۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۳۶۲۸۰
آیت‌الله جنتی در افتتاحیه سومین اجلاسیه خبرگان رهبری:

مجلس خبرگان باید درباره مسئله فتنه و نفوذ به رئیس‌جمهور تذکر دهد/ دادگاهی شدن برخی از مقامات دولتی به دلیل تخلف در انتخابات

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور برخی از مسئولان در کمیته سیاسی خبرگان برای پاسخگویی درباره مسئله نفوذ گفت: ما به‌عنوان خبرگان باید درباره مسئله فتنه و نفوذ به رئیس‌جمهور تذکر دهیم.
مجلس خبرگان باید درباره مسئله فتنه و نفوذ به رئیس‌جمهور تذکر دهد/ دادگاهی شدن برخی از مقامات دولتی به دلیل تخلف در انتخابات
به گزارش جهانبین نیوز؛ آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در سومین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم که صبح امروز سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه در محل مجلس قدیم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد گذشته و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: ما هفته امربه‌معروف و نهی از منکر را پیش روداریم و قیام اباعبدالله برای این منظور بود، لذا امربه‌معروف وظیفه همه مسلمین، علما و مخصوصاً نهادهایی مانند خبرگان است که در ازنی زمینه اولویت قطعی دارند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به لزوم امربه‌معروف و سکوت نکردن در مقابل ظلم‌ها ادامه داد: اگر در زمان صدر اسلام در مقابل اتفاقاتی که افتاد و در مورد امام علی(ع) سکوت نشده بود این مصیبت‌ها نیز در طول تاریخ برای مسلمانان به وجود نمی‌آمد، لذا ما باید این مسئله را جدی بگیرم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس آن را یک نعمت الهی دانست و تصریح کرد: اگر خداوند کوه دماوند را هم طلا گرفته و به ما می‌داد، ارزش آن با جنگی که اتفاق افتاد برابری نمی‌کرد؛ چراکه طلا مایه فساد، افتراق و مصیبت است اما این جنگ سرتاپا مایه خوبی برای امت اسلامی بود و قدرت نظامی جمهوری اسلامی را نیز تقویت کرد.

وی بابیان اینکه دفاع مقدس روح شهادت‌طلبی و ایثارگری را در مردم ما زنده کرد، یادآور شد: امام در زمان جنگ درباره شهید فهمیده گفتند که رهبر ما این طفل ۱۳ ساله است و امروز هم می‌بینیم شهید حججی از رویش‌های انقلاب است و ما از این مصادیق فراوان داریم.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس برکات زیادی برای کشور ما داشت و باعث شد این نظام باقی بماند، افزود: باقی ماندن نظام به برکت جنگ و تربیت نیروهایی در ۸ سال دفاع مقدس بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به فجایع میانمار خاطرنشان کرد: قضایای میانمار قلب هر انسانی را به درد می‌آورد و می‌سوزاند، آن‌ها مردم بی‌پناهی هستند که دچار بی‌‌رحم‌ترین افراد روزگار شده‌اند و متأسفانه امت اسلامی هم در برابر آن‌ها سکوت می‌کنند، هرچند جمهوری اسلامی هر کاری توانسته انجام داده و انجام خواهد داد، اما دردی از آن‌ها دوا نمی‌کند و مسئله همدردی بسیار مهم است.

وی با اشاره به زمزمه جدایی اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: جدایی اقلیم کردستان به‌منظور ایجاد یک اسرائیل دیگر است که با تمام وجود باید مقابل آن ایستاد؛ چراکه این جدایی خواسته اسرائیل و عربستان سعودی است و می‌خواهند مسلمین را تضعیف کنند.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: کسانی که خرده عقلی داشته باشند، باید جلوی این اتفاق را بگیرند، هرچند که این توطئه‌ها راه به‌جایی نمی‌برد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به جایگاه، نقش و وظایف مجلس خبرگان، تصریح کرد: مجلس خبرگان به‌منظور تحقق اهداف عالی نظام در نظر گرفته‌شده که فقدان آن نقیصه بزرگی در نظام است و وجود این مجلس برای ادامه نظام جمهوری اسلامی و مشروعیت بخشیدن به آن نقش اساسی دارد و جایگاه آن باید حفظ شود، از‌این‌رو نباید هیچ حرکتی که منجر به تضعیف آن شود، صورت بگیرد.

