۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۴۰۶۷۲

انهدام باند قاچاق پرندگان شکاری در چهارمحال و بختیاری

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از انهدام باند زنده گیری و قاچاق پرندگان شکاری در بخش گندمان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
انهدام باند قاچاق پرندگان شکاری در چهارمحال و بختیاری
شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز ؛ گفت: با هوشیاری مأموران یگان حفاظت محیط زیست و درجریان ۱۰ روز تجسس و گشت و کنترل یک عضو باند زنده گیری و قاچاق پرندگان شکاری از جمله دلیجه، شاهین و عقاب در بخش گندمان شهرستان بروجن شناسایی و دستگیر شد.

وی گفت: از این متخلف ۲ بهله دلیجه، ۲ قطعه کبوتر، تور و ادوات زنده گیری پرندگان شکاری کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه ضرر و زیان این تخلف به محیط زیست برای هر قطعه دلیجه حدوداً به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده، گفت: متخلفان زنده گیری پرندگان در استان با ایجاد کوخک و تله گذاری در آنها و روش های دیگر اقدام به شکار و زنده گیری پرندگان شکاری می کردند، که از ابتدای امسال تاکنون چندین پرنده مصدوم، توسط مأموران یگان حفاظت تیمار و در طبیعت رها شده اند.

احمدی اظهار داشت: متخلفان از این دلیجه ها برای تحریک پرنده های شکاری مثل شاهین، بحری، بالابان، لاچین، لیل، چرخ و ... استفاده کرده و چون در کشورهای حاشیه خلیج فارس ارزش زیادی دارند به این کشورها قاچاق میکنند.

وی، با اشاره به دستگیری یکی از اعضای این باند افزود: برای انجام تحقیقات بیشتر و شناسایی اعضای دیگر این باند، فرد دستگیر شده جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

گفتنی است: تالاب بین المللی گندمان با یکهزار و ۷۰ هکتار وسعت در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال وبختیاری واقع شده است.

این تالاب جزء ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهمترین زیستگاه‌ جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر است.

انتهای پیام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۷:۲۸

27 Dec 2019