۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۳۱۹۶۰

شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري محيط زيستي شد

شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري به منظور تسريع و تسهيل در تحقق اصل پنجاهم قانون اساسي و حسن انجام وظايف قانوني دستگاه هاي ذيربط با حفاظت محيط زيست استان تفاهم نامه منعقد کرد.
شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري محيط زيستي شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر؛ صبح امروز تفاهم نامه اي در ۶ ماده به امضاي مديرکل حفاظت محيط زيست و رييس شوراي اسلامي استان رسيد. اين تفاهم نامه به منظور استفاده بهينه از پايگاه مردمي و توان اجرايي شوراها در تحقق هرچه بهتر اصل پنجاهم قانون اساسي که حفاظت محيط زيست را وظيفه اي عمومي تلقي نموده است و جلب مشارکت هاي مردمي، هماهنگي و پرهيز از انجام کارهاي موازي و حفظ سرمايه هاي ملي باتوجه به نقش و جايگاه محيط زيست سالم در توسعه پايدار و اباداني کشور منعقد شده است.

جلب همکاري شوراهاي اسلامي در جلوگيري از آلودگي و تخريب محيط زيست، برگزاري کارگاه هاي آموزشي، تهيه منابع آموزش علمي – کاربردي، جلوگيري از فعاليت واحدهاي آلاينده در چارچوب قوانين، ارائه طرح هاي سازگار با محيط زيست، ممانعت از موازي کاري، جلب همکاري و مشارکت شوراها در انطباق مديريت شهري و روستايي، همکاري در آموزش روستاييان از جمله مهمترين بندهاي اين تفاهم نامه است.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان در جلسه انعقاد اين تفاهم نامه با اشاره به لزوم نگرش فرابخشي در مقوله ي محيط زيست گفت: موثرترين ابزار براي نجات محيط زيست، آموزش و فرهنگ سازي است.

شهرام احمدي تنوع زيستي را بستر اقتصاد و توسعه پايدار عنوان کرد و معرفي ۸۳۲ هزارهکتار از مساحت استان به عنوان ذخيره گاه زيست کره را يک فرصت براي حفظ سرمايه هاي خدادادي استان قلمداد کرد.

وي تاثيرگذاري شوراهاي اسلامي بر مردم را بسيار اثربخش تر از فعاليت هاي فرهنگي در بدنه ي دولت عنوان کرد و شوراها را به عنوان مرجعي براي ارتباط با مردم دانست.

رييس شوراي اسلامي استان نيز با اعلام آمادگي جمعيت دوهزارنفري شوراهاي اسلامي استان در همکاري با حفاظت محيط زيست استان گفت: به مسائل محيط زيست بايد به دور از مسائل سياسي و جناحي بصورت بنيادين نگريسته و حل شوند.

اکبر منصوري جايگاه حفاظت محيط زيست استان را در سطح استان و کشور، علي رغم محدوديت هاي موجود بسيار خوب ارزيابي کرد و آن را نشان دهنده تدبير مجموعه حفاظت محيط زيست در اين استان عنوان کرد.

گفتني است دبيرخانه اجراي اين تفاهم نامه در اداره کل حفاظت محيط زيست استان و متناظر با آن کارگروه هاي اجرايي در سطح شهرستان ها تشکيل خواهد شد.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۲:۴۱

12 Jan 2020