۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۲۱۴۲۰
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرکرد:

ایران مستعد تبدیل شدن به کانون گردشگری حلال در دنیاست / ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری برای مقصد گردشگران داخلی و خارجی شدن

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: چهارمحال و بختیاری با داشتن جاذبه های گردشگری فراوان ارزش این را دارد که مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی شود.
ایران مستعد تبدیل شدن به کانون گردشگری حلال در دنیاست / ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری برای مقصد گردشگران داخلی و خارجی شدن
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در جلسه شورای برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از گردشگری به عنوان صنعت سبز و زود بازده در دنیا یاد کرد که همه کشورها بر روی این صنعت سرمایه‌گذاری می کنند.

سلطانی فر گفت: در سال ۲۰۱۳ در کشورهای مختلف 1 میلیارد و ۱۸۷ میلیون گردشگر جا به جا شده است که این جا به جایی ۱۲۵۰ میلیارد دلار درآمد برای کشورها به دنبال داشته است.

وی افزود: ایران با داشتن جاذبه های فرهنگی ، دینی؛ تاریخی، علمی و ورزشی جزء 10 کشور اول دنیاست اما سهم در آمد ایران از گردشگری تنها نیم درصد است.

سلطانی فر با بیان اینکه در سال ۹۲ میزبان ۴/۷ میلیون گردشگر و درآمد ۶/۵ میلیارد دلاری بودیم تصریح کرد: در افق توسعه کشور در سال ۱۴۰۴ کشور باید آمادگی میزبانی ۲۰ میلیون گردشگر را داشته و ۳۰ میلیارد دلار از درآمد این میزبانی در اختیار کشور قرار گیرد.

وی صنعت گردشگری را یکی از مهمترین ابزارها برای صدور انقلاب و ارزشهای نظام دانست و اظهار کرد: ۹۹ درصد ذهنیت غلط گردشگران خارجی نسبت به ایران که نتیجه تبلیغات سوء رسانه های امپریالیستی است بعد از سفر به ایران فرو می ریزد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه در دنیا از هر 7 شغل موثر یکی در بخش گردشگری تعریف می شود اظهار کرد: باید از این ظرفیت خدادادی و طبیعت زیبا و تنوع اقلیمی و جاذبه های گردشگری کشور در خصوص این صنعت استفاده شود.

وی کشور ایران را با داشتن جاذبه های بزرگ مذهبی در مشهد، قم و شیراز و دارا بودن حدود 3 هزار بقاع متبرکه مستعد گسترش گردشگری حلال دانست.

وی افزود: امروزه کشورهای مسلمان به دنبال این نوع از گردشگری هستند و ایران به لحاظ اینکه ۸۰ درصد از این شرایط را داراست می‌تواند در این زمینه پیشرفت‌های خوبی را بدست آورد.

سلطانی فر گفت: تنها 4 الی 5 درصد بناهای تاریخی در تمام کشور قابل مشاهده است و بیش از 95 درصد این بناها و مکان های تاریخی زیر خاک و در دل کوهها هستند.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر ظرفیت گردشگری تنها بر روی چند استان متمرکز شده است بیان داشت: ما درصدد در آوردن گردشگری از این انحصار هستیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این جاذبه‌ها بسیار ارزشمند هستند و این استان ارزش این را دارد که مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی شود.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری با داشتن جاذبه های گردشگری، ورزشی و ماجراجویی می تواند در همه فصول مقصد گردشگران باشد.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۶:۰۷

29 Dec 2019