۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۳۸۷۳۸
لزوم توجه به ظرافت هاي ترافيک شهري در چهارمحال و بختياري

وقوع حوادث بزرگ در دل بي توجهي هاي کوچک!/ خاموشي ثانيه شمار چراغ هاي راهنمايي و رانندگي در فارسان!

ثانيه‌شمارهاي چراغ راهنمايي و رانندگي واقع در چهارراه نواب صفوي، زمان زيادي است که کار نمي‌کنند و زمان شمارش معکوس را نمايش نمي‌دهند.
وقوع حوادث بزرگ در دل بي توجهي هاي کوچک!/ خاموشي ثانيه شمار چراغ هاي راهنمايي و رانندگي در فارسان!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پيرغار، چراغ‌های هوشمند راهنمایی برای کنترل ترافیک وسایل نقلیه استفاده می شود. در عصر مدرن هر شخص انواع مختلفی از وسایل نقلیه را دارد که حاصل آن افزایش تعداد وسایل نقلیه است.

برای همین چراغ های راهنمایی الزامی است تا از بروز ترافیک و تصادفات جلوگیری کند. سه رنگ مختلف در چراغ هوشمند راهنمایی وجود دارد که هرکدام پیام مختلفی برای رانندگان در بردارد

چراغ‌قرمز که بالاست از راننده می خواهد که در تقاطع توقف کند، چراغ سبز در پایین به راننده آزادی حرکت در تقاطع را می دهد و چراغ زرد در وسط به راننده هشدار می¬دهد که بایستد درصورتی‌که چراغ بعدی سبز باشد حرکت کند

شمارنده دیجیتالی زمان معکوس چراغ‌های راهنمایی Countdown Device باقیمانده زمان سبز یا قرمز را برحسب ثانیه در هر تقاطع نشان می‌دهد و بدین طریق ضمن آگاهی دادن به رانندگان خودروها در مورد زمان باقیمانده موجب کاهش تصادف و تخلف رانندگی می‌شود.

             

يکي از مهم‌ترين محاسن تايمرها، القاي آرامش به رانندگان است

آقای حیدری راننده تاکسی که از صبح تا شب از این مسیر حرکت می‌کند تایمر را محاسن ویژه دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین محاسن تایمرها، القای آرامش به رانندگان است به‌گونه‌ای که اگر رانندگان زمان تقریبی ماندن را بدانند آرامش روانی بیشتری دارند.

وی کمک به کاهش آلودگی هوا و توجه به مسائل زیست‌محیطی را یکی دیگر از محاسن تایمرها دانست و گفت: وقتی هرلحظه احتمال حرکت برای رانندگان وجود دارد، افراد به‌صورت مداوم با پدال گاز و کلاژ بازی کرده که این مسئله نیز به آلودگی هوا دامن می‌زند اما وقتی تایمر باشد با آرامش و بدون استرس، صبر کرده و حتی دیده‌شده است که در سیکل‌های طولانی، برخی رانندگان برای کمک به پاکیزگی هوا، خودرو را خاموش می‌کنند.

آقای فاضلی یکی دیگر از رانندگان شهری می‌گوید: با توجه به قانون ممنوعیت عبور از چراغ زرد در ایران، باید شمارشگر چراغ‌راهنما روشن باشد تا رانندگان با توجه به شمارشگر تصمیم خود را گرفته و ناخواسته جریمه نشوند!

در سطح چهارراه و سه‌راه‌های اصلی شهر، چراغ راهنمایی به‌منظور نظم و کمک به کاهش بار ترافیک شهر نصب گردیده است. این موضوع ممکن است برای بسیاری از شما رخ‌داده باشد که موقع عبور از چراغ سبز که شمارشگر چراغ‌راهنما خاموش بوده و به خیال خودتان فرصت کافی برای گذشتن از چهارراه را داشته‌اید؛ با خیال راحت سرعت گرفته‌اید اما هنوز چند متر به چهارراه مانده یک‌باره چراغ نارنجی شده و همه محاسبات شما به‌هم‌خورده است.


       

ثانيه شمارها به برنامه ريزي راننده جهت حرکت مناسب خودرو کمک مي کند

مانده‌اید که اگر چراغ را رد کنید مبادا لحظه آخر قرمز شود و یا روی خط عابر قرار بگیرید و جریمه شوید و بدتر از همه اینکه تا وسط چهارراه بروید و با ماشین‌هایی که از خیابان سمت راست می‌آیند تصادف کنید و هزار و یک احتمال دیگر اما اگر ترمز کنید و تا چراغ سبز بعدی صبر کنید چه؟ در آن صورت ماشین پشت‌سری به شما خواهد کوبید یا عابر پیاده‌ای …

از سوی دیگر وقتی چراغ سبز می‌شود، راننده‌ها بیشتر حواسشان به رنگ چراغ بوده تا عابران پیاده و اطراف خود و ممکن است تصادفی هم رخ دهد؛ چیزی شبیه مسابقه اتومبیل‌رانی که همه چشمشان به چراغ است اما از زمانی که چراغ‌های تقاطع‌ها مجهز به سیستم شمارشگر شده‌اند، نخستین چیزی که تغییر کرد، این بود که چنین اغتشاشی جای خود را به احساس آرامش خاطر داد!

رانندگان تاکسی شهر که از همه رانندگان شاکی‌تر هستند می‌گوید: مدتی است ثانیه‌شمارهای این تقاطع کار نمی‌کند و مشخص نمی‌شود که کی چراغ سبز می‌شود و یا قرمز می‌شود.

هرچند که گاهی از منافع و گاهی از مضرات ثانیه‌شمار تقاطع‌ها بحث می‌شود اما از منافع این ثانیه‌شمارها می‌توان به برنامه‌ریزی جهت حرکت مناسب خودرو و نیز آگاهی از زمان باقی‌مانده اشاره کرد و از تیک آف زدن‌های بی‌مورد جلوگیری نمود.


انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۲:۵۹

27 Dec 2019