۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۳۲۳۱۰
سردار جوانی:

اقدامات دیپلماتیک در تراز توفیقات میدانی ما باشد

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: دیپلماسی ما باید در تراز موقعیت میدانی مان باشد، امروز موقعیت میدانی متحدین سوریه کاملا برتر است و باید با رعایت تمام ابعاد حقوق سوری ها تامین شود.
اقدامات دیپلماتیک در تراز توفیقات میدانی ما باشد
به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار یدالله جوانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تحولات اخیر در شهر حلب سوریه اظهار داشت: آزادسازی حلب یک رویداد و اتفاق بزرگ در تحولات سوریه بود. به طور حتم این تحول و رویداد بر کل مسائل سوریه و همچنین منطقه تاثیر می گذارد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط و وضعیت حلب و چگونگی اشغال این شهر از سوی گروه های تروریستی و همچنین نوع نگاه حامیان گروه های تروریستی به این موضوع به گونه ای بود که آزادسازی حلب یک پیروزی راهبردی برای دولت، ارتش و ملت سوریه است، گفت: این مساله یک شکست راهبردی برای گروه های تروریستی و حامیان آنها محسوب می شود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: نکته مهم دیگر اینکه حامیان گروه های تروریستی و خود آنها به این جمع بندی رسیدند که برای خروج از حلب شروطی را بپذیرند که نشانه شکست آنهاست.

وی ادامه داد: از طرف دیگر دولت و ارتش سوریه و همچنین حامیان آنها حسن نیت خود را نشان دادند و وقتی که طرف شکست خورده حاضر شد از مواضع خود عدول کند با رعایت اصول انسان دوستانه سعی کردند مسائل را از طریق مذاکره حل کنند.

آزادسازی حلب شکستی راهبردی برای گروه های تروریستی و حامیان آنهاست

سردار جوانی گفت: باید منتظر بود و دید که آیا طرف هایی که در این مذاکره ورود پیدا کرده اند و به نوعی شروطی که از طرف مقاومت مطرح شده بود را پذیرفتند آیا به شروط و تعهدات خود پایبند خواهند بود یا خیر. به هر حال مسائل سوریه باید بعد از این تحولات میدانی از طریق مذاکره و رعایت حقوق ملت سوریه و حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی و یکپارچگی این کشور به پایان برسد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه حوادث حلب و مذاکرات بعدی نشان می دهد جریان ها، گروه ها و مجموعه هایی که در سال های گذشته بحران را بر ملت سوریه تحمیل کرده اند و عامل خسارت های زیادی بوده اند، نتوانستند به اهداف خود برسند، ادامه داد: از این به بعد آنها باید واقعیت صحنه سوریه را بپذیرند و به حقوق ملت سوریه احترام گذاشته و به این بحران پایان دهند.

وی با اشاره به اینکه پذیرش چنین شرایطی برای تکفیری ها و حامیان آنها دشوار است، گفت: کارشکنی ها در مذاکرات آینده احتمالا به وجود خواهد آمد. تلاش هایی که در برخی از مناطق صورت می گیرد یک نوع بحران آفرینی است که با هوشیاری نیروهای مقاومت و ملت سوریه ناکام خواهد ماند.

امروز مقاومت و متحدین ارتش سوریه در یک موضع برتر قرار دارند

سردار جوانی با اشاره به نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه در مسکو بر این موضوع تاکید کرد که دیپلماسی ما باید با توجه به موقعیت مان در عرصه میدان باشد و افزود: امروز مقاومت و متحدین ارتش سوریه و دولت این کشور در یک موضع برتر قرار دارند و جمهوری اسلامی به هر حال در این حوزه نقش آفرین بوده است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: دیپلماسی ما باید در تراز موقعیت میدانی ما باشد، امروز اوضاع میدانی متحدین سوریه از جمله جمهوری اسلامی ایران موقعیت کاملا برتر است و باید با رعایت تمام ابعاد قضیه و موضوع، حقوق ملت سوریه تامین شود.

وی توطئه ای که علیه ملت سوریه طراحی شده را توطئه علیه دولت های مستقل و ملت های منطقه عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران باید به موازات کارها و تلاش هایی که در عرصه میدانی انجام می دهد برای حل و فصل مسائل، از طریق گفتگو و مذاکره اقتدار خود را به نمایش بگذارد.

سردار جوانی تصریح کرد: همانطور که در بخش دفاعی، جمهوری اسلامی مقتدرانه در صحنه ظاهر شد اقتدار دیپلماسی ما نیز باید در طراز قدرت دفاعی برای همگان آشکار شود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به ادعای کاخ سفید مبنی بر اینکه سفرهای سرلشگر قاسم سلیمانی به سوریه نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است، گفت: آمریکایی ها بر اساس منافع خود به این مسائل نگاه می کنند و آنها منافع زیاده خواهانه ای را برای خود تعریف می کنند.

آمریکایی ها نمی توانند برای همه جهان خط و نشان بکشند

وی با بیان اینکه آمریکایی ها به هر جایی که تصمیم بگیرند ورود کرده و دخالت می کنند، افزود: اقدامات مداخله جویانه آمریکایی ها در صحنه های مختلف آشکار است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: آمریکایی ها باید این واقعیت را بپذیرند که دوران آنها به سر آمده است و آنها نمی توانند برای همه جهان خط و نشان بکشند.

سردار جوانی افزود: آمریکایی ها نمی توانند نوعی برخورد آمرانه از موضع قدرت برتر را داشته باشند. امروز جمهوری اسلامی متحد ارتش، دولت و ملت سوریه است و همکاری های جمهوری اسلامی با ارتش سوریه کاملا جنبه قانونی دارد.

وی ادامه داد: اینکه به یکسری از قطعنامه ها استناد شود باید بررسی شود که اساسا این قطعنامه ها بر چه مبنایی وضع شده، حضور جمهوری اسلامی در سوریه بر مبنای دعوت دولت قانونی و مشروع این کشور است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۳:۳۴

19 Jan 2020