۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۱۰۹۲۷

مراقب وب‌کم‌های خاموش لپ‌تاپ‌تان باشيد!

اطلاعات موجود نشان می‌دهد که اف بی آی چند سالی است از این بدافزار برای جاسوسی از مردم استفاده می کند و قربانیان آن نیز لزوما جنایتکاران خطرناک و درجه اول نبوده اند.
مراقب وب‌کم‌های خاموش لپ‌تاپ‌تان باشيد!
به گزارش جهان بین، آژانس امنیت ملی آمریکا تنها نهاد دولتی این کشور نیست که از کاربران اینترنت جاسوسی می‌کند، پلیس فدرال آمریکا موسوم به اف بی آی هم از بدافزار ویژه‌ای به این منظور استفاده می‌کند.

اف بی آی با استفاده از روش‌های گوناگون جاسوسی و نظارت می‌تواند بدون اطلاع کاربران وب‌کم‌های لپ تاپ های آنها را روشن کرده و به بررسی عملکرد آنها بپردازد.

بدافزاری که توسط اف بی آی به همین منظور طراحی شده، بی سروصدا دوربین‌های لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها و ... را روشن کرده و تصاویر تهیه شده از این طریق را به طور آنی برای جاسوسان آمریکایی ارسال می‌کند. وب‌کم‌ها عموما دارای چراغ کوچکی هستند که در زمان فعال شدن روشن می‌شود. اما این بدافزار
به گونه‌ای طراحی شده که باعث روشن شدن چراغ وب کم هم نمی‌شود.

بدافزار یاد شده که وجود آن از سوی یکی از همکاران سابق اف بی آی به نام مارکوس توماس افشا شده، برای دانلود فایل‌ها، عکس‌ها و محتوای ایمیل‌های کاربران هم قابل استفاده است.

این موضوع زمانی از سوی رسانه‌ها افشا شد که تحقیقات اف بی آی در مورد مرد مرموزی با نام مستعار " مو" به بن بست رسید. دستگیری این فرد که پلیس را تهدید به بمب گذاری درسه دانشگاه، دو فرودگاه، یک سینما، زندان و هتل کرده بود، علیرغم تلاش‌های اف بی آی ممکن نشد و پلیس برای دستگیری او بدافزار یاد شده را از طریق اینترنت به رایانه ای که مو از آن برای باز کردن ایمیل‌هایش به کار می برد، منتقل کرد.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد که اف بی آی چند سالی است از این بدافزار برای جاسوسی از مردم استفاده می کند و قربانیان آن نیز لزوما جنایتکاران خطرناک و درجه اول نبوده اند. اما جزییات بیشتری در این زمینه در دسترس نیست.

انتهای خبر/





جهانبین,وب,کم,دوربین,لپ,تاپ,کامپیوتر,رایانه,جاسوس,
جاسوسی,بدون,اجازه,فیلمبرداری,عکس,عکسبرداری
مرجع : جوان آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۳۵:۲۷

25 Jan 2020