۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۳۶۳۰۷
با حکم دادستان عمومي و انقلاب شهرستان کوهرنگ

تونل چري در شهرستان کوهرنگ تعطيل شد

فرماندار کوهرنگ گفت: با حکم دادستان تونل چري در شهرستان کوهرنگ براي بررسي‎‌هاي بيشتر موقتا تعطيل شد.
تونل چري در شهرستان کوهرنگ تعطيل شد
به گزارش جهانبین نیوز، مرتضي زمانپور، فرماندار کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر از تعطيلي پروژه احداث تونل چري در اين شهرستان خبر داد.

زمانپور با اشاره به حادثه ريزش تونل چري و فوت سه کارگر، عنوان کرد: در حال حاضر پروژه احداث تونل چري به دستور محمد قاسمي، دادستان عمومي و انقلاب تا تعيين تکليف نهايي تعطيل شده است.

وي با بيان اينکه به علت نبودن ايمني لازم اين پروژه تا اطلاع ثانوي تعطيل شد بيان داشت: با حکم دادستان تونل چري در شهرستان کوهرنگ براي بررسي‎‌هاي بيشتر موقتا تعطيل شد.

زمانپور در تشريح علت حادثه افزود: در راستاي تأمين ايمني تونل چري و پايدارسازي آن روز گذشته اقداماتي انجام مي‌شود.

فرماندار کوهرنگ با بيان اينکه مدت‌ها بود که ورود به تونل انجام نمي‌شد، یادآور شد: متأسفانه در روز گذشته در نخستين اقدام براي ورود به تونل و حفاري، تونل ريزش مي‌کند.

در همين حال مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري گفت: ريزش تونل چري به خاطر آبخيز بودن محل حفاري رخ داده است.

وي گفت: بر اثر ريزش بخش ابتدايي تونل گردنه چري در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ عصر سه شنبه بيست و هشتم شهريورماه سه نفر از کارگران جان خود را از دست دادند و پنج تن نيز مصدوم شدند.

قاسم قاسمي با اشاره به اينکه ريزش تونل چري به خاطر آبخيز بودن محل حفاري رخ داده است، اظهار داشت: محل حفاري آبخيز بوده است و همين امر موجب ريزش تونل شده است.

وي عنوان کرد: کارگران در داخل تونل در حال آرماتور بندي با ميلگرد بوده اند که سقف تونل ريزش مي کند.

مديرکل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه احداث تونل «چري» از مهمترين پروژه هاي راه استان چهارمحال و بختياري است، اظهار داشت: اين تونل يکي از طولاني ترين تونل هاي جاده اي استان است که در اين چهارمحال و بختياري در حال احداث است.

قاسم سليماني دشتکي، استاندار چهارمحال و بختياري امروز چهارشنبه 29 شهريور در پنجمين شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري با تسليت به خانواده هاي درگذشتگان اين حادثه تاکيد کرد: معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري، اداره کل راه و شهرسازي و مديريت بحران استانداري موظفند نسبت به پيگيري ابعاد مختلف اين حادثه و اعلام نظر کارشناسي در اين خصوص اقدام کنند.

وي افزود: شفاف سازي و اعلام نظر کارشناسي ابعاد مختلف حادثه ريزش ورودي تونل چري بايستي از طريق رسانه هاي گروهي به مردم اطلاع رساني شود.

سليماني دشتکي تصريح کرد: از همان لحظات ابتدايي وقوع حادثه تمامي مسئولان به همراه نيروهاي مردمي و محلي وارد منطقه شده و از نزديک کار امداد رساني را آغاز کردند.

وي يادآور شد: همکاري، تعامل و همراهي مسئولان، مردم و گروه هاي مختلف امدادرسان مربوط به حادثه ريزش تونل چري مطلوب و قابل قدرداني است.

به گزارش کوهرنگ خبر، عمليات احداث تونل گردنه چري به طول سه هزار و ۴۰۰ متر و عرض ۱۱ متر و ۸۰ سانتيمتر، و با اعتبار اوليه ۱۴۱ ميليارد و ۸۷۰ ميليون ريال از مهرماه سال ۱۳۹۴ آغاز شد.

شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در فاصله ۸۵ کيلومتري و مرکز بخش دوآب صمصامي در فاصله ۱۱۰ کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري قرار دارد.

انتهاي پيام1026ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۳:۴۷

28 Dec 2019