۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۳۴۴۱۷
مسئول بسيج علمي پژوهشي کشور:

امروز یکی از مشکلات جدی نبود مدیریت دانش است

مسئول بسيج علمي پژوهشي کشور گفت: ما در کشور مي توانيم علم توليد کنيم ولي علم‌مان را نمي توانيم تبديل به فناوري و سپس به ثروت کنيم.
امروز یکی از مشکلات جدی نبود مدیریت دانش است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ جلسه اعضاء خانه نخبگان استان با دکتر قدياني برگزار شد.

در اين نشست ابتدا اعضاء خانه نخبگان به طرح سوالات و مشکلات پيش روي علم و صنعت استان پرداختند. طي اين جلسه، اعضاء خانه نخبگان به مواردي همچون عدم در نظرگيري امتياز براي اعضاء خانه نخبگان در آزمون هاي استخدامي، عدم اعتماد افراد جهت ارائه طرح به خانه نخبگان، تقاضاي افزايش سقف حمايت ها در پروژه هاي دانشگاهي، فاصله گرفتن از طرح هاي مدرسه اي و حرکت گسترده تر به سمت طرح هاي دانشگاهي، تغيير فرمت ها و شيوه ها، تجاري سازي طرح هاي علمي پژوهشي، بازاريابي جهت فروش محصولات، وضعيت اشتغال و محدوديت هاي امر و... اشاره کردند.

دکتر مباشري از اساتيد و داوران طرح هاي ارائه شده به خانه نخبگان موضوع برگزاري کارگاه ها را حائز اهميت فراوان دانست و بيان داشت: روش تحقيق موضوعي است که مي بايست نگاره ويژه اي به آن داشت.

مهدي حق وردي، مسئول بسيج علمي پژوهشي استان نيز در ادامه ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي و خدمات ارائه شده به پژوهشگران، گفت: بيش از ۴۶ طرح به سازمان مرکزي ارسال شده است.

دکتر قدياني مسئول بسيج علمي پژوهشي کشور با بیان اینکه ما در کشور مي توانيم علم توليد کنيم ولي علممان را نمي توانيم تبديل به فناوري و سپس به ثروت کنيم افزود: بايد بتوان در کنار دولت و ملت و سرزمين، فرهنگ اسلامي را در يک ساختار سياسي اجرا کرد.

وي افزود: ما می‌خواهيم با اقتصادي که برگرفته از اقتصاد ليبراليستي است، يک اقتصاد اسلامي داشته باشيم.

قدياني با اشاره به تأکيد مقام معظم رهبري (مدظله العالي) گفت: جهاد ناظر به جنگ است، اگر بخواهيم جبهه مقابل کفر را شناسايي کنيم، بايد بگوييم تمام مراکز علمي ما در جبهه مقابل کفر باشد، مهم اینست که فرمانده این جبهه عظیم چه کسی است.

وی ادامه داد: فرماندهی که بتواند به تمام کسانی که در این جبهه حضور دارند، مأموریت دهد وجود ندارد، امروز یکی از مشکلات جدی نبود مدیریت دانش است، متأسفانه خیلی از آزمایشگاه ها در دانشگاه ها اختصاصی شده، اگر قرار است در این مملکت کاری اتفاق بیفتد، آن مدیریت دانش است.

قدیانی ابراز داشت: قرارگاه های مرکز و قرارگاه های استانی باید اولاً مسئله شناسی کنند، دوم هماهنگی کنند و سوم مسائل علمی استان را هدایت کنند.

وی در پایان بیان داشت: باید دانشگاه ها را ارزیابی کرد تا بتوان خروجی گرفت، ما باید بدانیم وضعیت علمی استان کجاست؟ آیا از استانی که هفته ای دو پرواز دارد باید انتظار داشت که گردشگر را جذب کند؟

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۳:۱۱

29 Dec 2019