۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۳۵۹۴۸
نماينده مردم کوهرنگ، اردل، فارسان و کيار:

سرمايه‌گذاري ايتالياي‌ها در کوهرنگ/چهارمحال و بختياري و استان ايتاليا خواهرخوانده مي‌شوند

نماينده مردم کوهرنگ، اردل، فارسان و کيار در مجلس شوراي اسلامي گفت: در صدد هستيم بين استان چهارمحال و بختياري و استاني از ايتاليا توافقنامه خواهرخواندگي امضا کنيم.
سرمايه‌گذاري ايتالياي‌ها در کوهرنگ/چهارمحال و بختياري و استان ايتاليا خواهرخوانده مي‌شوند
به گزارش جهانبین نیوز، جوواني تتي، سرمايه‌گذار ايتاليايي در حاشيه سفر به شهرستان کوهرنگ و در گفت‌وگو با خبرنگار کوهرنگ خبر اظهار کرد: از سفر به چهارمحال و بختياري بخصوص کوهرنگ، بسيار شگفت زده هستم، فکر مي کردم فقط يک منطقه کوهستاني است اما خيلي تفاوت داشت، يک منطقه سبز، آب تميز، هواي تميز، صنعتي و مردمي مهمان‌پذير وجود دارد که با آن مواجهه شدم.

وي افزود: اينجا در زمينه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري پتانسيل بالايي دارد، آب بسيار تميزي دارد، به آناليزهاي آب که نگاه کردم يکي از بهترين آب‌هاي دنيا را ديدم که حتي در اروپا نمونه آن را يافت نکردم و زمينه جذب سرمايه گذاري خارجي بخصوص براي ايتاليا وجود دارد که آب در اولويت ما قرار می‌گیرد.

آقاي تتي، پتانسيل گوشت و فرآورده‌هاي آن را از ديگر بخش‌هاي مستعد سرمايه‌گذاري در کوهرنگ بيان کرد و افزود: گوشت گوسفند اينجا کيفيت بالايي دارد و به دليل بازارهايي که در سراسر دنيا بخصوص ايتاليا وجود دارد مي‌توان باعث جذب سرمايه‌گذاران خارجي و همکاري با سرمايه‌گذاران ايتاليايي باشد.


ديلرتو از ديگر سرمايه‌گذاران ايتاليايي در گفت‌وگو با خبرنگار کوهرنگ خبر ضمن تشکر از مهمانوازي بختياري‌ها اظهار داشت: اولين سفرم به اين استان است، خيلي خوشحالم، دو کشور ايران و ايتاليا سوابق درخشاني در فرهنگ و تمدن باستاني در حوزه خليج فارس ايران و حوزه درياي مديترانه در ايتاليا دارند.

وي بيان داشت: دو کشور هميشه و از قبل روابط تجاري، فرهنگي و اقتصادي خوبي با هم داشتند که از لحاظ فرهنگي مشابهت‌هاي زيادي با هم دارند، در زمينه سرمايه‌گذاري به دليل ارتباطات، موقعيت خوبي وجود دارد و فقط بايد بعضي جزئيات براي همکاري دو طرف بررسي و زمينه‌سازي شود و دولت‌هاي دو طرف همکاري کامل را باهم داشته باشند.

ديلرتو يادآور شد که ايتاليايي‌ها سرمايه‌گذاران خوبي در سراسر دنيا هستند، نکات کاری برايشان اهميت زيادي دارد بعنوان مثال آن بازار منطقه اي که بايد براي سرمايه گذاري فراهم شود سيستم هاي قانوني کشور طرف مقابل فرآيند سرمايه گذاري، مالياتي، حمايت از توليد کننده را تسهيل کند، خيلي کمک مي کند که هرچه سريع‌تر در جهت پيشبرد اهداف انجام شود.

اين سرمايه گذار، توسعه تبادل فرهنگي و توريسم را بين دو کشور خواستار شد و تصريح کرد: ما همکاري خود را با ايران آغاز کرده‌ايم و تفاهم‌نامه‌هاي فرهنگي را با مقامات ايران هم امضا شده است چراکه تبادلات فرهنگي زمينه جذب سرمايه‌گذار و توريسم را فراهم مي‌کند.


در همين زمينه دکتر علي کاظمي، نماينده مردم کوهرنگ، اردل، فارسان و کيار در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر بیان داشت: امسال در برنامه ششم در زمينه اشتغال قرار است اقداماتي را صورت دهيم يکي از مهمترين اقدامات در اين زمينه جذب سرمايه‌گذار (داخلي و خارجي) است لذا ابتدا بايد شرايط را براي سرمايه‌گذاري فراهم کنيم.

وي گفت: استان چهارمحال و بختياري پتانسيل‌هاي فراواني در جذب سرمايه‌گذاري ازجمله آب بسته‌بندي مواد غذايي، کشاورزي، انرژي‌هاي نو و مهمترين آن گردشگري و توريسم دارد که در اين زمينه گردشگران ايتاليايي را به استان دعوت کرديم.

دکتر کاظمي بيان داشت: چشمه ديمه داراي يکي از بهترين آب‌هاي جهان با کيفيت بالا است  که توسط سرمايه‌گذاران ايتاليايي تاييد شد.

علي کاظمي با بيان اينکه جلسه با استاندار در همين زمينه برگزار خواهد شد، گفت: نتايج اين سرمايه گذاري را رسمي اعلام خواهيم کرد، اگر ميسر بود توافقنامه اي بين دو طرف پيرامون موضوعات مختلف امضا خواهيم کرد.

نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به سابقه فرهنگ و تمدني که دو کشور دارند بين استان چهارمحال و بختياري و استاني از ايتاليا و در جهت معرفي بيشتر فرهنگ دو کشور توافقنامه خواهر خواندگي امضا خواهد شد تا در طول سال برنامه‌هاي فرهنگي استان را در ايتاليا به معرض نمايش قرار دهيم.

انتهاي پيام1026 /610ک


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۰:۱۵

1 Jan 2020