۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۳۷۹۵۵
مدرس و سخنران دوره هاي كسب و كار و موفقيت فردي:

آموزش حلقه گمشده کسب و کارهاي ايراني

مدرس و سخنران دوره هاي كسب و كار و موفقيت فردي گفت: آموزش حلقه گمشده کسب و کارهاي ايراني است که متاسفانه بازاريان ما هنوز اين حلقه را پيدا نکردند.
آموزش حلقه گمشده کسب و کارهاي ايراني
به گزارش جهانبین نیوز؛ سيد مهدي ميررفيعي در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ با اشاره به اينکه آموزش موضوعي است که براي کسب و کار الزامی است اظهار کرد: در واقع تمام کشورها، تمام شهرهاي دنيا و همه افرادي که در کشورهاي توسعه يافته فعاليت مي کنند به نوعي متوجه الزام و ضرورت آموزش در کسب و کارشده اند و اين موضوعي نيست که امسال به آن رسيده باشند بلکه سال هاي سال است که درگير اين مسئله هستند.

وي تصريح کرد: متاسفانه چيزي که باعث شده کسب و کار ما امروز دچار رکود شده، از رونق بيفتند و توان مقابله با چالش ها را نداشته باشند عدم آموزش است.

ميررفيعي با بيان اينکه برخي از شهرها در کشور ما به جريان آموزش پيوستند و همايش هاي زيادي برگزار مي کنند عنوان کرد: در برخي از شهرهاي کشور در حوزه هاي مختلف مديريت و روانشانسي حوزه هاي بازريابي و فروش در حوزه هاي کسب و کار وارد آموزش شده اند.

وي افزود: در شهرهايي که به مسئله آموزش اهميت داده اند مشکلات کسب و کار نيز کمتر بوده است.

ميررفعي با بيان اينکه در استان چهارمحال و بختياري و در شهر شهرکرد اولين باري است که به اين مسئله پرداخته اند اذعان داشت: اميدواريم در اين همايش ما بتوانيم يکي از گام هاي اصلي و مهم را براي ارتقاء و پيشرفت کسب و کار و آشنايي آن ها با چالش ها، فرصت ها و تهديدهاي بازار جديد و عصر جديد بتوانيم به اصنافيان و بازاريان اين شهر ارائه دهيم.

وي با اذعان بر اينکه قطعا آموزش در کسب و کار تاثير خيلي زيادي دارد خاطرنشان کرد: ما در شهرها مختلف همايش و سمينار برگزار مي کنيم، تجربيات مختلف را کسب کرده و همان تجربيات را انتقال مي دهيم.

ميررفيعي يادآور شد: بنده به عنوان يک مدرس در اغلب شهرهاي کشور تدريس داشتم و هر روز شاهد کسب و کارهاي موفق، ضعيف و متزلزل بوده ام و مي توانم اين تجربيات را براي شهرهايي مثل شهرکرد که اولين بار است آموزش را برگزار مي کنند انتقال دهم و کمک زيادي به آن ها کنم.

در دنياي امروز بدون آموزش نمي توان کسب و کاري را راه انداخت

مدرس و سخنران دوره هاي كسب و كار و موفقيت فردي گفت: آموزش در کسب و کارهاي سنتي و در گذشته بدين گونه بود که فرد توسط استاد و صاحب کار خودشان وارد جريان کسب و کار مي شدند سال ها شاگردي ميکرند و قواعد و قوانين را استاد خودشان ياد ميگرفتند و وقتي يک مقدار تجربه کسب مي کردند می‌توانستند روي پاي خودش بایستند و وارد بازار کار شوند.

ميررفيعي با بيان اينکه امروزه کسب و کار بسيار سخت شده است ادامه داد: امروزه چون عصر تکنولوژي، عصر تغيير قوانين و عصر بالا و پايین هاي اقتصادي و ورود عرصه هاي خارجي و تاثيرگذاري سياست هاي خارجي و سياست هاي داخلي در بازار است، نوسان در بازار بسيار زياد شده و کسب کار بسيار سخت، پيچيده و حساسی است.

وي با اشاره به اينکه امروز بدون نرم افزار هاي تخصصي حسابداري نمي شود کسب و کاري را راه انداخت بيان داشت: در دنياي امروز بدون آموزش نمي شود مديريت کرد چون کارکنان در معرض آموزش و اطلاعات هستند، زماني آموزش به اين شکل بود که بايد در يک مرکز آموزشي فقط آموزش مي داديم اما امروز آموزش در بستر فضاي مجازي ( تلگرام ) وجود دارد .

