۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۳۴۷۷۸
کارشناس سياسي و مدرس دانشگاه در شهرکرد:

حضور ترامپ در عربستان هشداری جدي برای پوتين است

کارشناس سياسي و مدرس دانشگاه در چهارمحال و بختیاری گفت: روسيه بايد مراقب باشد؛ چراکه آمريکا در حال خلع سلاح روسيه است. اينکه دونالد ترامپ اولين سفرش به کشورهاي عربي است نشان مي دهد سياست متمايزي از باراک اوباما دارد که مي تواند يک هشدار جدي براي روسيه به شمار رود.
حضور ترامپ در عربستان هشداری جدي برای پوتين است
به گزارش جهانبین نیوز؛ ايرج کياني، کارشناس مسائل سياسي و مدرس دانشگاه در گفتگوي اختصاصي با منطقه آزاد به بررسي ناتوي عربي و ديدار اخير دونالد ترامپ با سران کشور عربستان سعودي پرداخت و گفت: آمريکا به دنبال يک مقر محکم در آسياست که داراي اثربخشي خاصي در منطقه باشد. آمريکا احساس مي کند آن موقعيت و مقري را که دنبال مي کند ايران به دست گرفته و در واقع موقعيت اصلي ترين فرزند نامشروع آمريکا را به خطر انداخته.

کياني گفت: اين احساس ناامني با فعال شدن جنبش هاي مقاومت، عدالت‌خواه، ظلم‌ستيز و... در منطقه براي صهيونيست ها صورت گرفته و کشور ايران در حال حاضر اصلي ترين کانون حمايت و دفاع از انقلاب جهاني است، اين موضوع ذهن سياستمداران آمريکايي را مشوش کرده. از طرفي انقلاب اسلامي هم حامي جريان هاي عدالت طلب و ضدصهيونيستي و ضدآمريکايي است. آمريکا در يک جمله نتوانست طرح خاور ميانه بزرگ خودش را اجرا کند.

اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به بحث خاورميانه بزرگ گفت: از لحاظ استراتژيک کل منطقه خاورميانه يک منطقه فوق استراتژيک است چون آمريکا علاوه بر تسلط بر خاورميانه مي تواند به نوعي به مقابله با کشورهاي بزرگ چين و روسيه هم برود، آمریکا هم از لحاظ اقتصادي و نظامي و در کل قدرتی، ديگر مقام و منزلت سابق خودش را ندارد و از طرفي ديگر، بزرگترين بازارهاي خود در بحث فروش تسليحات نظامي، کشورهاي خاورميانه و غرب آسيا مي داند و در اصل با قرارداد جديدي که با عربستان بسته شده درخصوص تسليحات تصمیم دارد به نوعي کشتار مردم بحرين را در دستور کار قرار بدهد، از طرفي هم تمام تسليحات را دارد آزمايش مي کند و اين ها بعضاً به بهانه مبارزه با داعش هستند.

وي در ادامه به اولين پيام تبريک ارسالي به دونالد ترامپ اشاره کرد و ابراز داشت: آمريکا به نوعي با اين ارتباط برقرار کردن مي خواهد روسيه را وادار کند که تعهداتي در کشور خودش داشته باشد و آن را مهار کند، هم در بحث تسليحاتي و هم هسته اي.

کياني در پايان اذعان داشت: روسيه بايد مراقب باشد؛ چراکه آمريکا در حال خلع سلاح روسيه است، اينکه دونالد ترامپ اولين سفرش به کشورهاي عربي است نشان مي دهد سياست متمايزي از باراک اوباما دارد که مي تواند يک هشدار جدي براي روسيه به شمار رود.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۳:۱۷

2 Jan 2020