۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۳۲۱۵۸
سيستم فاضلاب نياز حياتي شهرستان لردگان است

مشکل تصفيه خانه فاضلاب شهر لردگان کي حل مي شود؟ + عکس

اين روزها فاضلاب شهري يکي از داغ ترين سوژه ها، مشکلات و آلودگي هاي زيست محيطي است، از آلودگي هاي هوايي گرفته تا زيرزميني و روزميني! و لردگان يکي از شهرهاي است که شهروندانش در کنار هزارن مشکل شهري و خدماتي هنوز هم با مشکلاب فاضلاب و پسماندهاي خانگي دست و پنجه نرم مي کنند.
مشکل تصفيه خانه فاضلاب شهر لردگان کي حل مي شود؟ + عکس
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  خبرنگار سلام لردگان، اين روزها فاضلاب شهري يکي از داغ ترين سوژه ها، مشکلات و آلودگي هاي زيست محيطي است، از آلودگي هاي هوايي گرفته تا زيرزميني و روزميني! و لردگان يکي از شهرهايی است که شهروندانش در کنار هزارن مشکل شهري و خدماتي هنوز هم با مشکلاب فاضلاب و پسماندهاي خانگي دست و پنجه نرم مي کنند... .
تاچند سال قبل چاه هاي سنتي فاضلاب به راحتي جوابگوي دفع فاضلاب خانه ها بود و اگر مشكلي پيدا مي شد به سراغ چاه كن رفته و در صورت پر شدن نيز دستگاه هاي تخليه مشكل را برطرف مي كردند و يا اينكه در محل جديد اقدام به حفر چاه جديد مي كرد. در سال هاي اخير با رشد جمعيت در شهرها ديگر روش هاي قديمي پاسخگو نيست چراكه راهيابي انواع و اقسام فاضلاب ها مخصوصا نوع بيمارستاني آن به منابع آب آشاميدني ساكنين شهرها مي تواند حوادث ناگواري را رقم بزند بنابراين تاسيس سيستم هاي يكپارچه فاضلاب يا اگو بهترين روش جذب و تصفيه فاضلاب است.

شهرستان لردگان با بيش از 225 هزار نفر جمعيت و عدم وجود سيستم فاضلاب شهري در اين شهرستان مشکلات زيادي را به وجود آورده است.

به دليل نبودن سيستم فاضلاب شهري بخش عمده اي از فاضلاب خانگي شهر لردگان توسط تانکرهاي فاضلابي به زمين هاي کشاورزي اطراف شهر ريخته مي شود که با وزش کوچکترين باد بوي بد فاضلاب به سمت شهر هدايت مي‌شود و اين مسأله مزاحمت زيادي را براي مردم اين شهرستان ايجاد کرده است. رفع اين بوي نامطبوع به يکي از مطالبه‌هاي مردم شهرستان تبديل شده و خواستار رسيدگي هرچه سريعتر به اين مسأله هستند.
 
 متأسفانه در سطح شهر ما شاهد هدايت فاضلاب هاي شهري به داخل جداول هستيم، که مشکلات زيادي را به وجود مي آورد، چراکه اين جوي ها براي هدايت فاضلاب شهري تعبيه نشدند. اين عمل برخي از شهروندان مصداق بارز تخلف شهروندي است."
 

هرچند مردم دليل اين مشکل نيستند؛ بلکه باتوجه به بستر نامناسب خاک و عدم ظرفيت چاه هاي جذبي براي پساب هاي شهري، شهروندان اقدام به هدايت فاضلاب هاي شهري خود به جداول سطح شهر مي کنند."

و اين سوال مردم از مسئولين است: بعد از ده سال مشکل تصفيه خانه فاضلاب شهر لردگان کي حل مي شود؟

انتهاي پيام1026ج /630 ل
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۷:۵۲

29 Dec 2019