۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۱۸۶۲۲
امام جمعه شهرکرد:

شرکت در عزای اباعبد الله(ع) خوف ها را از بین می برد

با تمسک به حضرت ابا عبدالله(ع) و شرکت در عزای آن حضرت تمام خوف ها از بین می رود، چرا که نهضت عاشورا و نهضت حضرت ابا عبدالله سراسر رجاء است.
شرکت در عزای اباعبد الله(ع) خوف ها را از بین می برد
به گزارش جهان بین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در نشست ستاد اقامه نماز استان که با موضوع چهارمین مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز برگزار شده بود، با تسلیت دهه محرم، یکی از اهداف بلند حضرت اباعبدالله را برپایی و اقامه نماز دانست و افزود: اقامه نماز جزء اهداف همه جهادگران در راه خدا و در رأس همه جهادگران حضرت ابا عبدالله ( سلام الله علیه ) بود، تا آنجا که نماز ظهر عاشورای آن حضرت به عنوان یک سنبل و نماد در تاریخ کربلا و نهضت عاشورا از درخشندگی خاصی برخوردار است.

وی افزود نهضت حضرت ابا عبدالله، نهضتی است که هر چه انسان در آن تأمل و فکر کند به حقایق بیشتری می رسد و یکی از این حقایق، فوران معرفتی است، چرا که این نهضت یک نهضت همیشه زنده و جوشان است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به خائف بودن مومن افزود: انسان هر مقدار خائف باشد، با رجاء و تمسک به حضرت ابا عبدالله و شرکت در عزای آن حضرت تمام خوف ها از بین می رود، چرا که نهضت عاشورا و نهضت حضرت ابا عبدالله سراسر رجاء است.

وی در ادامه با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم در سال گذشته گفت: بیش از ۵ هزار نفر در سومین مسابقه وبلاگ نویسی نماز شرکت کردند که نسبت به دوره های قبلی از رشد قابل توجهی برخوردار بود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام یکی از سیاست های ستاد اقامه نماز کشور را فرهنگ سازی برای این فریضه مهم برشمرد و تأکید کرد: بکوشیم در عرصه های مجازی فرهنگ نماز و واژه نماز را مطرح کنیم طوری که در صدر تمام واژه هایی باشد که در اینترنت جستجو می شود و لازمه این کار همکاری همگانی در این جهت است، چرا که این یک هدف مقدس و در رأس همه امور قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان با اشاره به اینکه چهارمین دوره مسابقه وبلاگ نویسی نماز از تاریخ ۲۰ آبان ماه شروع و تا تاریخ ۲۰ دی ماه ادامه دارد گفت: بکوشیم مشارکت عمومی را در جهت توسعه نماز بالا ببریم، مردم را چه در داخل و چه در خارج از کشور با فرهنگ نماز آشنا کنیم و صدا و سیما در این جهت می تواند نقش سازنده ایی داشته باشد و فضا و عرصه را در این جهت آماده و مهیا کند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین کریمی دبیر ستاد اقامه نماز استان افزود: در سال جاری بیش از ۱۳۰ نشست تخصصی برای دانش آموزان و ۱۳۰ نشست برای خانواده ها با حضور اساتید مرکز تخصصی نماز در استان برگزار شد.

وی در ادامه به برگزاری منادیان نور و دوره های آموزش مروجان فرهنگ نماز و اجرای طرح منهاج ویژه اصناف و همچنین دوره آموزشی مفتاح ویژه ائمه جماعات مدارس و اعزام مبلغ به مناطق عشایری استان اشاره کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۳:۴۶

6 Jan 2020