۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۲۶۴۲۵
از بلژیک تا آلمان؛

ترس و وحشت در اروپا/ لغو مراسم سال نو میلادی به دلیل هشدارهای امنیتی

شهردار بروکسل: «به همراه وزیر کشور تصمیم گرفتیم که مراسم جشن (سال‌نو میلادی) را روز پنجشنبه (۳۱ دسامبر/۱۰ دی) برگزار نکنیم.»
ترس و وحشت در اروپا/ لغو مراسم سال نو میلادی به دلیل هشدارهای امنیتی
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیوز، رسانه‌های غربی در خبری فوری نوشته‌اند برنامه آتش‌بازی و همچنین مراسم‌ جشن سال‌نو میلادی در بروکسل، پایتخت، بلژیک، لغو شده است.

به نوشته بی بی سی، بر اساس گزارش‌های رسیده از بلژیک لغو این برنامه‌ها، به دلیل هشدارهای امنیتی صورت گرفته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات قضایی گزارش کرده است که دیروز سه‌شنبه (۲۰ دسامبر/۸ دی) دو نفر مظنون به طراحی حملات در بروکسل در شب سال‌نو میلادی و درخلال عملیات نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند.

این خبرگزاری به نقل از شهردار بروکسل که با تلویزیون دولتی این کشور صحبت می‌کرد افزوده است که "به همراه وزیر کشور تصمیم گرفتیم که مراسم جشن (سال‌نو میلادی) را روز پنجشنبه (۳۱ دسامبر/۱۰ دی) برگزار نکنیم."

از سوی دیگر سایت دویچه وله از آلمان گزارش داد: «هرسال بیش از یک میلیون نفر در برابر دروازه براندنبورگ در پایتخت آلمان، آغاز سال نوی میلادی را جشن می‌گیرند. مراسم پرشکوه کریسمس امسال زیر سایه ترس و وحشت از حملات تروریستی اسلامگرایان تندرو برگزار می‌شود.»

رسانه‌های آلمان از تدابیر امنیتی ویژه‌ای خبر می‌دهند که پلیس ایالت برلین برای جلوگیری از وقوع حملات تروریستی در جشن آغاز سال نو اتخاذ کرده است.

به گفته فرانک هنکل، وزیر امور داخلی ایالت برلین، پلیس این شهر با اعزام بیش از ۲۵۰۰ مامور پلیس و آتش‌نشانی به محل برگزاری جشن در براندنبورگ، می‌کوشد از وقوع عملیات احتمالی تروریستی جلوگیری کند.

هنکل با اشاره به برخی از نکات این تدارکات امنیتی می‌گوید: «این احتمال هم که کسی از روی نرده‌های حفاظ بپرد یا بسته‌ای را پنهانی به میان جمعیت ببرد، منتفی است.» او گفت برنامه ویژه امنیتی پلیس بر اساس نتایج بررسی حملات تروریستی اسلام‌گرایان تندرو در پاریس تنظیم شده است.

طی حملات مزبور، ۱۳۰ تن کشته و بیش از ۳۵۰ نفر زخمی شدند. تروریست‌های وابسته به داعش مسئولیت حملات را به عهده گرفتند.

هنکل با تاکید بر این که خطر حملات تروریستی در اروپا و آلمان همچنان حاد است، گفت: «با این حال نشانه‌ای دال بر این که خطر مشخصی آلمان را تهدید می‌کند، در درست نیست.» او ابراز امیدواری کرد که شهروندان برلین و گردشگرانی که برای جشن و شادی به این شهر سفر می‌کنند در «کمال صلح و آرامش به سال جدید پا بگذارند.»

ترس از ترور در سال ۲۰۱۶

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، دو سوم شهروندان آلمان احتمال می‌دهند که داعش در سال آینده در آلمان نیز به حملات تروریستی دست بزند.

تنها ۱۷ درصد پرسش‌شوندگان می‌گویند که آلمان در سال ۲۰۱۶ هم از آسیب خطرات تروریستی درامان می‌ماند.

۱۷ درصد دیگر پاسخی به پرسش‌ها ندادند. در این نظرسنجی که از سوی نهاد یوگو YouGov تهیه شده، بیش از ۲ هزار نفر شرکت داشتند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۶:۲۲

29 Feb 2020