۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۱۸۵۳۲
رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری:

عقده‌گشایی عربستان با حکم اعدام روحانی مبارز/ اعدام شیخ نمر چراغ سبز دیگری به صهیونیست‌ها است

رئیس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری با اعتراض به حکم اعدام شیخ نمر، روحانی مبارز عربستان، این حکم را چراغ سبز دیگری به صهیونیست ها عنوان کرد.
عقده‌گشایی عربستان با حکم اعدام روحانی مبارز/ اعدام شیخ نمر چراغ سبز دیگری به صهیونیست‌ها است
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر احمدرضا بسیج، گفت: به نظر می‎رسد این حکم سیاسی از بغض و کینه‌ای دولت عربستان به خاطر ناکامی‌های چند سال اخیر خود در سیاست خارجی متحمل شده، حکایت می‎کند و تلافی آن را بر سر شیعیان درمی‎آورد و از سوی دیگر پیامی برای صهیونیست‌ها است تا بار دیگر نظر موافق آن‌ها را به خود جلب کند

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری با اعتراض به به حکم اعدام روحانی مبارز عربستان اظهار کرد: حکم اعدام شیخ نمر در عربستان از چند جهت با قواعد و قوانین بین‌المللی هم‌خوانی ندارد.

دکتر بسیج، افزود: شیخ نمر بدون اینکه اسلحه‌ای در دست بگیرد یا آسیبی به اموال عمومی و مردم بزند و تنها به جرم مخالفت با دولت عربستان محکوم به اعام شده در حالی که در هیچ نظام حکومتی در جهان چنین چیزی قابل قبول نیست و حتی با معیارهای حقوق بشری مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر غرب نیز توجیه‌پذیر نیست.

وی، با بیان اینکه اعتراض شیخ نمر اعتراض به حق و به جایی بوده است، گفت: این اعتراض در راستای حمایت از حقوق انسانی و الهی مردم عربستان و در دفاع از ارزش‌های انسانی انجام گرفته است و این حرکت با اعتراض‌هایی که به خاطر مصالح حزبی یا شخصی صورت می‌گیرد، هیچ سنخیتی ندارد.

استاد دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: این روحانی مبارز به عنوان نماینده یک تفکر مذهبی در عربستان سخن گفته و این در حالی است که نمایندگان تفکرات مذهبی تا زمانی که قوانین را زیر پا نگذارند قابل تعقیب نیستند چه برسد به اینکه محکوم به اعدام شوند.

بسیج با بیان اینکه شیخ نمر نباید پشت درهای بسته محاکمه می‎شد، اظهار کرد: در مواردی که فردی به عنوان مخالف دولت متهم می‎شود باید در دادگاه عام و در حضور افراد شرکت‌کننده در دادگاه محاکمه شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‎رسد این حکم سیاسی از بغض و کینه‌ای دولت عربستان به خاطر ناکامی‌های چند سال اخیر خود در سیاست خارجی متحمل شده، حکایت می‎کند و تلافی آن را بر سر شیعیان درمی‎آورد و از سوی دیگر پیامی برای صهیونیست‌ها است تا بار دیگر نظر موافق آن‌ها را به خود جلب کند.

اصل خبر را اینجا ببینید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۴۹:۴۷

29 Jan 2020