۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۲۴۰۵۸

نمايشگاه گل و گياه در شهر سامان برپا شد

نمايشگاه زيباي گل و گياه کاکتوس با همت بسيجيان حوزه مقاومت حضرت معصومه سلام الله عليها شهرستان سامان در حسينيه صاحب الزمان (عج) اين شهر داير شد.
نمايشگاه گل و گياه در شهر سامان برپا شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، با ابتکار و خلاقيت هنرمند بسيجي سوسن اسديان از پايگاه مقاومت بسيج بنت‌الهدي شهر سامان، نمايشگاه گل و کاکتوس به مدت پنج روز در محل حسينيه صاحب الزمان (ع) شهر سامان افتتاح و در معرض ديد علاقمندان و هنرمندان عرصه هنر پرورش گل و گياه قرار گرفته است.

مسئول برگزاري نمايشگاه گل و گياه گفت: با توجه به منويات رهبر معظم انقلاب درباره حفظ محيط زيست، ايجاد انگيزه مثبت در راستاي تلاش براي داشتن محيطي سالم، تقويت روحيه کارآفريني در حيطه مشاغل خانگي و معرفي و پرورش انواع گونه‌هاي زيباي گل‌هاي آپارتماني و کاکتوس را از اهداف برپائي اين نمايشگاه است.

اين هنرمند بسيجي که فارغ‌التحصيل کارشناسي کشاورزي مي‌باشد و ضمن معرفي خواص گياه کاکتوس گفت: گياه کاکتوس مي تواند اشعه‌هاي مضر تلفن همراه و لوازم صوتي تصويري را به خود جذب و آن‌ها را از محيط اطراف خنثي می‌کند و مانع از رسيدن آسيب‌هاي مغناطيسي در محيط اطراف شود و گونه‌اي از اين گياه به نام " آلوئورا "، ميتواند خون را از ناحيه سر به طرف پا براند؛ لذا از سکته‌هاي مغزي جلوگيري کرده و از تيرگي چشم مي‌کاهد و براي درمان بيماري‌هاي پوستي نيز کاربرد دارد.

اسديان همچنين تاثير مثبت و ويژه اين نوع گياه را در درمان اعصاب و افسردگي مفيد دانست و به خاصيت ضد سرطاني آن نيز اشاره کرد که در مراکز گياهشناسي در توليد انواع داروهاي گياهي مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

 اسديان در خصوص معرفي بيشتر اين نوع گياه خاص افزود: انواع ديگر كاكتوس، نوع ماري است كه به طول يك تا يك و نيم متر مي‌رسد و تنوع در اين گياه بسيار زياد است و مثل هر گياه ديگر بذرکاري باعث طولاني شدن زمان رشد و نمو و بلوغ اين گياه مي‌شود .

وي اذعان داشت: ترکيب خاکي آن‌ها، بايد شني رسي و درصد بيشتري از شن يا سنگريزه باشد.

کارآفرين بسيجي، انگيزه خود را را از پرداختن به هنر پرورش گل و گياه وجود آيات و روايات متعدد درباره گل، گياه و طبيعت دانست و افزود: خلقت‌هاي بسيار زيباي خداوند متعال که از يک بذر کوچک مي‌تواند گل بسيار زيبايي از آن بوجود بيايد و همه را محو تماشاي خود کند، دلالت بر قادر بودن خداوند بر همه چيز است که هر انسان بيداري را در هدف خلقت جهان هستي به فکر فرو مي‌برد و زمينه رشد و هدايت انسان را در راه تکامل فراهم مي‌کند.

اين نمايشگاه به مدت پنج روز از تاريخ ۲۳ مرداد ماه لغايت ۲۷ مرداد ماه، صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در حسينيه صاحب الزمان (عج) شهر سامان برپا است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۰:۱۵

1 Feb 2020