۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۴۰۹۶۰
پیگیری مشکل قطع درختان پارک آزادگان فرادنبه:

قصد نابودی فضای سبز را نداریم!/ مردم حق دارند نگران باشند

کارشناس فضای سبز و فناوری شهرداری فرادنبه گفت: این اولین باری است که درختان پارک آزادگان، هرس و سربرداری می‌شوند، بنابراین برای مردم سخت است با این موضوع کنار بیایند و تصور می‌کنند شهرداری به دنبال نابودی درختان است.
قصد نابودی فضای سبز را نداریم!/ مردم حق دارند نگران باشند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به دنبال ارسال پیام برخی از مخاطبان فرادنبه مبنی‌بر قطع و هرس غیراصولی درختان در پارک جنگلی آزادگان موضوع از کارشناس فضای سبز و فناوری شهرداری این شهر پیگیری شد:

منیژه ربیعی کارشناس فضای سبز و فناوری شهرداری فرادنبه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: درختان خواب زمستانی خود را آغاز کردند و بنابراین هرس در این زمان از سال تاثیری بر روی آن‌ها نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه درختان پارک جنگلی آزادگان از سال ۶۳ کاشته شده‌اند و این یعنی ۳۴ سال است که هرس نشدند همچنین برخی از درختان بر اثر کم‌آبی و بحران آب یا ابتلا به آفت خشک شدند افزود: این اولین باری است که درختان این پارک هرس و سربرداری می‌شوند، بنابراین برای مردم سخت است با این موضوع کنار بیایند و تصور می‌کنند شهرداری به دنبال نابودی درختان است.


ربیعی اضافه کرد: چند سال پیش برای اولین بار سربرداری برخی از درختان سطح شهر صورت گرفت که با مخالفت مردم مواجه شد، اما مردم امروز نتیجه این کار را می‌بینند.

کارشناس فضای سبز و فناوری شهرداری فرادنبه با تاکید بر اینکه اقدامات در پارک جنگلی آزادگان در جهت حذف شاخه‌های خشک و بیمار است یادآور شد: قصد ما نابودی درختان نیست.

محدودیت منابع و امکانات اجازه استفاده از پیمانکار تخصصی را نمی دهد!

وی با اشاره به قطع کامل برخی از درختان افزود: علت قطع برخی از درختان، بیماری درخت، خشکی بر اثر کم‌آبی یا فاصله کم بین درختان بوده است و درختانی که به دلیل خشک شدن قطع شدند در آینده جایگزین می‌شوند.


ربیعی با بیان اینکه به مردم حق می‌دهیم که حساس باشند افزود: مردم نگران نباشند درختان دوباره جان خواهند گرفت و شاخ و برگ آن‌ها مجددا رشد می‌کند، انتظار داریم رسانه‌ها صدای ما را به گوش مردم برسانند و روشن‌گری کنند که درختان نابود نشده‌اند.

وی در ادامه گفت: امکانات ما محدود است و به همین دلیل نمی‌توانیم برای هرس درختان از نیروی پیمانکار متخصص استفاده کنیم بنابراین مجبور هستم از کارگران استفاده کنم و برای این کار باید اقدام به آموزش این افراد کنم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۳:۳۳

7 Jan 2020