۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۱۷۳۶۲
مدیرکل ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

90 درصد شرکت‌کنندگان جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی زنان هستند

جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی به عنوان یکی از برنامه های پر مخاطب و تاثیرگذار در بین سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال با پرداختن به سیره رضوی،در طول ایام مبارک دهه ی کرامت در حالی برگزار می شود که بانوان بیشترین آثار ارسالی به این جشنواره را به خود اختصاص دادند.
90 درصد شرکت‌کنندگان جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی زنان هستند
به گزارش جهانبین نیوز، با فراخواندن برگزیدگان نهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی، از استان های کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، اصفهان، اردبیل، لرستان، مرکزی، تهران، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و گیلان اختتامیه این جشنواره فردا در مجتمع لاله شهرکرد برگزار می شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری این جشنواره در دو کارگاه نقد و بررسی آثار که با حضور برگزیدگان جشنواره برگزار می شود از برترین ها تجلیل می گردد.

"جواد کارگران" مشارکت استان های کرمان و اردبیل در این جشنواره را ستود و افزود: در حالی که هنرمندان استان های کرمان و اردبیل بیشترین فرستندگان اثر به این جشنواره بودند هنرمندان گستان و مرکزی بیشترین جوایز را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان داشت: در اختتامیه این جشنواره ۱۲ برگزیده به داستان خوانی رضوی و ۱۹ شعر و قطعه ادبی اجرا خواهد شد.

کارگران با اشاره به اتفاق جالب این جشنواره از حضور یک نوسواد از بخش بازفت خبر داد و افزود: داواران اثر این نوسواد را قابل تقدیر دانسته اند که با دعوت از "فاطمه علی خان" ،این اثردر مراسم اختتامیه برای علاقمندان ارائه خواهد شد.

وی متذکر شد: دبیرخانه این جشنواره پس از تفکیک آثار شاهد حضور۴۹۰ شعر،۴۰۷ داستان و ۲۹۹ قطعه ادبی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: جشنواره امسال در بخش شعر رضوی در گروه سنی کودکان با ۱۰۶ اثر در گروه سنی نوجوانان با ۱۸۰ اثر در گروه سنی بزرگسالان در ۲۰۴ اثر پذیرای آثار شاعران سراسر کشور است بود.

وی با بیان اینکه آثار دریافتی نسبت به سال ‌های گذشته از کیفیت و کمیت بیشتری برخوردار هستند، گفت:در بخش داستان در گروه سنی کودک ۱۱۷اثر، در گروه سنی نوجوان و بزرگسال هر کدام ۱۴۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی همچنین با اشاره به قطعات ادبی ارسال شده اظهار کرد: از میان قطعات ادبی دریافتی به جشنواره ۸۸ قطعه در بخش کودک،۱۰۴ قطعه در بخش نوجوان و ۱۰۷ قطعه از بزگسالان به دبیرخانه ارسال و ۱۲۱۳ اثر مورد تایید قرار گرفته اند.

نهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی شهریور با مشارکت قابل تقدیر بانوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۱:۲۷

30 Dec 2019