۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۳۲۲۰۲
امام جمعه شهر بن:

آمريکا دشمن ما است و هيچ زماني نمي توانيم به آنان اعتماد کنيم

ما بايد اقدام متقابل در رابطه با اين رفتار هاي آمريکايي ها انجام دهيم و نبايد هيچ گونه اعتمادي به اين ها داشته باشيم همان گونه که مقام معظم رهبري فرمودند:هيچ موقع به آمريکايي ها اعتماد نکنيد ما هر زمان که اين اصل را رعايت کرديم سود برديم و هرگاه فراموش شد دچار ضرر شديم.
آمريکا دشمن ما است و هيچ زماني نمي توانيم به آنان اعتماد کنيم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  زنگ خبر، حجت السلام سيد حسن مير افضلي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقواي الهي گفت: يکي از لوازم جامعه ي ما حيا است و حيا يکي از نشانه هاي مومن است، حيا و ايمان همواره با يکديگر هستند و اگر يکي از اين ها از بين برود ديگري هم از بين مي رود.

ميرافضلي اظهار کرد: انسان هاي مومن کساني هستند که حيا دارند و حتي اگر خطايي مرتکب مي شوند از ديگران حيا مي کنند و گناه خود را افشا نمي کنند و اگر خداوند اراده کند مومني را هلاک ،حيا را از او بر مي دارد.

خطيب جمعه بن گفت: ما دو نوع حيا داريم :اول حيايی که در دين ما سرزنش شده است و نبايد وجود داشته باشد و دوم حياي که لازم است.

وي افزود : در رابطه با مورد اول به طور مثال در آموزش مسائل ديني به فرزندان حيا مي کنيم که اين نوع حيا مذموم و ناپسند است و اما در بعضي موارد ديگر حيا براي مومن لازم است بطور مثال در برخورد با نامحرم ،در روابط اجتماعي که در جامعه داريم و...

حجت السلام سيد حسن مير افضلي با اشاره به اينکه خداوند انسان هاي با حيا و عفيف را دوست دارد بیان داشت: انسان هايي که حيا داشته باشند خداوند در مسائل سخت و گرفتاري ها نجاتشان مي دهد مانند:داستان حضرت يوسف(ع) و زليخا.

مير افضلي گفت: مي توان گفت که يکي از بالاترين نعماتي که خداوند به انسان ها مي دهد حيا است، اما متاسفانه امروزه برخي از موارد هستند که موجب از بين رفتن اين نعمت الهي شده اند و از بين رفتن حيا در نهايت در جامعه موجب ايجاد فساد هاي اخلاقي، رفتار هاي نامناسب در جامعه و از بين رفتن حد و حدود روابط نامحرم شده است.

وي با تبريک هفته وحدت و ميلاد باسعادت نبي مکرم اسلام حضرت محمد مصطفي(ص)و ميلاد خجسته ي ششمين اختر تابناک آسمان امات و ولايت امام صادق (ع) به تمامي مسلمانان جهان و بخصوص ساحت مقدس امام زمان(عج)تصریح کرد: وحدت يکي از مواردي است که دشمنان همواره از آن خائف بوده و همواره به دنبال از بين بردن آن در جوامع اسلامي هستند.


ميرافضلي با اشاره به وحدت دانشگاه و حوزه ابراز داشت: بايد بدانيم جوانان ما چه در حوزه و چه در دانشگاه ها تماما با يکديگر همراه و برادر هستند و با يديگر در راستاي کمک به رشد و پيشرفت جامعه ي ايران اسلامي تلاش مي کنند. در جامعه ي ما همه ي ابعاد علمي نياز است و يک جامعه نمي تواند در يک بعد صرفا رشد داشته باشد بلکه بايد در تمامي عرصه هاي اقتصادي ،سياسي، فرهنگي، اجتماعي، علمي و.. پيشرفت داشته باشد.


خطيب جمعه بن اذعان کرد: وحدت سياسي در بين مردم از جمله موارد ديگري است که دشمنان به شدت به دنبال از بين بردن آن هستند،دشمنان در اين زمينه با ايجاد تفرقه و گروه هاي سياسي مختلف مردم را از يکديگر جدا کرده و سعي در از بين بردن وحدت بين آن ها دارند.

وي افزود: در يک جامعه اختلاف نظر ممکن است وجود داشته باشد و اصلا اختلاف نظر اسباب رشد است اما اين اختلاف نظر ها بایستي در سايه ي مقام عظماي ولايت مطرح و حل شود تا به وحدت منجر شود، بطور مثال اگر مقام ولايت در جامعه تشخيص مي دهد که حقوق هاي نجومي حرام است ،ظلم است و بايستي به بيت المال برگردد بايد در اينجا تنها به نظر مقام ولايت عمل کرد و حق هيچ گونه اظهار نظر وجود ندارد.


مير افضلي بیان داشت: يکي ديگر از موارد وحدت، وحدت مسلمانان اعم از شيعه و سني است، آن کسي که ايراني است عزيز است حال در تحت هر قوميت و مذهبي که مي خواهد باشد، اين ها بايد مورد توجه باشد تا وحدت داشته باشيم و بتوانيم در مقابل استکبار بايستيم.


وي ضمن اشاره به تمديد مجدد تحريم هاي ضد ايراني و رفتار متقابل دولت مردان نظام جمهموري اسلامي گفت: در بحث تحريم ها بيشترين نقش را فرانسه ايفا مي کند اما به محض از بين رفتن تحريم ها ما دوباره اقدام به بستن قرارداد و مصرف از کالاهاي وارداتي فرانسوي ها مي کنيم. ما بايد اقدام متقابل در رابطه با اين رفتار هاي آمريکايي ها انجام دهيم و نبايد هيچ گونه اعتمادي به اين ها داشته باشيم همان گونه که مقام معظم رهبري فرمودند: هيچ موقع به آمريکايي ها اعتماد نکنيد ما هر زمان که اين اصل را رعايت کرديم سود برديم و هرگاه فراموش شد دچار ضرر شديم.


خطیب نماز جمعه بن ضمن اشاره به پيروزي بزرگ و ارزشمند شهر حلب توسط نيروي هاي مقاومت مردمي گفت: عصبانيت دشمنان بعد از ۶ ماه درگيريهاي سخت و طولاني که با کارشکني هاي آمريکايي ها اتفاق مي افتاد بسيار مهم است، چرا که اين فقط آزادي يک شهر نيست بلکه شکست آمريکا، عربستان، قطر و کشور هاي عربي است. و اين مقاومت و ايستادگي در مقابل کفر است که تمام قد در مقابل اينها ايستادگي کردند و باز هم کار شکني را از حقوق بشر و دولت هاي عربي مي بينيم که ابراز ناراحتي ميکنند از آزادي سازي شهر حلب و مردم سوريه را متهم ميکنند به جنايت جنگي در کشور خودشان.


انتهاي پيام / ۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۱:۳۵

30 Dec 2019