۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۳۹۳۷۷
کارشناس مسائل مذهبی:

مقایسه شرایط امروز با زمان امام حسن (ع) اشتباه است/جوانان با قرائت زیارت جامعه کبیره، امام دوم را بهتر بشناسند

کارشناس مسائل مذهبی گفت: جوانان کتاب صلح امام حسن (ع) که مقام معظم رهبری نوشتند و فلسفه صلح را در آن بیان کردند مطالعه کنند همچنین قرائت چندین باره زیارت جامعه کبیره به همرا ترجمه آن می‌تواند کمک بسیاری به جوانان برای شناخت امام حسن (ع) داشته باشد.
مقایسه شرایط امروز با زمان امام حسن (ع) اشتباه است/جوانان با قرائت زیارت جامعه کبیره، امام دوم را بهتر بشناسند
حجت الاسلام سید داوود احمد پناه کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: پیامبر (ص) فرمودند امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هر دو امامند و اگر یکی صلح می‌کند و یکی قیام می‌کند،یعنی هر دو به تکلیف شرعی خود عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید زندگی امامان معصوم (ع) را مانند یک سریال و دانه‌ها تسبیح به هم مرتبط بدانیم که بر اساس زمان و موقعیتشان خدا یک تکلیف جداگانه برایشان تعیین کرده است ادامه داد: اگر امام حسین (ع) جای امام حسن مجتبی (ع) بودند ایشان نیز ممکن بود همان کاری را انجام دهند که امام حسن (ع) انجام دادند.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه صلح امام حسن (ع) با یک شرایط سنگینی صورت گرفت ادامه داد: همه باید بدانند که امام حسن مجتبی (ع) چندین بار لشکرهایی متشکل از ۳ هزار و ۴ هزار سرباز برای جنگ با معاویه فراهم کردند، اما معاویه فرماندهان لشکریان امام را خریداری کرده و با وعده‌های دروغ فریبشان داد و این نشان از سختی شرایط حاکم بر زمان امام حسن (ع) دارد.

احمد پناه یادآور شد: امام حسین (ع) ۱۰ سال با معاویه زندگی کردند ولی قیام نکردند، و این یعنی احترام به صلحنامه امام حسن مجتبی (ع)، نباید این نکته را از یاد برد که امامان ما همه شجاع بودند و همه نور واحدی هستند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است بسیاری از ابعاد زندگی امام حسن مجتبی (ع) بیان نشده باشد ادامه داد: جوانان کتاب صلح امام حسن (ع) که مقام معظم رهبری نوشتند و فلسفه صلح را در آن بیان کردند مطالعه کنند همچنین قرائت چندین باره زیارت جامعه کبیره به همرا ترجمه آن می‌تواند کمک بسیاری به جوانان برای شناخت امام حسن (ع) داشته باشد.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه هم علما و هم رسانه‌ها آنگونه که شایسته بوده نتوانستند امام حسن مجتبی و سایر ائمه را به مردم و بویژه جوانان بشناسانند تاکید کرد: مردم سیره اهل بیت (ع) را کم‌تر می‌دانند و نمونه‌ای از این عدم آشنایی برگزاری برخی از مراسم‌های عزاداری طولانی در دهه محرم است به طوری که نماز افراد قضا می‌شود، در صورتی که امام حسین (ع) در میدان جنگ نمازشان را ترک نکردند و این نشان از عدم شناخت درست ائمه (ع) است.

وی ادامه داد: امامان ما چندین فرهنگ دارند که باید شناسایی و معرفی شوند و رسانه‌ها برای معرفی بیشتر ائمه باید تلاش مضاعف داشته باشند.

احمدپناه با اشاره به اینکه برخی شرایط امروز جامعه را با شرایط زمان امام حسن (ع) یکسان می‌دانند خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند ما با دنیا دعوا نداریم و به دنبال جنگ نیستیم و حتی در دوران جنگ تحمیلی هم شروع‌کننده جنگ صدام و صدامیان بودند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست بیان داشت: با این حال وقتی مسئولان اصرار داشتند با پنج به اضافه یک مذاکره کنند رهبر معظم انقلاب فرمودند نرمش قهرمانانه را سرلوحه کارشان قرار دهند و مذاکره کنند، اما با وجود پایبندی ایران به تعهداتش این آمریکا بود که زیر همه تعهداتش زد و بدعهدی کرد.

این کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: الان هم مقام معظم رهبری تذکر دادند که اروپایی‌ها هم مانند آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند مگر آنکه عملاً و نه زباناً ثابت کنند شرایط ایران را می‌پذیرند و این نکته را از یاد نبریم که الان نه زمان امام حسن (ع) است و نه زمان امام حسین (ع) مسئولان جامعه امروز باید به تکلیف خود عمل کنند و این عمل باید با توجه به شرایط روز باشد.

احمدپناه اضافه کرد: باید شرایط زمان سنجیده شود و اگر به منافع ملی ما آسیب وارد می‌شود نباید به مذاکرات ادامه دهیم و توجه داشته باشیم که نوع عمل ما باید متناسب با شرایط زمان باشد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۳:۳۶

31 Dec 2019