۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۳۲۰۶۸
وقتی فرودگاه استان هم در محرومیت است

شهرکرد در بن بست هوایی

به نظر می رسد با مدیریت اصولی در نیاز سنجی مردم به پروازها، برنامه ریزی صحیح وترغیب مردم به استفاده از این پروازها با تبلیغات مناسب و ارائه تسهیلات مناسب به اقشار مختلف مردم قطعا فرودگاه شهرکرد ظرفیتی بیش از آنچه اکنون شاهد آن هستیم را دارد.
شهرکرد در بن بست هوایی
به گزارش جهانبین نیوز؛ بیش از 17 سال است که افتتاح تنها فرودگاه استان می گذرد  طرح مطالعاتی احداث فرودگاه شهرکرد در سال 72 آغاز و در سال 73 پس از تملک اراضی و تکمیل مطالعات در سال 74 عملیات اجرایی شروع و در سال 78با تکمیل عملیات اجرایی فرودگاه عملیاتی گردید.

اولین پرواز در تاریخ 1/4/78 توسط شرکت ایران ایرتور به مقصد تهران و اولین پرواز بین المللی در تاریخ 3/7/81 به کشور کویت انجام گردید. و رسما شهرکرد دارای یک فرودگاه بین المللی شد، وقتی نگاهی گذرا به عملکرد فرودگاه شهرکرد و تنوع برنامه پروازی آن می اندازیم می توان به آسانی پی برد که همچون دیگر ظرفیت های استان، برفرودگاه شهرکرد هم گرد استضعاف و سوءمدیریت نشسته است. استان ما به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور که رئیس جمهور هم در اولین سفر تبلیغاتی خود در سفر به استان بر این ظرفیت استان تاکید داشتند، همچنان از برنامه پروازی منظم و متنوع به سایر استان ها محروم است.

یکی از عوامل جذب گردشگر و مسافر به استان، داشتن برنامه ریزی دقیق برای فعال سازی فرودگاه استان در پرواز به شهرهای مهم کشور است اما در این سال ها فرودگاه شهرکرد همواره مورد بی مهری دولت های مختلف قرار گرفته است. استان ما به دلایل مختلف اعم از بیکاری، آمار بالای مهاجران به سایر استان ها، وجود دانشجویان نسبت زیاد در سایر استان ها، وجود کارگران متعددی که به دلیل بیکاری در سایر استان ها مشغول کار هستند، توریستی بودن استان به دلیل آب و هوای مناسب از آمار مسافران نسبتا خوبی برخوردار است بنابراین برای توسعه فرودگاه شهرکرد قطعا با کمبود مسافر روبرو نخواهیم بود.

امروز به جرات می توان گفت قاطبه سفرهای هوائی مردم استان از فرودگاه اصفهان انجام می شود با وجود اینکه فرودگاه شهرکرد پروازهایی به تهران و مشهد را در برنامه خود دارد اما به دلیل محدودیت های زمانی و تعداد کم این پروازها برخی هنوز از پروازهای فرودگاه اصفهان استفاده می کنند. بنابراین با وجود فرودگاه اصفهان عملا فرودگاه شهرکرد در این سال ها همواره در حاشیه قرار داشته است.

یکی از دلایل عدم استقبال مردم از پروازهای اندک فرودگاه شهرکرد نامناسب بودن زمان پروازها، تعداد کم آنها و همچنین تبلیغات ضعیف فرودگاه شهرکرد است.

مردم برای تداوم پروازها در فرودگاه شهرکرد با ما همکاری کنند

سروش سلیمی شهرکی مدیر فرودگاه‌های شهرکرد در گفت‌وگوی اختصاصی با جهانبین نیوز؛ با اشاره به آمار پروازهای این فرودگاه با اشاره دو پرواز شهرکرد-تهران و بالعکس در روز شنبه  اظهار کرد: ساعت ورود یکی از این پروازها به فرودگاه 8:20 و ساعت خروج آن ساعت 9:20 است.

وی در ادامه بیان داشت: پرواز دوم در روز شنبه با فاصله 10 ساعته شروع می شود و ساعت ورود به شهرکرد 20:40 و خروج آن 21:30 است که این امکان را به مسافران می‌دهد که با پرواز صبح به تهران یا شهرکرد سفر کرده و شب دوباره خانه خود بازگردند.

