۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۴۰۸۲۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

برخی مدیران به جای هم‌افزایی با سرمایه‌گذاران، مسیرشان را سد می‌کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: برخی مدیران به جای هم‌افزایی و باز کردن راه سرمایه‌گذار، مسیرشان را سد می‌کنند و سرمایه‌گذارها وقتی با این دیدگاه مدیران مواجه می‌شوند خسته شده و از استان خارج می‌شوند
برخی مدیران به جای هم‌افزایی با سرمایه‌گذاران، مسیرشان را سد می‌کنند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حفیظ‌الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این استان ظرفیت‌های بسیاری دارد که از آن‌ها استفاده نمی‌شود و این ظرفیت‌ها در حوزه گردشگری بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه برخی مدیران به جای هم‌افزایی و باز کردن راه سرمایه‌گذار، مسیرشان را سد می‌کنند و سرمایه‌گذارها وقتی با این دیدگاه مدیران مواجه می‌شوند خسته شده و از استان خارج می‌شوند افزود: خوشبختانه اخیرا شاهدیم که فرهنگ مدیران درحال تغییر است و هم‌افزایی‌ها درحال شکل‌گیریست.

فاضلی اضافه کرد: برخی از سرمایه‌گذارها در سال‌های قبل ۵۱۵ یورو از اعتبارات این استان را گرفتند و متاسفانه بیش از ۷۰ درصد آن را در دبی سرمایه‌گذاری کردند و این یعنی اعتبارات را دریافت کردند و سرمایه‌گذاری نداشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دولت در سه حوزه در بحث اشتغال‌زایی و اشتغال پایدار به هشت استان به‌عنوان پایلوت تسهیلات پرداخت کرده است و چهارمحال و بختیاری یکی از این استان‌ها است.

وی اضافه کرد: در بحث اشتغال خانگی سال گذشته سهم استان ما ۲۲/۵ میلیارد تومان بوده که ۱۳/۵ میلیارد تومان آن ابلاغ و تخصیص شده است و با تعامل و پیگیری‌های صورت گرفته ۱۰۰ درصد یا ۹۹/۵ درصدشان جذب شده است.

فاضلی با اشاره به وضعیت نامناسب دولت در بحث پول و اعتبار بیان داشت: با این وجود تاکنون ۲ هزار شغل در بحث مشاغل خانگی ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی بحث توانمندسازی و کاهش قیمت تمام شده در خانواده‌هاست، اما متاسفانه آن‌گونه که باید در زمینه اشتغال خانگی کار نشده است و برندسازی مناسبی در این زمینه انجام نشده است.

وی یادآور شد: در سال ۹۷، ۱۷/۵ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مشاغل خانگی اختصاص یافته و ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن ابلاغ شده است و در این زمینه یک هزار و ۷۱۱ پرونده تشکیل، ۱۲ میلیارد تومان بین بانک‌ها توزیع شده است.

فاضلی بیان داشت: در بحث اشتغال فراگیر سال گذشته ۴۰۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، همچنین در حوزه مشاغل روستایی و عشایری مبلغ ۳۰۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از آبان‌ماه سال گذشته ابلاغ شده است و بیشترین طرح و بیشترین مبلغ در کمیته فنی استان بررسی و بالغ‌بر ۸۰۳ میلیارد تومان طرح بررسی و به بانک‌ها معرفی شد که طی آن ۱۶۰ میلیارد طرح به انعقاد قرارداد و ۱۲۰ میلیارد تومان به اعضا پرداخت شد.

وی با اشاره به ایجاد ۲ هزار و ۶۰۰ شغل در این استان تاکید کرد: متاسفانه رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز بازار کار نیست و دانشگاه‌ها نیازسنجی‌های لازم را در این زمینه انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۱:۱۸

27 Dec 2019