۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۳۱۸۲۵
در دفاع از حقوق بيت المال انجام پذيرفت:

آزاد سازي بيش از 3 و نيم هکتار از اراضي ملي در چهارمحال و بختياري

مديرکل راه و شهرسازي استان گفت : در 8 ماهه نخست سال جاري بيش از 3 و نيم هکتار از اراضي دولتي طي 12 مورد اجراي حکم آزاد سازي و از چنگال زمين خواران رفع تصرف شده است.
آزاد سازي بيش از 3 و نيم هکتار از اراضي ملي در چهارمحال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز؛ قاسم قاسمي در گفت و گو با مشکات برين با اعلام اينکه در 8 ماهه نخست سالجاري بااقدام به موقع تيم هاي گشت يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسکن مستقر در اداره کل راه و شهرسازي استان  بيش از 36 هزار و پانصد و 27 متر مربع  از اراضي ملي به ارزش حدود بيش از  155 ميليارد ريال آزادسازي و به بيت المال بازگشت اضافه کرد: بيشترين رفع تصرفات از حيث ارزش ريالي مربوط به شهرستان هاي شهرکرد ، بروجن ، فارسان و کوهرنگ مي باشد.

وي با تأکيد بر حفظ و نگهداري اراضي ملي تصريح کرد: براي تحقق اين امر، در برخورد قانوني و مقابله با سودجويان زمين هيچ‌گونه اغماض و چشم‌پوشي نخواهيم داشت و تمام افرادي که در اين زمينه احساس مسئوليت دارند بايد با مشارکت مردم در حفظ و نگهداري بيت‌المال بکوشند.

مديرکل راه و شهرسازي استان  چهارمحال و بختياري با اشاره به راه‌اندازي يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسکن استان از شش ماه پيش گفت: قطعا با راه اندازي اين يگان موضوع برخورد با زمين‌خواري و بازپس‌گيري اراضي ملي در استان با جديت بيشتري در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وي با اشاره به اينکه با وجود آماده‌باش کامل نيروهاي يگان حفاظت در تمامي عرصه‌هاي ملي، روند نزولي در تصرفات را شاهد هستيم، افزود: اين مهم مرهون تلاش شبانه‌روزي پرسنل يگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري  است و چنين تصرفات غيرقانوني اراضي دولتي و ملي به فرهنگي نادرست تبديل شده است و براي کوتاه کردن دست واسطه‌ها و متصرفان بايد اطلاع‌رساني شود.

وي در باره اقدامات پيشگيرانه به تشكيل يگان هاي حفاظت و ايجاد سامانه اطلاع رساني اشاره كرد و افزود: شهروندان مي توانند قبل از خريد زمين از طريق شماره تلفن  03833333222 با اداره كل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري  تماس حاصل نموده و از ملي نبودن اراضي خود اطمينان حاصل كنند.

قاسمي در خاتمه، خواستار همکاري و هماهنگي بيشتر دستگاه‌هاي اجرايي و مردم براي مقابله با پديده زمين‌خواري شد و افزود: اراضي ملي و دولتي سرمايه‌هاي عمومي هستند و بايد به خوبي از آنها حفاظت و صيانت شود.

انتهاي پيام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۶:۳۴

1 Feb 2020