۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۴۰۹۱۵
امام‌جمعه فارسان:

نمایندگان با زندگى و منش اشرافى، زمان‌ قانون‌گذاری همین تفكر را دنبال مى‌‏كنند

امام‌جمعه فارسان گفت: آن نماينده‏اى كه زندگى و منش اشرافى دارد، مسلم است كه موقع قانون‌گذاري رأي دادن به طرح‏ها و لوايح هم همين تفكر و روش را دنبال مى‏ كند كه براى كشور سم است.
نمایندگان با زندگى و منش اشرافى، زمان‌ قانون‌گذاری همین تفكر را دنبال مى‌‏كنند
به گزارش جهانبین نیوز، حجت اسلام محسن ملک پور امام‌جمعه فارسان در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان اظهار کرد: يكى از ويژگى‌هاى مهم و كليدى شهيد مدرس كه باعث مى‏‌شد بتواند على‏‌رغم اقليت بودن، با صداى رسا حرف حق خود را بيان و در عمل دنبال كند، شجاعت وى بود.

وي بيان کرد: امروز نمايندگان مجلس با چنين فضايى روبه‏‌رو هستند. دشمن با رسانه‏ هاى متعدد و متنوعى كه در اختيار دارد سعى در مرعوب كردن افراد دارد، عليه آن‏ها فضاسازى و جنجال مى‏‌كند و عده‌اي در داخل كشور نيز از سر ناآگاهي و حتى برخى معدود هم آگاهانه و همراه با دشمن، به افراد انقلابى و شجاع برچسب مى‌‏زنند و عليه آن‏ها جوسازى مى‏‌كنند و درواقع سعى دارند هزينه انقلابى بودن را بالا ببر‌ند.

وي اظهار داشت: در اين ميدان، كسى مرعوب نمى ‏شود كه متكى به منبع لايزال قدرت باشد. نماينده مؤمن، عزت و ذلت را از آن خدا مى‏ داند و هجمه و جنجال دشمن‌ روي او تأثير نمى ‏گذارد. آن روى سكه تهديد، تطميع است. نماينده‏اى كه با تکيه‌ بر ايمان، اهل مرعوب شدن نيست، تطميع هم نمى ‏شود، تقوا مانع تطميع است.

اين مجلس است كه با قوانين، براى كشور ريل‌گذاري مى‏كند

وي به جايگاه نماينده اشاره داشت و گفت: جايگاه نمايندگى حساس و زمينه براى تطميع فراوان است. نماينده طراز انقلاب اسلامى در نطق و رأي خود، مصالح و منافع مردم و كشور را در نظر مى‏ گيرد و آن را فداى منافع شخصى و جناحى نمى‏ كند. مرعوب تهديد و مجذوب تطميع دشمن شدن براى هرکسي خطرناك است، اما براى نماينده مجلس فاجعه‌بار است. يك نمونه از عواقب آن در مجلس ششم و همزمان با مذاكرات هسته‏ اى در آن مقطع با سه كشور اروپايى رخ داد. و طرح دادند به نفع دشمن همان‌گونه كه امام راحل فرمودند: مجلس در رأس امور است. چرا؟ چون اين مجلس است كه با قوانين، براى كشور ريل‌گذاري مى‏‌كند.

 ملک پور افزود: مجلس نقشى در امور اجرايى كشور ندارد اما دستگاه‏هاى اجرايى بايد بر اساس قوانين عمل كنند و مرجع اين قانون‌گذاري مجلس است. جايگاه مجلس منحصر به قانون‌گذاري نيست و نظارت بر اجراى قوانين و دستگاه‏هاى اجرايى نيز در حوزه اختيارات و وظايف مجلس است. شأن و جايگاه مجلس به‏عنوان رأس امور كشور، وابسته به نوع عملكرد خود مجلس است.

وي اظهار داشت: نماينده‏اىی كه صدها ميليون تومان و حتى گاهى ميلياردى هزينه مى‏ كند تا وارد مجلس شود، در دوره مسؤوليت خود بيش از آن‏كه به فكر انجام وظايف و مأموريت‌هاي خود باشد، به فكر جبران آن هزينه ‏هاى كلانى است كه انجام داده است.

ملک پور بيان داشت: ساده زيستى براى مسؤولين كشور حسن و زينت نيست بلكه از واجبات است و ريشه در اعتقادات دينى ما دارد. موضوع خيلى مهم اين است كه جهت قانون به كدام سمت باشد. به نفع ثروتمندان و مرفهين باشد يا از اقشار ضعيف مردم حمايت كند.

وي افزود: آن نماينده‏اى كه زندگى و منش اشرافى دارد، مسلم است كه موقع قانون‌گذاري و رأي دادن به طرح‏ها و لوايح هم همين تفكر و روش را دنبال مى‏كند كه براى كشور سم است. رأي‌دهندگان و سازوکارهاي قانونى بايد به شكلى عمل كنند كه خروجى آن نمايندگان ساده‌زيست و ضد اشرافيت باشد. شفافيت و نظارت قانونى بر مخارج تبليغات نامزدهاى انتخاباتى يكى از اصلى‏ترين راهكارهاى ساختارى در اين زمينه است كه بايد هرچه زودتر مدون، مصوب و اجرايى شود.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۹:۳۳

27 Dec 2019