۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۲۰۸۷۲

سرایش شعر باران بر بام ایران

باز باران ،با ترانه و چقدر باران و برف این روزها دیر به دیر شاعرانگی خود را برای چهارمحال و بختیاری می سرایند.
سرایش شعر باران بر بام ایران
به گزارش جهانبین نیوز زمستان امسال که از برف خبری نشد ،اما همین باران زمستانی دو روز اخیر جای شکر بسیار دارد،چرا که خشکی های چهارمحال و بختیاری ،داشت از متن زمین بیرون می زد.

هوای چهارمحال و بختیاری لطیف بود، باران زمستانی که آمد، لطیف تر شد، آنچنان که تهنیت و لطافت آن را می توان از اعماق جان حس کرد.

قطره های باران نرم نرمک بر چهره کوه و دشت و دامن می خورند و صدای نغمه خوانی ترنم باران،صدای زمین را دلنواز کرده است.

شکوفه های باران بر لباس روزهای خشک زمستانی چهارمحال و بختیاری گل انداخته و حس جاری شدن را برای هر نهر و جو پدیدار کرده است.

قطره های باران زمستانی گونه های درختان را شسته است و لبخند را در دل امید آنها بر آستان ایستادگی فرو می نشاند که اگر برف نبارید و خواب شان آشفته شد،اکنون امیدی به باران است.

باران با انگشت نرم خویش به شیشه می کوبد،مثل انگشت فرشته ها و زندگی در همه جا برای گیاه جاری می کند و ابر با واژگانی به پاکی آب،موزون ترین شعر و سرود و نغمه باز باران را سرایش می کند.

اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بر روی درگاه اینترنتی خود، میزان بارش در کوهرنگ را ۹۶میلیمتر و در شهرکرد ۲۰میلیمتر از روز گذشته تاکنون اعلام کرده است.

براساس اطلاعات این درگاه،بررسی نقشه های پیش یابی عددی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی تا ۴۸ ساعت آینده در سطح منطقه می باشد.

در این مدت به تناوب بارش باران و برف ، گاهی توام با رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ در سطح استان پیش بینی می شود.

اکنون تمام جاده های چهارمحال و بختیاری باز است و تردد در آنها به ادامه دارد.
منبع: ایرنا

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۳:۳۶

27 Dec 2019