۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۳۳۰۱۲
در چهارمحال و بختیاری

باند توزیع چک پول و اسکناس های جعلی متلاشی شد

با تلاش سربازان گمنام امام زمان در سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری باند توزیع اسکناس و چک پول های جعلی در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.
باند توزیع چک پول و اسکناس های جعلی متلاشی شد
 به گزارش جهانبین نیوز؛ با تلاش سربازان گمنام امام زمان در سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری باند توزیع اسکناس و چک پول های جعلی در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند.

یک منبع آگاه در سازمان اطلاعات سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ اعلام کرد: اوایل هفته جاری باند پنج نفره توزیع اسکناس و چک پول های جعلی، توسط سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه استان شناسایی و طی اقدام عملیاتی دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند.

این منبع آگاه بیان داشت: این افراد به منظور کسب منفعت نامشروع و اخلال در نظام اقتصادی کشور با بهره گیری از نااگاهی مردم از پارامترهای امنیتی اسکناس و چک پول های رایج، اقدام به توزیع این اسکناس و چک پول ها از طریق معاملات تجاری می کردند.

به گفته این منبع اگاه از این افراد مبلغ 50 میلیون تومان چک پول و اسکناس تقلبی کشف و ضبط شد.

وی در ادامه ضمن توصیه به عموم مردم بالاخص فروشندگان بر انجام معاملات از طریق کارت های بانکی و واریز وجه معاملات از طریق دستگاه های کارتخوان و خودپرواز و با بانک ها، بر لزوم دقت در اسکناس ها و بالاخص چک پول های 50 و 100 هزار تومانی، اسکناس های 10 هزار تومانی و چک نمودن پارامترهای امنیتی مشهود ازجمله نخ امنیتی، واترمارک، هلوگرام، جنس کاغذ ، جوهرهای حرارتی به کار رفته، تصویر و شکل ظاهری و... که با اندکی دقت قابل تشخیص هستند، در انجام معاملات تاکید کرد.

این منبع آگاه بر ضرورت استفاده کلیه اصناف بالاخص صنف طلافروشان بر استفاده از دستگاه های ویدیو اسپکترال برای برسی طیفی چک پول های درشت در معامله با افراد ناشناس تاکید و بیان داشت: عموم مردم بلافاصله در برخورد با اسکناس و چک پول های جعلی، دستگاه های انتظامی و امنیتی را در جریان قرار دهند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۹:۰۴

2 Jan 2020