۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۲۸۲۷۰
استاندار چهارمحال و بختیاری:

بیکاری در چهارمحال و بختیاری بیداد می‌کند/پروژه‌های درحال افتتاح باید توجیه اقتصادی و فنی داشته باشند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از همه امکانات برای سرمایه‌گذاری و اشتغال استفاده کنیم چون در این استان متاسفانه بیکاری بیداد می‌کند.
بیکاری در چهارمحال و بختیاری بیداد می‌کند/پروژه‌های درحال افتتاح باید توجیه اقتصادی و فنی داشته باشند
قاسم سلیمانی دشتکی استاندار چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ بارندگی‌های اخیر را نعمت بزرگی برای این استان و کشور دانست و خاطرنشان کرد: این درحالی بود که این بارندگی‌ها حوادثی چون سیل و توفان را به همراه داشتند و خسارات زیادی به بار آوردند اما بااین‌حال می‌توان نتیجه بارندگی را در رشد گیاهان جنگلی و تغییر سطح آب‌های زیرزمینی شاهد بود.

وی با بیان اینکه سکونت مردم در حریم رودخانه‌ها به دلیل خشکسالی‌های اخیر بود که البته کار درستی نبود و حادثه‌ساز شد ادامه داد: همچنین کوچ زودهنگام عشایر از عوامل دیگر بود که باعث شد مشکلاتی در زمان بارش پیش بیاید و خساراتی وارد شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: کارهایی که در جلسات ارائه می‌شوند خصوصا امسال که سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است باید عینی و ملموس باشند و کارها از غالب شعار خارج شود و شکل عملی به خود بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی در این خصوص که چرا با به ثمر رسیدن برجام عملا کاری صورت نگرفته است سولاتی مطرح می‌کنند گفت: باید در پاسخ به این افراد بگویم برجام اثر روانی خوبی در کشور و در بین مردم داشت و نمی‌توان انتظار داشت مشکلاتی که در طول چند دهه تحریم بوجود آمده طی ۸ ماه حل شوند.

سلیمانی تاکید کرد: باید از همه امکانات برای سرمایه‌گذاری و اشتغال استفاده کنیم چون در این استان متاسفانه بیکاری بیداد می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر در نام‌گذاری سال ۹۵ با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: بعد از نامگذاری این سال با این عنوان ضرورت دارد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شود چون انجام همه اقدامات اقتصادی در اختیار دولت نیست و عملیاتی کردن شعار سال نیازمند همکاری شرکت‌ها، نهادها، بنیادهایی است که در کارهای اقتصادی سهیم هستند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: برنامه‌های کوتاه‌مدت از برنامه‌های اصلی در بحث اقتصاد مقاومتی است و در سال ۹۵ تلاش می‌کنیم اقتصاد مقاومتی را در حوزه عمرانی و قوی‌تر از آن در حوزه اقتصادی ادامه دهیم.

وی یکی از اولویت‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی رابحث عمرانی و هم اقتصادی دانست و اضافه کرد: باید در راستای عملیاتی کردن و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، گام برداریم.

سلیمانی بیان داشت: هر دستگاه وظیفه دارد پروژه‌های نیمه‌تمام و توجیه‌پذیرش را مشخص کند تا بتوان مشکلات‌شان را در زمینه‌های اعتباری، مشکلات با بانک‌ها، تامین اجتماعی و... حل کنیم.

این مسئول یکی دیگر از اولویت‌ها دراین زمینه را کمک به کارگاه‌های با ظرفیت کم دانست که در حال کار هستند و عنوان داشت: از این پس داشتن توجیه اقتصادی، مالی و فنی برای پروژه‌های درحال افتتاح ضروری و الزام است.

سلیمانی منابع موردنیاز در اقتصاد مقاومتی در کشور را زیاد دانست و افزود: مدیران استانی باید برای دست‌یابی به این منابع تلاش کنند در ضمن باید تلاش کنیم فرهنگ خرید از داخل استان را نیز در بین مردم نهادینه کنیم و این کار باید از دستگاه‌های اجرایی آغاز شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری به برگزاری همایش بزرگ و بین‌المللی در ۱۸ اردیبهشت در این استان اشاره و افزود: این همایش باحضور مقامات بین‌المللی از یونسکو، مقامات کشوری، محققان و... به‌منظور ثبت جهانی ذخیره‌گاه زیست‌کره تنگ صیاد و سبزه‌کوه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۳:۲۵

26 Dec 2019