۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۳۸۸۲۸

لذت سفر به دوپلان را در نوروز 97 تجربه کنيد

رئيس شوراي اسلامي روستاي دوپلان از مسافران، گردشگران و اهالي شهرستان کيار دعوت کرد در ايام نوروز 97 از ديدني هاي اين روستاي گردشگري ديدن نمايند.
لذت سفر به دوپلان را در نوروز 97 تجربه کنيد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کيار بيدار سيد خيام زيلابي گفت: روستاي ساحلي،توريستي گردشگري دوپلان روستايي در ضلع جنوب غربي استان از توابع منطقه مشايخ بخش ناغان شهرستان کيار است که از شلمزار مرکز شهرستان کيار ۵۵کيلومتر و شهرکرد مرکز استان ۸۰ کيلومتر فاصله دارد.

وي گفت: اهالي اين روستا با گويش بختياري صحبت مي کنند و جمعيت اين روستا باتوجه به سرشماري سال ۹۵ حدود ۶۷۸ نفر است که اهالي اغلب به شغل کشاورزي اشتغال دارند و محصولاتي همچون جو، گندم و برنج عطري را پرورش و توليد مي نمايند.


رئيس شوراي اسلامي روستاي دوپلان گفت: يکي از مهمترين جاذبه هاي گردشگري روستاي دوپلان قرارگيري اين روستا در ساحل رودخانه خروشان کارون است که اين موهبت باعث شده است پرداختن به ورزش هاي مهيجي همچون رفتينگ، بانجي جامپينگ، و سوئينگ در اين روستا رونق يابد.
 


زيلابي گفت: کوه هاي سر به فلک کشيده دوپلان نيز زمينه پرداختن به ورزش هاي هوايي مانند پاراگلايدر و کوه‌پيمايي را فراهم ساخته است.

مناظر ديدني و زيباي اين روستا همچون وجود تنگه، صخره‌هاي زيبا و غارها و چشمه آب معدني گوارا (بنه کوه) در کنار رودخانه سبزکوه،ضلع جنوبي روستا کوه پيمايي به سمت نظرگاه (پير شهربانو) تا جوزستان با پوشش جنگلي انواع درختان از جمله بلوط وزالزالک و بنه و بادام کوهي در کنار رودخانه کارون گوشه اي از ديدني هاي روستاي زيباي دوپلان است.

وي در ادامه گفت: ديگر جاذبه گردشگري روستاي دوپلان احداث زيپ لاين و وجود پل معلق در محدوده مجتمع پل بسيار زيباي قديمي، ضلع جنوب شرقي مجتمع آثار بجا مانده از پل خرابه (جاده ايلخاني) و پل سيم بگسلي در مجاورت آن با ديواره هاي سنگ ساروج و همچنين احياء و بازسازي کاروانسرا (جاده دزپارت) است که هر بيننده اي از ديدن اين زيبايي ها سير نمي شود.

رئيس شوراي اسلامي روستاي دوپلان در ادامه به وجود ديگر ديدني ها و جاذبه هاي گردشگري نيز اشاره کرد و گفت: باغات و چشم انداز اطراف، آب آشاميدني سالم و سرويس‌هاي بهداشتي در اين مجتمع، درختان گردو با قدمت چندين ساله در ضلع شمالي روستا با فضاي بسيار سرسبز و زيبا و چشمه در محدوده پايين دست با نام محلي "چمريسي" گشت زني در بافت قديمي روستا، وجود نظرگاه شاه چندار در دل مزارع برنج ، وجود رستوران‌هاي شيک (مجتمع رفاهي گردشگري) با نمازخانه در ورودي روستا با انواع غذا ها و انواع سوغات مختلف منطقه و دارا بودن خانه مسافر با کليه امکانات، آمادگي شبانه روزي اکيپ امدادي اورژانس ۱۱۵جاده اي و کلانتري و پايگاه امداد جاده اي هلال احمر درمحل با آمادگي اعضاي شوراي اسلامي و دهياري با جان و دل در خدمت مسافران و گردشگران مي باشد.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۸:۱۵

27 Dec 2019