۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۳۱۶۱۸
مديرکل بيمه سلامت چهارمحال و بختياري:

تنها چالش بيمه سلامت بدهي به موسسات است

مديرکل بيمه سلامت استان بدهي به موسسات سلامت را مهمترين چالش بيمه سلامت استان برشمرد و خاطرنشان کرد: اين بدهي 97 ميليارد تومان است که ما از اين بابت از موسسات پزشکي، دانشگاههاي علوم پزشکي و داروخانه ها صميمانه عذرخواهي مي کنيم.
تنها چالش بيمه سلامت بدهي به موسسات است
به گزارش جهانبین نیوز، صفر فرامرزي در مصاحبه با خبرنگار مشکات برين گفت: مهمترين بحث نمود سلامت در جامعه تحقق توانمندسازي بيمه شدگان است.

فرامرزي افزود: از سال 93 تاکنون 45 هزار نفر در استان چهارمحال و بختياري بيمه شده اند که فاقد هر گونه بيمه اي بودند.

وي با بيان اينکه ضريب نفوذ بيمه اي در چهارمحال و بختياري به 68 درصد مي رسد خاطرنشان کرد: از جمعيت 930 هزار نفري استان حدود 650 هزار نفر تحت پوشش بيمه سلامت هستند و ميزان رضايتمندي از بيمه سلامت 95 درصد برآورد شده است.



در طرح تحول نظام سلامت ضريب پرداختي از جيب مردم از 57 درصد به حدود 10 درصد رسيد

 
فرامرزي تجميع منابع مالي در بيمه را حائز اهميت دانست و بيان کرد: تقريباً 20 درصد همپوشاني بيمه‌اي وجود دارد که در راستاي برطرف کردن آن در تلاش هستيم و اقدامات لازم صورت مي‌گيرد.

وي گفت: جمعيت تحت پوشش خدمات بيمه روستاييان و عشاير 471 هزار نفر بوده است که سال گذشته 50 ميليارد تومان هزينه درمان اين بيمه مي باشد.

 
وي گفت: با اجراي طرح تحول نظام سلامت ضريب پرداختي از جيب مردم از 57 درصد به حدود 10 درصد رسيده است.

مديرکل بيمه سلامت استان بدهي به موسسات سلامت را مهمترين چالش بيمه سلامت استان برشمرد و خاطرنشان کرد: اين بدهي 97 ميليارد تومان است که ما از اين بابت از موسسات پزشکي، دانشگاههاي علوم پزشکي و داروخانه ها صميمانه عذرخواهي مي کنيم.



Image result for ‫صفر فرامرزي بيمه سلامت استان چهارمحال و بختياري‬‎


اجراي طرح استفاده از کارت الکترونيکي بيمه به جاي دفترچه بيمه تا پايان سال جاري در چهارمحال و بختياري


فرامرزي تصريح کرد: بيمه سلامت استان در سال گذشته 22 ميليارد ريال درآمد داشته و اين در حالي بود که 170 ميليارد تومان هزينه در همان سال داشته است و اين شکاف يک به هشت را دولت بايد پر کند.

وي با بيان اينکه بيمه سلامت 95 درصد هزينه هاي بيماران سرطاني را تقبل مي کند گفت: در سال گذشته 8 ميليارد تومان بيماران خاص منهاي سرطان را نيز پوشش داديم.
فرامرزي با بيان اينکه توسعه فضاهاي درماني از سوي دانشگاه علوم پزشکي صورت مي‌گيرد، تصريح کرد: توسعه فضاهاي درماني در استان رشد قابل توجهي داشته است و امسال بيمارستان‌هايي در مالخليفه و کوهرنگ مشغول به فعاليت شد و همچنين بيمارستان سينا در اين استان راه‌اندازي شد.
 
فرامرزي خاطرنشان کرد: خريد راهبردي و سطح‌بندي خدمات از اقدامات مهم بيمه سلامت در راستاي کاهش هزينه‌ها خواهد بود و طرح استفاده از کارت الکترونيکي بيمه به جاي دفترچه بيمه تا پايان سال جاري در چهارمحال و بختياري اجرا خواهد شد.
 
وي با تاکيد بر اينکه طرح تحول نظام سلامت تاکنون به صورت کامل اجرا نشده و اين طرح در طول 10 سال تکميل خواهد شد گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در حوزه دندانپزشکي، کلينيک امام رضا(ع) که وابسته به سپاه است، خدمات دندانپزشکي را با تعرفه 40 درصد کمتر از تعرفه بازار آزاد ارائه مي‌دهد.

انتهاي پيام1022ج /1020ج

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۳۸:۳۷

3 Feb 2020