۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۱۹۴۸۷

پیاده روی اربعین حسینی زیارتی سرشار از معنویت و نوعی جهاد حسینی و سیاسی است

همایش بزرگ مذهبی شیعیان در مراسم اربعین حسینی قدرت و عظمت اسلام را بیش از پیش به نمایش خواهد گذاشت.
پیاده روی اربعین حسینی زیارتی سرشار از معنویت و نوعی جهاد حسینی و سیاسی است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در بدرقه زائران پیاده روی اربعین حسینی ، اهمیت بسیار بالای عزیمت زائران با پای پیاده به سمت کربلای معلی در این مقطع حساس را یادآور شد و گفت: همایش بزرگ مذهبی شیعیان در مراسم اربعین حسینی قدرت و عظمت اسلام را بیش از پیش به نمایش خواهد گذاشت.

نکونام اربعین را تجلی عشق به تربت و مرقد سیدالشهدا (ع) و آغاز یک حرکت حسینی به معنای حقیقی کلمه دانست که با وجود گذشت قرن‌های متمادی، همچنان دل همه‌ی دوستداران اهل بیت و همه‌ی آزادگان جهان را به سوی رستگاری و عزت و افتخار می‌کشاند.

وی پیاده روی اربعین حسینی را جهادی راستین به معنای واقعی کلمه دانست و گفت: پیاده روی اربعین حسینی علاوه بر اینکه زیارتی سرشار از معنویت و روحانیت است ، نوعی جهاد حسینی و سیاسی محسوب می شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه شیعیان تمام خطرات و تهدیدهای این مسیر را به جان خواهند خرید اما لحظه‌ای دست از ارزش‌ها و نهضت حسینی برنخواهند داشت ، گفت: شیعیان با پیاده روی خود در اربعین حسینی حضور و ایستادگی خود در جبهه امام حسین (ع) را به جهانیان اثبات می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان وحشت و هراس دشمنان و بدخواهان اسلام و شیعیان از بزرگترین همایش مذهبی مسلمانان در کربلای معلی را یادآور شد و گفت: تمام جهانیان به بزرگترین همایش مذهبی در حال وقوع در کربلای معلی چشم دوخته‌اند اما در این میان ترس و واهمه دشمنان از عظمت و قدرت اسلام در این حرکت ، بیش از گذشته محسوس و نمایان تر است.

وی با یادآوری جاذبه خاص اربعین حسینی بر دل و جان انسان ، مجذوب کردن دل‌ها به کربلای معلی را خاصیت همیشه جاوید اربعین حسینی دانست و گفت: اربعین حسینی همه ساله دل‌های فراوانی را به کربلای معلی جذب کرده‌است اما این مقطع زمان همه دل‌های عاشق ، از هر کوی برزن منقلب و به سمت حرم امام حسین(ع) پرکشیده است.

نکونام با اشاره به عزیمت میلیون‌ها زائر به کربلای معلی همزمان با اربعین حسینی ، این آمار را باور نکردنی و تحسین برانگیز دانست و افزود: سیل جمعیت با پای پیاده از شهرها و روستاها و طبقات و اقشار مختلف کشور به سمت کربلای معلی به راه افتاده‌اند و به یقین هیچ قدرتی نمی‌تواند جلودار این دل‌های آماده و منقلب باشد.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: امروز حضور در پیاده‌روی اربعین، تقویت جبهه‌ی اسلام در برابر کفر و یزدیان زمان است و این قدرت‌نمایی عظیم مایه‌ی امنیت جهان اسلام و حتی جامعه‌ی اسلامی خواهد بود.

وی زنده ماندن راه و نهضت ابا عبدالله حسین(ع) را دستاورد مهم پیاده‌روی زائران در اربعین حسینی دانست و تصریح کرد: دشمنان بیش از هر چیز از نهضت امام حسین (ع) و سرخی خون شهدای کربلا هراس دارند و شما نیز در جهت زنده نکه داشتن این راه و نهضت همیشه ماندگار و مایوس کردن دشمنان حرکت کرده اید.

نماینده ولی فقیه در استان زنده ماندن اسلام ناب محمدی ، نهضت حسینی و انقلاب اسلامی ایران در گرو دعای زائران پیاده اربعین حسینی دانست و خاطرنشان کرد: یاس و کور شدن چشم دشمنان موفقیت و دستاورد مهم این سفر معنوی است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۰:۳۹

7 Jan 2020