۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۴۰۱۴۰
نماینده مردم کرج در مجلس:

نرخ دستوری نمی تواند موجب ثبات بازار اقتصادی شود/ سیف می توانست در مخالفت با دستور افزایش نرخ دلار استعفا دهد

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رئیس بانک مرکزی اختیارات قانونی خود را اعمال نکرده است امروز چرا می خواهد در کشور التهاب ایجاد کند؟
نرخ دستوری نمی تواند موجب ثبات بازار اقتصادی شود/ سیف می توانست در مخالفت با دستور افزایش نرخ دلار استعفا دهد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از تیتر یک، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیر ولی الله سیف مبنی بر اینکه برای افزایش قیمت دلار از نهاوندیان دستور گرفته است به خبرنگار تیتریک گفت: من فکر می کنم شرایط کنونی جای اینگونه بحث ها نیست، آقای سیف به هر شکل رئیس بانک مرکزی بود و اگر از نظر اقتصادی افزایش نرخ دلار به صورت دستور اشکال داشت وی باید ایراد می گرفت و می گفت انجام نمی دهم.

محمد جواد کولیوند با اشاره به اینکه در نهایت ولی الله سیف می توانست در صورت طرح موضوع مذکور استعفا دهد افزود: اینکه امروز پس از جابجایی وی اعلام کند آقای نهاوندیان دستور داده است نشان می دهد اگر رئیس بانک مرکزی اختیارات قانونی خود را اعمال نکرده است امروز چرا می خواهد در کشور التهاب ایجاد کند؟

وی اظهار داشت: به نظر من این مسئله منطق ندارد و دولت نیز این موضوع را تکذیب کرده است، چرا که ثبات بازار اقتصادی بر اساس نرخ دستوری نمی تواند باشد و در واقع هیچ اقتصادی در هیچ جای دنیا نمی تواند دستوری نرخ تعیین کند.

کولیوند تصریح کرد: عرضه و تقاضا شرایط بازار اقتصادی را تعیین می کند اما متاسفانه ما در کشور یکباره اعلام می کنیم ارز ۴۲۰۰ تومان تعیین شده است و هر کسی نرخ بالاتر از این را به فروش برساند جرم است درحالیکه این بزرگترین ضربه را به کشور و اقتصاد ما وارد کرد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان داشت: مدت زمان دو الی سه ماه هر شخصی که درصدد وارد کردن ارز به کشور بود آن را جرم تلقی می کردند اما این موضوع خطاست لذا مجلس فریاد زد و آزادی نرخ ارز را مصوب کرد.

انتهای پیام/ 1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۱:۲۶

14 Jan 2020