ميررفيعي افزود: امروز کارمندان، کارکنان و شاگردان شما در بازار و کسب و کار به راحتي در منزل خودشان در معرض آموزش قرار دارند.

وي اظهار کرد: آموزش ها امروز سهم اساسي و مهم در کسب و کارها دارد و اگر کسي آموزش نبيند به سرعت از جريان رقابت دور مي شود و کسب و کار قطعا با لطمه وارد مي شود.

ميررفيعي با بيان اينکه متاسفانه اصناف و بازريان در قلب جريان هاي اقتصادي جامعه در يک حاشيه امنيتي و در مرکزي قرار دارند تصريح کرد: توليدات توليدکننده ها در اين مراکز توزيع مي شود و خيلي متوجه اين اتفاق و سرعت تغييرات تکنولوژي نيستند.

وي عنوان کرد: خيلي از کسب و کارهايي که از بستر شبکه هاي اجتماعي طراحي مي شود، اينها موفق عمل مي کنند چراکه جوانان صرفا با دانش، آگاهي، تکنولوژي و بسترهاي نوين مي تواند بسترهاي کسب و کار خوب و اتفا هاي خوب را رقم بزند.

ميررفيعي يادآور شد: خيلي از کسب و کارها مبتني بر بستر موبايل و شبکه هاي اجتماعي طراحي مي شود و موفق هم عمل مي کنند.

وي افزود: مي بينيم يک جوان صرفا با دانش و آگاهي از تکنولوژي و بسترهاي نوين مي تواند کسب و کار خيلي خوبي را راه اندازي کند و اتفاقات خيلي خوبي براي خودش رقم بزند.

ميررفيعي عنوان کرد: متاسفانه اصناف و بازاريان به حاشيه امنيتي قرار دارند خيلي متوجه اين تغييرات نيستند و زماني متوجه اين تغييرات مي شوند که بحث آموزش ابتدا در سازمان ها و کمپاني هاي مدرن و پيشرفته کشور رواج پيدا کرد و اين بايد کم کم وارد حوزه اصناف و بازاريان شود و چيزي که مي بينم در بعضي شهرها خيلي سريعتر از شهرهاي ديگر پيش رفته است.

وي با بيان اينکه بعضي از اصناف و بازاريان در برخي از شهر ها جلوتر پيش مي روند عنوان کرد: بحث آموزش اصناف و بازاريان در برخي از شهرها موجب رکود در شهرهايي شود که از آموزش دور هستند.

ميررفيعي اظهار کرد: شهرهايي که به سرعت وارد آموزش شدند و شهرهايي که مراکز آموزش تخصصي را راه اندازي کردند رونق اقتصادي رونق کسب و کار در شهرها بيشتر احساس مي شود و آسيب پذيري در آن شهرها هم کمتر است.

وي خاطرنشان کرد: همه تلاشم را مي کنم که در سمينار بزرگ تحول در کسب و کار اتفاق خوب در آن رقم بخورد و سهم حداقل اندکي در رشد و تغيير نگرش بازاريان و اصناف شهرکرد داشته باشم و اين موضوع از اهميت بالايي برخورددار است.

ميررفيعي در پايان گفت: بعد از همايش قرار نيست تحول عظيمي در کسب و کار رقم بخورد بلکه قرار است تحول عظيمي در تفکر و نگرش کسب و کارها، بازاري ها و اصناف رقم بخورد اگر بتوانم سهم مهمي در اين تغيير و تحول در نگرش اين افراد داشته باشم رسالت خودم را انجام دادم و اميد است بتوانم يک همايش موثر و خوب براي دوستان در آن شب رقم بزنم.

 لازم به ذکر است ؛ سمينار بزرگ تحول در کسب و کار روز سه شنبه ۲۶ دي ماه ساعت ۵ عصر در تالار بزرگ فرهنگسراي شهرکرد برگزار ميشه و حضور جهت اصناف استان آزاد و رايگان مي باشد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

میرسالاری
خیلیی خوشحالم که به کسب و کار در استان بها داده شده و اینکه استاد دعوت شده از بهترین اساتید مطرح کشور می باشند با تشکر از عوامل اجرایی سمینار و اتحادیه رایانه

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۵:۱۵

30 Dec 2019