمضان شويم.


ايوب ازجمله معتکفين است که در گوشه‌اي از مسجد در حال زمزمه کردن دعا است، براي چندمين بار است که توفيق شرکت در مراسم اعتکاف را دارد و اعتکاف رايکي از برکات انقلاب اسلامي مي داند.

مهدي از ديگر معتکفان است که براي نخستين بار توفيق شرکت در مراسم اعتکاف را پيدا کرده و از حال و هواي اعتکاف اين چنين گفت: از اينکه در اعتکاف شرکت کردم بسيار خوشحالم و اميدوارم در اين ماه خدا به گونه اي عمل کنم که بدي ها را از خود دور سازم.


حجت الاسلام آقابابايي هم که در بين معتکفين است گفت: افزايش تواضع و فروتني، تقويت اراده، دوري از گناه و زشتي ها، انس با خوبي‌ها و جلب محبت الهي را ازجمله آثار دنيوي و اخروي اعتکاف برشمرد و گفت: اين استقبال گسترده از اين مراسم معنوي، خود پاسخ قاطعي است بر ياوه گوياني که نسل جديد جامعه را بريده از دين و انقلاب معرفي مي کنند؛ نسلي که به تعبير مقام معظم رهبري، برخوردار از معرفت ديني بالا و ايمان عميق است.

 وي اعتکاف را برنامه سودمندي در مقابله باتهاجم فرهنگي غرب دانست و افزود: سنت اعتکاف و ترويج آن در بين جوانان بهترين و ارزشمندترين پناهگاه در مقابل هجمه‌هاي فرهنگي دشمنان است که همه بايد دوشادوش هم با همدلي و همزباني در توسعه اين فرهنگ ديني و قرآني تلاش کنيم.

انتهاي پيام1026ج/520ز
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۳۴:۰۵

31 Dec 2019