۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۳۸۲۹۷

پژوهشگران ايراني در راس مراکز علمي موفق جهان

اگر مراکز علمي موفق جهان را بررسي کنيم مي بينيم که پژوهشگران ايراني در راس آن ها قرار دارند، جوانان ايراني ثابت کردند که مي توانند در دنيا بهترين باشند.
پژوهشگران ايراني در راس مراکز علمي موفق جهان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، فضاي آموزشي و دانشگاه ها را بايد در سه مقطع تاريخي بررسي کنيم، در دهه اول انقلاب سياست کشور در دانشگاه ها آموزش محوري بود چرا که جامعه نياز به آموزش داشت. دهه دوم انقلاب پژوهش محور بود و هم اکنون نيز شاهد پژوهش هاي بسيار خوبي از دانشگاه ها هستيم اما نتيجه بخش نيستند؛ زيرا امروز از پژوهش در دانشگاه ها به خوبي حمايت نمي شود. دانشجو پس از گذراندن دوره هاي آموزشي و ارائه طرح هاي پژوهشي و دانش بنيان براي تجاري سازي محصول خود حمايت و پشتيباني نمي شود از اين رو به فکر خروج از کشور مي افتد.


اگر طرح هاي پژوهشي به تکنولوژي تبديل و وارد صنعت شود يقينا وابستگي کشور به خارج قطع مي شود. اگر مراکز علمي موفق جهان را بررسي کنيم مي بينيم که پژوهشگران ايراني در راس آن ها قرار دارند، جوانان ايراني ثابت کردند که مي توانند در دنيا بهترين باشند.



در همين راستا معاونت فرهنگي دانشگاه شهرکرد، با هدف ارتقاء شايستگي هاي حرفه اي دانشجويان و دانش آموختگان، تفاهم نامه همکاري مشترک دانشگاه شهرکرد و اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري توسط حميد رضا عزيزي معاون فرهنگي اجتماعي به نمايندگي از دانشگاه شهرکرد و محمود تقي پور مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري امضا شد.


اين تفاهم‌نامه باهدف فرهنگ‌سازي آموزش‌هاي مهارتي، همکاري در تدوين و بازنگري استانداردهاي آموزشي مهارتي، شناسايي مهارت‌هاي موردنياز دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي در گرو ه ها و رشته‌هاي آموزشي، توانمندسازي دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاه براي ورود به بازار کار، شناسايي و توسعه مشاغل جديد امضا شد.

گفتني است؛ اين تفاهم‌نامه از تاريخ امضاء به مدت يک سال معتبر بوده و در صورت توافق طرفين قابل تمديد مي‌باشد.



انتهاي پيام/۹۲۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۸:۲۳

30 Dec 2019