وی بابیان اینکه راه شهید حججی نشان می‌دهد اعتماد به آمریکا و غرب راهگشا نبوده و موجب خسارت دنیوی و اخروی است، گفت: آمریکا در برجام نشان داد که نباید به قول آن‌ها اعتماد کرد و چشم ما باید به جوانان خود و منابع خودمان باشد و با اقتصاد مقاومتی راه پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

آیت‌الله جنتی با اشاره به آغاز کار دولت دوازدهم تأکید کرد: مردم خواستار بهبود وضعیت اقتصادی هستند و باید از این چهار سال پیش رو برای خدمت به مردم استفاده کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بر لزوم استفاده از نیروهای انقلابی و متدین و وجود برنامه برای دستگاه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: مسئولان باید بدانند در پس لبخند دشمن، تیر زهرآگین وجود دارد و برجام مصداق تیر زهرآگین بود، لذا مؤمنین و مسلمانان نباید فریب بخورند، آیا نقض متعدد تعهدات آمریکا در قبال کشورهای دیگر برای شناخت این سرطان جهانی کافی نیست؟

وی با تأکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در جایگاهی رفیع قرار دارد و این جز باتدبیر رهبری و شهادت شهید حججی‌ها و شهید همدانی‌ها ممکن نبوده است، افزود: حضور ایران در منطقه و ایثارگری جوانان باید با همین سبک پیش برود و نباید کوچک‌ترین خلل و نقصی در آن ایجاد شود.

آیت‌الله جنتی در ادامه با تأکید بر اینکه مجلس خبرگان رهبری از مسئولان مطالبه گر است و انتظار پاسخ شایسته از سوی آن‌ها را دارد، خاطرنشان کرد: اگر استکبار جهانی از حضور قدرتمند ایران ناراحت است، به این دلیل است که ما لبخند آن‌ها را باور نکرده‌ایم و بافرهنگ جهاد و شهادت به اینجا رسیده‌ایم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه خبرگان از همه اولی ا‌ست و باید مواضع رهبری را رصد کند، گفت: مجلس خبرگان باید مرتباً همراه رهبری حرکت کند تا مواضع ایشان تثبیت شود.

وی در ادامه یکی از مطالبات رهبری را ترویج سبک زندگی اسلامی برشمرد و اظهار داشت: بحث سبک زندگی را که رهبری مطرح کردند، یک مسئله مهم و زیربنایی است و باید این سبک زندگی صحیح را شناخت و اعمال کرد؛ درواقع سبک زندگی اسلامی به معنای داشتن صداقت، راست‌گویی، امانت‌داری، ایثارگری، پرهیز از اسراف و تبذیر و برخورداری از عدالت و فروتنی و مقابله با ظلم و ظالم است.

آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد:‌ این انتخابات مشکلات فراوانی داشت و مقامات رسمی دولت اعم از استاندار، فرماندار و دهدار تخلف کردند و کارشان به دادگاه قضایی کشید که ازاین‌رو باید مراقب باشیم، ما نگران هستیم که نیروهای انقلابی دفع و نیروهای غیرانقلابی جذب شوند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه ما باید بر روی فتنه حساس باشیم و رهبری نیز همواره بر این موضوع تأکیددارند، گفت:‌ باید ببینیم فتنه کجا می‌خواهد نفوذ کند والان فتنه‌گران حضور دارند، لذا باید مراقب باشیم و حتی به‌عنوان خبرگان به رئیس‌جمهور تذکر دهیم هرچند که در این جلسه رئیس‌جمهور حضور ندارد.

وی بابیان اینکه ما شاهد هستیم امروز کسانی که با انقلاب و اسلام مشکل‌دارند در حال رشد هستند که در این زمینه باید مستند تذکر بدهیم، گفت: کمیته سیاسی مجلس خبرگان بسیاری از مطالبات را پیگیری کرده و خیلی از مسئولان را هم خواسته است که باید این روند استمرار داشته باشد و ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله جنتی همچنین در پایان ضمن تبریک به آیت‌الله شاهرودی برای حضور در ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: باید معاونین، مشاورین و مسئول دفتر در این جایگاه از افراد انقلابی باشند و ازاین‌رو باید حرکات انقلابی که سابق وجود نداشته یا کمتر بوده است، برجسته شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۷:۵۳

1 Jan 2020