۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۳۲۹۰۵
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد:

سوار علي بدري ايثارگري مثل همان ايثارگران آتش نشان حادثه پلاسکو است/واقعه ۱۹ بهمن، افتخاري است ويژه استان

محمد علی نکونام گفت: هر قدر ايثارگري ها را تجليل کنيم و تشويق کنيم در جامعه، ايثار را ترويج کرده ايم و اخلاق اسلامي را ترويج کرده ايم.
سوار علي بدري ايثارگري مثل همان ايثارگران آتش نشان حادثه پلاسکو است/واقعه ۱۹ بهمن، افتخاري است ويژه استان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ حجت الاسلام والمسلمين محمد علي نکونام، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه ضمن حمد و ستايش خدا و دعوت به تقواي الهي به ايام دهه فجر فجر اشاره کرد و گفت: دهه فجر طبعا همه مي دانيد که دوران مهمي است که ۳۸ سال انقلاب، درپي آن بود و انشالله داريم مي رويم که ۳۹ سال انقلاب را آغاز کنيم به حول و قوه الهي و به فضل پروردگار.
اما نکته مهم اين است که ما بدانيم چه بوديم و چه شديم. يادمان نرود. اين خيلي مهم است. ما اگر يادمان برود که چه بوديم و چه شديم هم توقعاتمان بالا است و هم دشمن نفوذ مي کند و هم انقلاب مان آسيب مي بيند.


خطيب جمعه شهرکرد اذعان داشت: برادران و خواهران من! توجه شما را جلب مي کنم به يک مطلب ريشه اي. براي آن که به قبل آشنا بشويم و بعد بدانيم در کجا هستيم. جامعه اي که چهار ويژگي در آن جامعه برجسته باشد، آن جامعه رشد پيدا مي کند. جامعه اي که آن چهار ويژگي کمرنگ باشد، آن جامعه عقب مي ماند. آن چهار ويژگي چيست؟ اول در عرصه علمي. دوم در عرصه اقتصادي. سوم در عرصه فرهنگي. چهارم در عرصه سياسي.
در اين ها کمبود داشته باشد عقب مي ماند و مورد توجه قرار بگيرد رشد پيدا مي کند. اين چهار ويژگي مبنايي است.
شما آن چهار ويژگي را در دوران طاغوت نگاه کنيد. الان هم نگاه کنيد. من خيلي گذرا و مختصر و فهرست وار عرض مي کنم. تفصيلش را مي گذارم به عهده شما، مطالعه کنيد.



در دوران طاغوت نخبه کشي به شدت رايج بود

محمد علي نکونام افزود: در عرصه علمي در دوران طاغوت وضع مان چگونه بود؟ اولا نخبه کشي به شدت رايج بود به جاي نخبه پروري.
مباني علوم در دوران طاغوت مباني غربي بود و اتخاذ از غرب بود که ما متاسفانه الان هم گرفتار آن هستيم. هنوز هم بعد از ۳۸ سال نتوانستيم آن مباني علمي غربي را از کشورمان جمع کنيم و برانيم. هنوز هم در دانشگاه هاي ما حاکم است. علي رغم اين همه تلاشي که صورت گرفته است. اين کاري است که زمان طاغوت انجام دادند و علم را بر مبناي علوم غربي بنا کردند.
سرقت اختراعات و اکتشافات. ما در آن زمان اگر اختراعي هم يک ايراني در يک جايي به هر شکل ممکن از خودش داشت، جرات نمي کرد به نام خودش و به نام يک ايراني ثبت و ضبط کند. مي دزدين از او يا ناچار مي شد بفروشد که مطرح نشود. بيروني ها سريع اختراعات و اکتشافات ايراني ها را مي گرفتند و مي دزديدند و مي بردند. اجازه نميدادند رشد علمي در اين کشور شکل بگيرد.
بنا نبود اصلا توسعه ي علمي مدنظر باشد. اصلا بنا نبود در دوران طاغوت توسعه علم مطرح باشد لذا کل دانشگاه هاي ما در دوران طاغوت در کل کشور تعدادي قليل دانشگاه و کل دانشجويان ما ۱۵۴ هزار دانشجو بود ما کلا در دوران طاغوت داشتيم. در حالي که الان بيش از چهار ميليون دانشجو در عرصه هاي مختلف دانشگاهي داريم؛ آن موقع هم دانشگاه ها بسيار محدود بود و هم دانشجو بسيار محدود؛ بنابراين بنا نبود علم توسعه پيدا کند.



