۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۳۶۷۵۸
گفت‌وگو با بانوی گراپلر چهارمحالی؛

وقتی بخاطر حفظ حجاب رنگ مدال عوض می شود!

بانوی قهرمان گراپلر چهارمحالی گفت: در مسابقه اولم در مقابل حریف ایتالیایی ۶ بر ۲ پیش بودم که یک دقیقه مانده به انتهای بازی به دلیل افتادن کلاهم و نگرانی از افتادن مقنعه حجاب تمرکزم را از دست داده و نتیجه را واگذار کردم چون برای یک بانوی ورزشکار مسلمان حفظ حجاب بسیار مهم‌تر از برد در بازی است اما با تلاش توانستم مقام سوم جهانی را کسب کنم.
وقتی بخاطر حفظ حجاب رنگ مدال عوض می شود!
به گزارش جهانبین نیوز؛ رقابت‌های گراپلینگ قهرمانی جهان روزهای ۲۸ و ۲۹ مهرماه در شهر باکو کشور آذربایجان برگزار شد.

در این رقابت‌ها عاطفه ریاحی بانوی ورزشکار استان توانست در وزن ۷۱ کیلوگرم این مسابقات به نشان برنز دست یابد.

حفظ پوشش اسلامی ارزشمندتر از نتیجه بازی بود

این بانوی قهرمان چهارمحالی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: متولد ۱۳۷۰ در چهارمحال و بختیاری هستم و چندین سال است ورزش را شروع کردم اما پنج سال کشتی گراپلینگ را بصورت حرفه‌ایی کار می‌کنم.

وی ادامه داد: دو سال است که عضو تیم ملی کشتی گراپلینگ هستم و در سال ۲۰۱۶ در مسابقات جهانی به میزبانی کشور بلاروس موفق به کسب مقام سوم جهانی شدم و امسال هم مجددا مقام سوم جهانی را در کشور آذربایجان کسب کردم.


ریاحی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات از اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی حضور داشتند و حریفان قدری از کشورهای روسیه، آمریکا، ایتالیا، فرانسه و... در این مسابقات با یکدیگر رقابت می‌کردند افزود: اما نباید فراموش کنیم که ایران نیز به نوبه خود کشور قدری در رشته کشتی گراپلینگ است.

وی اضافه کرد: در مسابقه اولم در مقابل حریف ایتالیایی ۶ بر ۲ پیش بودم که یک دقیقه مانده به انتهای بازی به دلیل افتادن کلاهم و نگرانی از افتادن مقنعه حجاب تمرکزم را از دست داده و نتیجه را واگذار کردم چون برای یک بانوی ورزشکار مسلمان حفظ پوشش اسلامی بسیار مهم‌تر از برد در بازی است اما با تلاش توانستم مقام سوم جهانی را کسب کنم.

این ورزشکار چهارمحالی بیان داشت: برای دوره‌های بعدی برنامه‌ریزی‌هایی برای کسب مدال طلا کرده‌ام و امیدوارم با تلاش و کوشش خودم و حمایت مربیان و مسئولان بتوانم به این مدال دست یابم، درحال حاضر همه هدفم کسب این مدال است.


مسئولان به مشکلات مالی اردونشینان توجه کنند

وی اضافه کرد: درست است که در بسیاری از جاها حمایت نشده و نمی‌شوم اما هیچ یک از این موارد باعث دلسرد شدن من از ورزش نشده و مقتدرانه‌تر این راه را ادامه خواهم داد.

ریاحی با اشاره به حمایت مسئولان فدراسیون کشتی از ورزشکاران بویژه آقای رسول خادم، دکتر منظمی نایب رئیس فدراسیون، خانم بابایی سرپرست و خانم حسینی مربی تیم افزود: بیشترین مشکلات ورزشکاران مشکلات مالی است و باید مسئولان استانی به بحث تامین مالی اردونشینان توجه کنند چون اکثر اردونشینان هیچ منبع درآمدی ندارند و تنها شغل این روزشکاران همان ورزش است و از مدیرکل ورزش و جوانان استان درخواست دارم این دغدغه ورزشکاران را رفع کنند تا توانند با خیال راحت برای کسب عنوان تلاش کنند.

این قهرمان چهارمحالی در ادامه گفت: ورزشکاران بهترین سال‌های عمرشان را به ورزش کردن اختصاص می‌دهند و داشتن شغلی برای آینده تنها دغدغه این افراد است چون بهرحال ورزشکاران تنها در یک بازه زمانی محدود می‌توانند تمرین قهرمانی داشته باشند و بنابراین باید برای زمانی که ورزش قهرمانی را کنار بگذارند.


وی به ظرفیت خوب استان مخصوصا در بین بانوان برای حضور در رشته کشتی گراپلینگ و کسب عناوین قهرمانی در این رشته بیان داشت: اگر وقت گذاشته شود و با تلاش مربیمان خانم حسینی صد در صد در آینده‌ایی نزدیک چهارمحال و بختیاری به قطب گراپلینگ کشور تبدیل خواهد شد.

ریاحی در انتها گفت: همه نوجوانان و جوانان استان را به حضور در در ورزش چه به‌صورت حرفه‌ایی و چه معمولی تنها برای آزاد کردن روح‌شان انجام دهند چون ورزش کردن لذتی دارد که هیچ برنامه‌ایی ندارد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

زهرا
خیلی خیلی خوشحال هستم ار اینکه توانستید باعث افتخارملت ایران بالاخص همشهریان عزیز چهارمحالی شوید افتخار همه ما هستی

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۳:۴۷

8 Jan 2020