۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۲۳۷۹۸
بررسی کارکرد خانواده در جامعه

لزوم آگاهی والدين به روش هاي صحيح برقراري ارتباط با فرزندان

به منظور برقراري ارتباط صحيح ، والدين بايد با فرزندان خود ارتباط برقرار کرده ، فرصت ابراز عقايد را به او بدهند ، به نيازهاي وي پي ببرند ، انتظارات آنها از کودک ، فرصت برقراري ارتباط به کودک ، زمينه اطمينان به والدين و مراجعه به آنها ، هنگام ايجاد مشکل و فراهم کنند .
لزوم آگاهی والدين به روش هاي صحيح برقراري ارتباط  با فرزندان
به گزارش جهانبین نیوز خانواده در تعلیم و تربیت کودکان نقش مهمی را ایفا می کند. يکي از نکات بسيار مهم در خانواده ، ارتباط است ، يعني والدين بايد به روش هاي صحيح برقراري ارتباط با کودکان ، آگاهي داشته باشند .

به منظور برقراري ارتباط صحيح ، والدين بايد با فرزندان خود ارتباط برقرار کرده ، فرصت ابراز عقايد را به او بدهند ، به نيازهاي وي پي ببرند ، انتظارات آنها از کودک ، فرصت برقراري ارتباط به کودک ، زمينه اطمينان به والدين و مراجعه به آنها ، هنگام ايجاد مشکل و فراهم کنند .

پدر قبل از پدر بودن ، بايد با فرزندش دوست باشد ، علاوه بر اين ، او بايد قادر به اداره اين دوستي باشد تا مانع لوس شدن کودک گردد . به قول يکي از دانشمندان : " هر جا مشکلي در جامعه بود ، به حتم پاي آموزش و پرورش وسط است " يا به قول اريکسون : " فرزندان لوس معضل جامعه اند".

چنانچه والدين در صدد موفقيت تحصيلي و سلامت شخصيت کودکان باشند ، بايد محيط خانواده را از هر گونه درگيري و تنش دور سازند .

والدين نقش بسيار مهمي در تکليف فرزند خود دارند .

فرد باید آن گونه که خیر و صلاح جامعه است تربیت شود

معاون فرمانداری شهرستان شهرکرد گفت: تربیت نقش بسیار مهمی در اعضاء یک خانواده دارد که لازم است از ابتدای تشکیل یک خانواده به این امر بسیار توجه کرد.

حیدری اظهار داشت: فرد در یک خانواده رشد می کند و بعد وارد جامعه می شود و می تواند در محیط اطراف نیز بسیار تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه پدر و مادر می توانند قدم محکمی را در تربیت فرزند خود بردارند تصریح کرد: فرد باید آنگونه که خیر و صلاح جامعه است تربیت شود.

حیدری اذعان داشت: خواهران و مادران نقش پررنگی در تربیت ایفا می کنند آن ها می توانند بهترین فرزندان را تربیت کرده و تحویل جامعه دهند و نگران آینده آن ها نیز نباشند.

وی بیان داشت: خانواده، محیط، معلم ، دوست و ...عواملی هستند که بیشترین تاثیر را در رفتار یک فرد خواهند داشت.

عامل اصلی خطاهای جامعه را در خانواده ها باید دید

نماینده موسسه امام خمینی گفت: اگر در یک اجتماع موارد منفی را دیدیم عامل اصلی آن را در یک خانواده باید دید.

حجت السلام والمسلمین رمضانی اظهار داشت: نقش زن در تربیت از یک مرد بیشتر است لذا خانم ها باید به این امر توجه بیشتری داشته و در تربیت فرزند خود از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی تصریح کرد: نقش یک زن در جامعه بسیار پررنگ بوده و در آینده نه تنها یک خانواده بلکه در جامعه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

رمضانی ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری به مسائل خانوادگی کمتر اهمیت داده و لازم است روی این مسئله بسیار کار شود.

وی اذعان داشت: با برگزاری دوره های آموزشی برای خانواده ها می توان مسئله خوب تربیت کردن را در خانواده ها نهادینه کرد.



انتهای پیام/ 1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۹:۴۶

15 Jan 2020