۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۱۵۱۰۲

دفاع مقدس نشانه حقانیت انقلاب است/ شعر زبان گویای حقیقت در مجرای زمان است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: دفاع مقدس در امتداد غدیر و حادثه عاشورا بود و جاودانگی دفاع مقدس نشانه حقانیت انقلاب است.
دفاع مقدس نشانه حقانیت انقلاب است/ شعر زبان گویای حقیقت در مجرای زمان است
به گزارش جهانبین نیوز، عباس عباسی در اختتامیه ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس در سالن مهر شهرکرد گفت: شعر به دلیل خصوصیات منحصر به فرد و ارتباط مستقیمی که با عواطف و احساسات دارد و آهنگین و موسیقایی است نظر مخاطبان را به خود جلب می کند.

عباسی با اشاره به روایت امام صادق(ع) که اگر کسی یک بیت شعر در وصف ما اهل بیت بسراید خداوند در بهشت خانه ای برای او می سازد بیان داشت: شعر شیعی با نماد غدیر پایه گذاری شد و در سه بعد مدیحه، مرثیه و حماسه حرکت ساز شد.

وی، شاخصه شعر ولایت را بینش و مکتب دانست و گفت:در شعر شیعه عنصر تعهد از دیر باز وجود داشته و به عنوان ملاک ارزشی برای ماندگاری و تداوم شعر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شعر زبان گویای حقیقت در مجرای زمان است و اشعاری با نماد عاشورا و خط روشن امامان شیعه در خصوص احیای معارف و ارزشها و مقابله با ظالمان و حاکمان جور گویای این مطلب است.

عباسی تاکید کرد: هیچ واقعه ای در تاریخ ایران اسلامی در طراز دفاع مقدس شکل نگرفته که بتواند با تمام عناصر جامعه ارتباط برقرار کند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس در امتداد غدیر و حادثه عاشورا بود و جاودانگی دفاع مقدس نشانه حقانیت انقلاب است.

عباسی خاطر نشان کرد: دشمنان می خواهند دفاع مقدس را یک نبرد نظامی و سیاسی و عادی در زمینه جنگ بین مرزهای جغرافیایی جلوه دهند اما همانطور که شهدا و امام(ره) ثابت کردند دفاع مقدس یک حماسه فرا زمانی و فرا مکانی بود که دامنه تغییرات آن تاریخ تحولات بشری را ورق زد.

وی تاکید کرد: جهان به واسطه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال بیداری است و تحولات منطقه، اروپا و امریکای لاتین گواه این سخن است.

عباسی گفت: هنرمندان و شعرا این توانایی را دارند که به معلمی و رهبری این دفاع مقدس و این بیداری جهانی کمک کنند و هنرمندی که در این چشمه بیداری بتواند قطعه ای از این نور را برای مردم جهان به ارمغان آورد نامش در زمره حماسه سازان دفاع مقدس ثبت می شود.

انتهای پیام/
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۷:۱۰

27 Dec 2019