امروز در حوزه نانو در رتبه دوازدهم جهاني هستيم

نماينده ولي فقيه در استان ضمن ابراز خرسندي از اينکه امروز از نظر علمي کشورمان هسته اي شده است گفت: يادمان نرفته که پزشکان مان هم از بيرون مي آمدند. امروز در منطقه تنها کشوري هستيم که به دانش فضايي دست پيدا کرده ايم. آن روز خواب دانش فضايي را هم نمي شد ديد.
امروز در حوزه نانو در رتبه دوازدهم جهاني هستيم. نانو يک مسئله علمي پيشرفته اثرگذار در عرصه هاي مختلف علمي و امور زندگي و نيازمندي هاي زندگي است. به کشورها اجازه نمي دادند در اين عرصه ها وار شوند.



اصلا به مخيله ي گردادندگان امور اقتصادي خطور نمي کرد استقلال اقتصادي

خطيب جمعه شهرکرد مسائل اقتصادي را تبيين و بيان نمود: در عرصه اقتصادي، وابستگي کامل به بيرون در اين کشور حاکم بود. اصلا حرف استقلال اقتصادي را نمي شد بزني. اصلا به مخيله ي گردادندگان امور اقتصادي خطور نمي کرد استقلال اقتصادي. اصلا نمي ديدند در خودشان که ما استقلال اقتصادي داشته باشيم؛ لذا ما الان هم اين همه مشکل داريم و اين همه اقتصاد مقاومتي مطرح مي شود هنوز برخي ها باور ندارند که ما مي توانيم اقتصاد استقلالي و اقتصاد خودکفا و درون زا داشته باشيم.
کالاهاي لوکس و چشمگير الا ماشالله وارد مي کردند به حدي کالاهاي لوکس وارد مي کردند که اگر ما چهارتا صنعت مونتاژ هم در کشور داشتيم کم رنگ بشود و جالب اين است که کالاهاي لوکس را وارد مي کردند و اين را هم توجيه مي کرند که خيلي خب شما آقا باشيد و کالاي لوکس آن ها را مصرف کنيد آنها هم نوکر باشند و کالاي لوکس توليدکنند براي شما. ما نفت داريم نفتمان را مي فروشيم و کالاي لوکس توليد شده آن ها را وارد مي کنيم و شما هم آقايي کنيد و مصرف کنيد و مصرف گر باشد. فريب مي دادند.



القا کردند که اصلا اسلام نمي تواند جامعه اداره کند

محمد علي نکونام ضمن ابراز تاسف از وضعيت فرهنگي خاطرنشان کرد: چه بلايي به سرما در آوردند؟ اسلام ناب استکبار ستيز تبديل شد به اسلام سازش تا حد ذلت. اسلام را اين گونه جلوه دادند. فرهنگ اسلامي را اين گونه جلوه دادند.
اسلام ناب به يک اسلام غير سازنده وناتوان در اداره جامعه تبديل شد. القا کردند که اصلا اسلام نمي تواند جامعه اداره کند. اصلا اسلام براي اداره جامعه نيامده است. اسلام فقط براي اين آمده است که مردم بروند يک گوشه اي نماز بخوانند. اسلام فقط براي اين آمده است که يک گوشه بروند و روزه بگيرند. چه کار دارند به حکومت. اسلام اصلا نمي تواند جامعه را بسازد.

آداب نشئت گرفته از اسلام تبديل شد به آداب غربي. نوع پوشاک ما نوع خوراک ما نوع معاشرت ما همه اين ها از غرب وارد کردند و سبک زندگي اسلامي رنگ باخت. سخت است تا ما دوباره برگرديم به فرهنگ اسلام. چون فرهنگ غربي را بر ما تحميل کردند.
عرصه آخر عرصه سياسي. حاکميت در دوران طاغوت چه بود؟ نوکر بي اختيار براي بيروني ها بود. شاه حاکم بود در اين کشور ولي يک حاکم بي اختيار و يک نوکر کاملا بي اراده. هيچ اراده اي مردم نداشتند. هيچ نظري از مردم گرفته نمي شد. همه تصميم‌ها را آن‌ها مي گرفتند و کشور در اختيار آن ها و با اراده آن ها اداره مي شد.
فريادزنان ما و بيدارگران جامعه هم در سياه چال ها و شکنجه گاه ها و پاي چوب هاي دار بودند.

