۰
plusresetminus
خطيب نماز جمعه بروجن گفت: در حوادثي که اخيرا در اين منطقه اتفاق افتاد فارغ از اين که اقدام و تصميم دولت صحيح بود يا نبود حرکت و حضور مردم در کف خيابانها خلاف قانون بود؛ اگر اقدام دولت به حق بود که هيچ و اگر به فرض ناحق هم بوده است مسير قانوني براي مقابله با آن وجود دارد.
روند اعتراض در فتنه 88 در مسير قانوني نبود/نبايد دچار سو بصيرت و تحليل شويم/ تسلط شرکت هاي خارجي بر منابع نفتي دخالت در حاکميت ايران است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، حجت الاسلام رضا سعادت فر در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصيه نمازگزاران به تقوي الهي اظهار داشت: اگر بنا باشد در مسير زندگي محبوبيتي داشته باشيم بايد در بين انسانهاي انقلابي باشد.

حجت الاسلام سعادت فر با بيان اين که مسجد و منبر بايستي جايگاه بصيرت افزايي در بين آحاد جامعه باشد، تصريح کرد: اگر قرار باشد به واسطه بيان ملاک، معيارها و مواضع انقلابي محبوبيت انسان در قلوب برخي افراد کاسته شود همانند ارزش است.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري، گفت: بصيرت سياسي يعني اين که بفهميم چه کسي دارد ما را به کجا ميبرد، به کجا دعوت مي کند و به کجا مي کشاند.

حجت الاسلام سعادت فر با بيان اين که روند انتقاد و اعتراض در مسير غير قانوني عامل اصلي در فتنه ۸۸ بود، گفت: اين که تخلفي در انتخابات بود يا نبود بحث جداگانه اي است که البته تخلفي هم نبود؛ بر فرض اين که تخلفي هم در انتخابات بود مسيري که براي اعتراض طي شد صحيح نبود.

وي با بيان اين که در نظام جمهوري اسلامي هر اعتراضي بايستي از مسير قانوني خود طي شود، گفت: در اين حوادثي هم که اخيرا در اين منطقه اتفاق افتاد فارغ از اين که اقدام و تصميم دولت صحيح بود يا نبود حرکت و حضور مردم در کف خيابانها خلاف قانون بود؛ اگر اقدام دولت به حق بود که هيچ و اگر به فرض ناحق هم بوده است مسير قانوني براي مقابله با آن وجود دارد.

سعادت فر با بيان اين که نمي شود از مسير هاي خلاف قانون اقدام کرد، تصريح کرد: آن کساني که با سنگ و چماق کف خيابانها آمدند حرکتشان خلاف قانون جمهوري اسلامي بود؛ لذا مسئوليت تمامي اتفاقاتي که در اين جريان افتاده است به عهده آن کساني است که مردم را تحريک کردند تا در کف خيابانها حضور پيدا کنند.

خطيب نماز جمعه بروجن با تاکيد بر اين که نبايد دچار سو بصيرت و تحليل شويم، گفت: حرکت خلاف قانون نبايد صورت بگيرد لذا از مسئولين محترم درخواست داريم حرکت دولت مورد بررسي قرار بگيرد آيا طبق قانون بوده است يا خلاف قانون و دوم آن که چه حرکت دولت قانوني بوده و چه غير قانوني آن کساني که آمدند به اموال عمومي و جان مردم حمله کردند حرکت آنها خلاف قانون بوده است و با تمام کساني که مرتکب اين اعمال شده اند و خصوصا آن کساني که مسبب و مشوق مردم در اين مسير بوده اند قانون بايستي برخورد قاطعانه داشته باشد و اين افراد به اشد مجازات محکوم شوند.

حجت الاسلام سعادت فر در ادامه با اشاره به هفته دولت، گفت: مسئولين بايد توجه داشته باشند کساني که به دولت انتقاد مي کنند دلسوزان نظام هستند؛ هدف نيش زدن نيست بلکه اصلاح است.

خطيب نماز جمعه بروجن در ادامه با اشاره به قرادهاي نفتي که اخيرا در حال بررسي و انتقاد است، گفت: اشکالات متعددي به اين قراردادها وارد است.

وي، از جمله اشکالات وارده به قرارداد هاي نفتي را واگذار کردن بهره برداري از نفت به خارجي ها دانست و گفت: در حالي که ما در عرصه نفت توانمندي هاي زيادي داريم و در خارج از کشور در حوزه نفت فعاليت مي کنند اين کار صحيحي نيست.

سعادت فر واگذار کردن به مدت ۳۰ سال که براي چند دولت تعهد ايجاد مي کند و عدم در اختيار گذاشتن نظارت، رسيدگي و برخورد با تخلف احتمالي در قرارداها را از ديگر اشکالات وارده به اين قراردادهاي نفتي دانست و گفت: بدنه صنعت کشور از نيروهاي توانمند داخلي خارج مي شود و سرانجام شرکت هايي با مديريت هاي خارجي شکل مي گيرد؛ تسلط شرکت هاي خارجي بر منابع نفتي و گازي دخالت در حاکميت ايران است.

وي افزود: در اين قراردادها به خام فروشي اهميت داده شده اما به فراوري صنعت نفت که باعث ارزش افزوده آن مي شود توجه لازم صورت نگرفته است.

حجت الاسلام سعادت فر با اشاره به در اختيار قرار گرفتن پايگاه هوايي نوژه به منظور سوخت گيري هواپيماهاي روسي براي حمله به داعش، افزود: زماني آمريکا و انگليس پايگاه هاي نظامي براي رسيدن به اهداف خود و مقابله با مظلومين و دفاع از ظلم ايجاد مي کنند؛ اما ايران براي کمک به مظلومين اين پايگاه را در اختيار قرار داده است.

سعادت فر گفت: ايران با در اختيار گذاشتن اين پايگاه براي کمک به مظلومان مسير ۲۱۵۰ کيلومتري را به ۹۰۰ کيلومتر کاهش داده و ۶۰ درصد از هزينه ها را کاسته است.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۵۰:۱۳

31 Dec 2019