سلیمی از مسئولین ادارات درخواست کرد توجه خاصی  به پروازها در فرودگاه‌ها داشته باشند و از این پروازها برای مهمانان هایشان استفاده کنند و ادامه داد: مردم نیز باید برای تداوم پرواز در فرودگاه با ما همکاری کرده و زمان مسافرت‌های خود را بگونه ای تنظیم کنند که با برنامه فرودگاه همخوانی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه روز سه شنبه نیز پرواز رفت و برگشت تهران شهرکرد دایر است تاکید کرد: برای این پرواز ورود ساعت  8:35  و خروج 9:15  دقیقه است، علاوه بر آن دو پرواز مشهد در روزهای سه شنبه و جمعه  دایر است که ساعت ورود آن ساعت 12 و خروج 13 است و از مسافرین درخواست داریم از این برنامه سفر برای ادامه کار فرودگاه بهره ببرند.

سلیمی با اشاره به اینکه پتانسیل‌های خوبی برای پرواز عتبات، کویت، اهواز عسلویه، کیش و تهران داریم اذعان داشت: در راستای استفاده از این پتانسسیل‌ها ارزیابی‌هایی از آزانس‌ها صورت گرفته و همچنین ارزیابی‌های لازم ازمسافرینی که با فرودگاه تماس داشته‌اند صورت دادیم که مشخص کرد؛ همشهریان برای سفر بیشتر طالب کدام برنامه هستند و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

مدیر فرودگاه‌ شهرکرد تاکید کرد: بحث اصلی ما بر این است که پرواز ابتدا که بخواهد راه‌اندازی شود تبلیغات باید بخوبی صورت گیرد و پرواز برای مسافران جا افتد و مسافر خودش زمان رفت و برگشت پروازها در فرودگاه را بدانند و خود را با این برنامه وفق دهد که این مورد بسیار زمان‌بر است و در برخی از موارد 4 تا 5 ماه و گاها یک سال زمان نیاز است برای جا افتادن آن.

وی یادآور شد: جا افتادن یک ساله پرواز منوط بر این است که صندلی‌های خالی یک پرواز پر شوند و خسارات جبران شود.

سلیمی اضافه کرد: برای جبران صندلی‌های خالی معمولا از شرکت‌های هواپیمایی تحت عنوان چارتر استفاده می‌کنیم  و برای این کار اعلام می‌کنیم هر کسی تمایل دارد سفر به شهرهای مورد نظر را راه‌اندازد  مراجعه  کرده و پرواز را چارتر کند.

وی افزود: این چارترها هم می‌توانند از داخل استان باشند و هم از خارج از استان ولی متاسفانه هنوز برای چارترهایی که از خارج از استان می‌آیند هیچ تسهیلاتی داده نشده و از معافیت‌های بهره‌مند نمی‌شوند اما اگر بتوان با رایزنی‌هایی برخی از این معافیت‌ها  را داد می‌توان برای تشویق چارترها برای ورود به این استان امیدوار بود

مدیر فرودگاه‌ شهرکرد ادامه داد: هواپیماهای داخلی از لحاظ استانداردهای ایمنی با استانداردهای جهانی فاصله ندارند و تمام هواپیماهای داخلی همه قوانین را پذیرفته است و تماما سازمان هواپیمایی کشور مقررات و مسائل مربوط به ایمنی‌ها را قبول دارند.

سلیمی یادآور شد: شاید برخی از هواپیماها به لحاظ ظاهری با یکدیگر تفاوت داشته باشند اما از نظر ایمنی مطابق با استانداردهای جهانی هستند و کارشناسان ذی صلاح بر ایمنی پروازها نظارت دقیق دارند.

وی در انتها گفت: در پنج ماه گذشته در فرودگاه شهرکرد 22 هزار و 501 نفر جابجایی مسافر در قالب 236 پروازداشتیم و همچنین 135 هزار و 721 کیلوگرم بار در این مدت بار جابجا شده است.
  
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نظر می رسد با مدیریت اصولی در نیازسنجی مردم به پروازها، برنامه ریزی صحیح و ترغیب مردم به استفاده از این پروازها با تبلیغات مناسب و ارائه تسهیلات مناسب به اقشار مختلف مردم قطعا فرودگاه شهرکرد ظرفیتی بیش از آنچه اکنون شاهد آن هستیم را دارد.

انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۹:۳۹

29 Dec 2019