۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۳۹۶۳۸
امام جمعه شهر فارسان:

اگر ملت به صحنه بيايد، مشکل لاينحل در کشور نداريم/ تغيير در کابينه امري لازم و ضروري است

امام جمعه شهر فارسان گفت: يکي از کليدواژه‌هاي حکيمانه رهبري معظم در ماه‌هاي اخير اين بود که اگر ملت به صحنه بيايد، مشکل لاينحل در کشور» نداريم. ما به تعبيري نيازمند برجام داخلي هستيم؛ يعني برنامه جامع اقدام مشترک ملت و دولت براي حل مشکلات کشور، به‌جاي آنکه چشم به خارجي‌ها براي حل مشکلات کشور داشته باشيم.
اگر ملت به صحنه بيايد، مشکل لاينحل در کشور نداريم/ تغيير در کابينه امري لازم و ضروري است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر به‌روزهاي اخير شاهد تجمعاتي در بازار تهران در اعتراض به نوسانات قيمت ارز اشاره کرد و گفت: مسئولان کشور بايد گوش شنوايي براي شنيدن مشکلات معيشتي مردم و اقشار مختلف جامعه داشته باشند.

وي تصريح کرد: مشکلات و مطالبات مردم در حوزه‌هاي مختلف بايد به رسميت شناخته شود، هيچ فرد مسئولي نمي‌تواند مشکلات فعلي جامعه در حوزه‌هايي نظير افزايش قيمت ارز، خودرو، مسکن، رکود، تورم، بهداشت و درمان و مشکلات زيست‌محيطي را منکر شود.

راه‌حل مشکلات مردم، مشارکت همه قوا و نهادهاي کشور است

امام‌جمعه فارسان به سخنان مقام معظم رهبري اشاره داشت و بيان داشت: رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، به‌ صراحت از جنگ دشمن عليه ملت ايران در سه جبهه سخن گفتند، حال که حضرت آقا به ترسيم ابعاد و گستره اين جنگ همه‌جانبه همت کرده‌اند، چرا بسياري از مسئولان و رسانه‌هاي ما در تشريح اين جنگ همه‌جانبه سکوت و جانب احتياط را در پيش‌گرفته‌اند؟

مسئولان بايد صادقانه، شفاف و هوشمندانه با مردم حرف بزنند
 
ملک پور افزود: مسئولان بايد صادقانه، شفاف و هوشمندانه با مردم حرف بزنند و از آن‌ها براي حضور مؤثر در اين صحنه نبرد همه‌جانبه و سخت کمک بگيرند وگرنه اسير شگردهاي دشمن خواهيم شد.

وي گفت: يکي از کليدواژه‌هاي حکيمانه رهبري معظم در ماه‌هاي اخير اين بود که  اگر ملت به صحنه بيايد، مشکل لاينحل در کشور نداريم، ما به تعبيري نيازمند  برجام داخلي هستيم؛ يعني برنامه جامع اقدام مشترک ملت و دولت براي حل مشکلات کشور، به‌جاي آنکه چشم به خارجي‌ها براي حل مشکلات کشور داشته باشيم از سرمايه اصلي و بي‌بديل ملت ايران براي عبور از عقبه‌هاي فرارو بهره‌مند شويم.

ملک پور بيان داشت: دشمن مي‌خواهد مشکلات کشور را تبديل به بحران نمايد القاي بحران در اقتصاد کشور در حالي از سوي دشمن صورت مي‌پذيرد که فروش نفت، گاز، پتروشيمي و ديگر محصولات صادراتي باقيمت‌هاي خوب در بازارهاي جهاني در حال انجام است. بخش اعظم ارز حاصل از صادرات هم به خزانه بازمي‌گردد و کشور از حيث ذخيره ارزي در شرايط مطلوبي بسر مي‌برد از سوي ديگر هيچ تحريم جديدي هم عليه کشور اعمال نشده است. طراحي ترامپ و آمريکايي‌ها براي اعمال تحريم‌هاي جديد از حدود ۵ ماه ديگر است.

يکي از راه‌هاي مهار التهاب‌هاي اقتصادي، مبارزه قاطع با  اخلالگران در اقتصاد کشور است

امام جمعه فارسان اظهار داشت: يکي از راه‌هاي مهار نوسانات و التهاب‌هاي اقتصادي، مبارزه قاطع با فعاليت‌هاي اخلالگرانه در اقتصاد کشور است. اگر با شرکتي که ارز ۴۲۰۰ توماني از دولت گرفته و کالاي وارد شده خود را بر مبناي ارز ۸ هزار توماني فروخته، اگر با شرکتي که با هک سايت وزارتخانه‌اي هزاران خودرو غيرقانوني وارد کرده و ده‌ها و صدها مورد ديگري که اين روزها در رسانه‌ها به گوش مي‌رسد، برخورد سريع و قاطعي صورت بگيرد، آن‌وقت ديگر کمتر شاهد اخلال‌گري در عرصه اقتصاد کشور خواهيم بود.

ملک پور گفت: ملت ما در برابر جنگ بي‌امان اقتصادي دشمن، سه خاک‌ريز بزرگ دارد؛ قوه قضائيه، ديوان محاسبات و سازمان حسابرسي، خوب است اين هفته هرکدام كارنامه خود را در برخورد با اخلالگران اقتصادي بيان كنند و موجي از اميد به اجراي عدالت كشور را پديد آورند، ستون پنجم دشمن در جنگ اقتصادي بايد مورد شناسايي و مجازات قرار گيرد، حتي براي جلوگيري از اطاله دادرسي بايد مثل زمان جنگ، دادگاه صحرايي تشكيل شود و مجازات سنگين اعمال گردد.

وي تصريح کرد: ترميم و تغيير در کابينه به‌ويژه در تيم اقتصادي دولت که يقيناً بخشي از التهابات و نوسانات بازار ارز و افزايش قيمت مسکن و خودرو و... معلول تصميمات غيرمنطقي آن‌ها بوده است، امري لازم و ضروري است و اميدواريم اين مهم به‌زودي صورت بپذيرد.

کارنامه مسئولين نسبت به شعار سال چقدر قابل دفاع بوده است

امام جمعه فارسان بيان داشت: دهم تيرماه روز صنعت و معدن است ما ضمن تشکر از همه فعالان در اين عرصه به‌عنوان نمونه عرض مي‌کنم، نام‌گذاري سال جديد به سال حمايت از کالاي ايراني توانست در بخش‌هاي کارگري و کارگاه‌هاي توليدي و اقشار مختلف جامعه در مقياس قابل‌توجهي توليد سرمايه اجتماعي بکند اما کارنامه مسئولان بخش‌هاي مربوطه براي تداوم اين مهم چقدر قابل‌اعتنا و دفاع بوده است؟

وی افزود: تا زماني که نتوانيم در بخش‌هايي از مُدل مديريتي خود تجديدنظر کنيم و بسياري از عرصه‌ها را براي حضور مديران جهادي و جوانان پرشور و نشاط و باانگيزه و باتدبير فراهم نکنيم، اين مشکلات ادامه خواهد داشت که اميدواريم مسئولين هرچه زودتر نسبت به اين جنگ اقتصادي جواب دندان‌شکني بدهند.

انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۴:۵۲

30 Dec 2019