اين روزها روزهايي است که بختيار داشت حکومت مي کرد و شاه، بختيار را گذاشته بود تا کشور را اداره کند و به اصطلاح خودشان مثلا به عنوان اين که جبهه ملي و امثال اين ها بود شايد مثلا اقبال مردمي داشته باشد و اين روزها به امام پيام داده شد که سعي کنيد که بختيار را تقويت کنيد و امام هم آن جواب محکم را دادند و رد کردند و مردم هم در مقابل بختيار محکم ايستادند و روز به روز رفتيم تا رسيديم به ۱۲ بهمن و ورود حضرت امام رضوان الهي بر او باد.


واقعه ۱۹ بهمن، افتخاري است ويژه استان

امام جمعه شهرکرد به موضوع ۱۹ بهمن اشاره کرد و بيان داشت: علي رغم اين که بختيار حاکم بود و طبعا اقتضاء قوميت و امثال اين ها اقتضا مي کرد که طرفداري از او صورت بگيرد اما مردم اين استان، مردم بصير همه طبقات و همه طوائف به ويژه بختياري هاي ما همه و همه دست به دست هم دادند و بصيرت خودشان آن موقع نشان دادند و رفتند و با امام بيعت کردند و بيزاري خودشان را از بختيار نشان دادند. اين واقعا نکته مهمي است.
من تقاضايم اين است که نگذاريم خدايي نخواسته اين واقعه مهم استاني منشا اختلاف بشود. اين متعلق به استان است. افتخار استان چهارمحال و بختياري است.
فتنه گران دارند تلاش مي کنند اين را به تفرقه تبديل کنند اين افتخاري است ويژه استان.


سوار علي بدري ايثارگري مثل همان ايثارگران آتش نشان حادثه پلاسکو است

نماینده ولی در استان مفهوم ایثار را تشریح کرد و اظهار کرد: همه اين تجليل ها از آتش نشانان ساختمان پلاسکو به خاطر ويژگي ايثار و ضرورت ايثار در جامعه ما است. ايثار خيلي مهم است. يک اخلاق زيبا است. ايثار اين است که انسان خودش را براي جامعه اش و براي دين اش و براي فرهنگش و براي ارزش هاي خدايي قرباني کند نه ارزش هاي دنيايي. ارزش هاي دنيايي بي فايده است. براي ارزش هاي خدايي آدم خودش را قرباني کند و از منافع خودش بگذرد اين ايثار است.
امروز جامعه ما به اين ويژگي زياد نياز دارد. ايثار جزو ضرورت اخلاقي يک جامعه مومن است.
ما در استان خودمان هم اين نمونه را داشتيم ولي همه از آن غافل شدند. يک نمونه اش همين عزيزمان آقاي سوار علي بدري بود که ديروز چهلمش برگزار شد در کوهرنگ شهر چلگرد. اين عزيز يک ايثارگر بود. ايثارگري مثل همان ايثارگران آتش نشان حادثه پلاسکو.
انصافا چهره اي ارزشمند و جهادگر و بسيجي و اهل نماز جمعه و عضو ستاد نماز جمعه و فعال در برنامه هاي مذهبي و اجتماعي و سياسي بودند.
ايشان مي توانست اصلا نرود ماموريت و وظيفه اي در اين خصوص نداشت ولي رفت و بعد هم يک کليپي را از او گوش کردم که همين که تلفني از او دعوت مي کنند بيا فلان جا مي گويد من اين جا مشغول هستم و اين جا ارزشمند تر است و اين جا اجرش بيشتر است. اين ها ايثار است و بايد تجليل شود. چرا ما اکراه داريم. چرا تجليل درست از يک همچين ايثارگري هايي صورت نمي گيرد. هر قدر اين نوع ايثارگري ها را ما تجليل کنيم و تشويق کنيم در جامعه ايثار را ترويج کرده ايم و اخلاق اسلامي را ترويج کرده ايم؛ لذا من به شدت توصيه مي کنم که حتما تجليل ويژه از اين عزيزان صورت بگيرد و با اين تجليل ها ارزش هاي والاي ديني و اخلاقي و ايماني را تقويت کنيم.


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۷:۴۵

28 Dec 2019