۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۳۹۱۸۸
به مناسبت بزرگداشت روز معلم؛

معلمی شغل و حرفه نیست/چراغ بصیرت افزایی در دستان معلم

معلمی شغل و حرفه نیست ، معلمی ذوق و هنر توانمندی است، معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت خداوند است
معلمی شغل و حرفه نیست/چراغ بصیرت افزایی در دستان معلم
به گزارش جهانبین نیوز ، روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار است. تجلیل از کسانی که علم را جرعه جرعه در جان ها جاری می کردند. خود لحظه لحظه می سوختند و با دانش خویش، جامعه را می ساختند و فردایی باشکوه را نوید می دادند. امروز، روز بزرگداشت کسانی است که الف قدّشان، در راه تعلیم خوبی ها خمیده شد. روز پاسداشت عزیزانی است که در سنگر علم و دانش، سربازانی با اخلاص و دانشمند تربیت کردند. امروز، روز یاد کردن از گمنامان آشناست؛ آنان که دفترهای خاطرات از عطر یادشان آکنده است

گره زدن بر قالی زندگی با دستان هنرمند معلم
زندگی قالی بزرگی است که اولین رج ‌ها و گره هایش به دست توانا و هنرمند معلم زده می‌شود
بهمن کیوانی ، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوزمی‌گوید:«اگر بخواهیم در رفتار شخصی تاثیری پایدار داشته باشیم لازمه اش این است که فرد الگو پذیر شخص الگو دهنده را فرد برتر جامعه تلقی کند. اگر او را پایین‌تر از خود تلقی کند،هیچ وقت الگو نمی‌گیرد.در مورد رابطه معلم و شاگردی وقتی معلم به سر کلاس می‌رود هم به لحاظ سنی و هم به لحاظ علمی در منظر دانش آموزان از جایگاه والایی برخوردار است،لذا حتما دانش آموزان از معلمین‌شان الگو می‌گیرند.حال اینکه میزان این تاثیر پذیری دانش آموزان از معلمین‌شان تا چه حد پر رنگ است به این بستگی دارد که آموزه‌های دانش‌آموز در خانه و مدرسه تا چه حدی با هم هماهنگی داشته و از یک جنس اند؟»

وی بیان داشت: از‌ میان‌ قشرهای‌ مختلف جامعه، معلمان در تعیین سرنوشت ملت‌ خویش نقش مهمتری بر عهده دارند. زیرا معلمان‌ کسوت‌ رهبری عقول‌ و افکار نوباوگان را بر تن دارند و همین نوباوگان اند که زنان و مردان‌‌ آتیۀ کشور‌ خواهند شد. بنابراین، معلم می‌ تواند با تعلیمات و تلقینات‌ خویش مدینه‌ ای فاضله، با مردمی آراسته‌ به‌ فضایل اخلاقی و سجایای‌ عالی، پدید آورد. از این روست که هیچ شغلی را‌ با‌ شغل‌ معلمی نمی توان مقایسه کرد و هیچ وظیفه‌ ای سنگین تر از وظیفه معلم نیست.

معلمی شغل و حرفه نیست،  ذوق ، هنر و توانمندی است
بهمن کیوانی در پایان با اشاره به اینکه معلمی شغل و حرفه نیست گفت: معلمی ذوق و هنر توانمندی است، معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت خداوند است

 به گزارش جهانبین نیوز ، پس ازنهاد خانه و خانواده که کانون پر مهر و محبت پدر و مادر است مدرسه مهمترین مکان برای تعلیم و تربیت است جائی که محل بروز و ظهور رسالت خطیر معلمی است که اگر او معلمی کند راه انحراف بسته می شود و در زندانها مسدود می گردد.

انتهای گزارش/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۷:۴۲

28 Dec 2019