۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۲۹۳۳۲
مسئول نمايندگي سپاه ناحيه عشايري چهار محال و بختياري

بی حجابی نشانه روشنفکري افراد نیست

مسئول حوزه نمايندگي سپاه ناحيه عشايري چهارمحال و بختياري گفت: متاسفانه امروزه بد حجابي و حتي بي حجابي در جامعه گسترش يافته و برخي از زنان و مردان با پوشش هاي نامناسب در جامعه اسلامي حاضر مي شوند.
بی حجابی نشانه روشنفکري افراد نیست
 به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان، حجت الاسلام سيد مهران کريم پور مسئول نمايندگي سپاه ناحيه عشايري استان چهار محال و بختياري در تجمع عظيم مردمي که با حضور فرماندار و مسئولين ادارات در چشمه برم شهرستان لردگان برگزار شده بود گفت: متاسفانه امروزه  بد حجابي و حتي بي حجابي در جامعه گسترش يافته  و برخي از زنان و مردان با پوشش هاي نامناسب در جامعه اسلامي حاضر مي شوند .

وي گفت: سوالي که بايد از خود  پرسيده شود اين است که چه عواملي سبب مي شود که افراد در جامعه به مسئله حجاب بي توجه باشند ؟

شايد از دلايل عمده در مورد بي حجابي به تأثير پذيري جوانان از هجوم تهاجم فرهنگي غرب، بي توجهي خانواده ها، خودنمايي يا جلب توجه و کسب جايگاه، دوستي هاي نامطمئن و... نامبرد که اين عوامل  هر کدام باعث شد تا بي حجابي را که رضا خان با زور نتوانست در جامعه گسترش دهد امروزه  بعنوان يک ارزش و حتي نشانه روشنفکري افراد تلقي شود .

حجت الاسلام کريم پور در خصوص و رعايت حجاب و عفاف فزود: حجاب همانند نماز و روزه واجب است.

وي در باره حجاب گفتاري و رفتاري گفت: حجاب و پوشش زن به منزله‌ي يك حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است كه قصد نفوذ و تصرف در حريم ناموس ديگران را دارند.
 
کريم پور به آيات قرآني درباره حجاب و عفاف اشاره داشت و گفت: در قرآن مجيد بيش از ده آيه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد.

يكي از اين آيات، آيه 59 سوره احزاب است:« يا ايهاالنبي قل لازواجك و بناتك و نساءالمومنين يدنين عليهن من جلابيبهن ذلك ادني ان يعرفن فلا يوذين و كان الله غفورا رحيما» (اي پيامبر، به زنان و دخترانت و نيز به زنان مومنين بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذيت قرار نگيرند. و خداوند بخشنده مهربان است.)
 
وي گفت: در سوره نور آيه 31 نيز مفصلا در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان سخن به ميان آمده است.

مسئول حوزه نمايندگي سپاه ناحيه عشايري استان چهار محال و بختياري درباره  مفهوم و ابعاد حجاب اظهار داشت:  حجاب در لغت به معناي مانع، پرده و پوشش آمده است.
 
وي به نوع ديگر حجاب در گفتار اشاره داشت: نوع ديگر حجاب و پوشش قرآني، حجاب گفتاري زنان در مقابل نامحرم است: که در آيه 32 سوره احزاب به آن اشاره شده،  پس زنهار نازك و نرم با مردان سخن نگوييد؛ مبادا آن كه دلش بيمار (هوا و هوس) است به طمع افتد.
 
اين مسئول کفت: امروزه ماهواره و فضاي مجازي دشمني در کمين جوانان به خصوص در بحث خانواده و حجاب است .

حجت الاسلام کريم پور گفت: خانواده، آموزش و پرورش و رسانه ها در فرهنگ سازي پوشش مناسب و رعايت حجاب در جامعه نقش موثري دارند.

وي در خصوص نقش خانواده و آموزش و پرورش در بحث رعايت حفظ حجاب گفت: خانواده مهمترين نقش را در رشد و تربيت افراد در جامعه دارد و اگر پدران و مادران نسبت به مسئله حجاب وساير ارزشهاي جامعه بي توجه باشند فرزندان نيز پيرو رفتارهاي آنان بوده و  نسب به  اين امر بي تفاوت مي باشند از اين رو بايد مسئله حجاب را در محيط خانواده نهادينه  کرد و در امر حجاب به فرزندان آموزش هاي لازم داده شود.

کريم پور در پايان گفت: مسئولان آموزش و پرورش، موظف به تعيين رنگ‌هاي پوشش دانش‌آموزان با محوريت عفاف و حجاب است. وزارت آموزش و پرورش موظف است موضوع عفاف و حجاب را از ديدگاه آيات و روايات همراه با تبيين ضرورت و فلسفه آن براي دانش‌آموزان در کتب درسي همه مقاطع تحصيلي و در توجيه و به‌کارگيري مديران، معلمان و همه پرسنل مدارس جهت ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در ميان دانش‌آموزان بکار بگيرد.
 
 
 گفتني است، بمناسبت روز ملي عفاف و حجاب (21 تير ماه 95)  راهپيمائي با شکوهي از گلزار شهداي لردگان تا مصلاي اولي الامر (پارک چشمه برم )لردگان با حضور مسئولين ،مردم و زنان شاغل و خانه دار با شعار حياه، عفت و غيرت حافظ حريم خانواده بر گزار گرديد و شعار دهندگان در مسير راهپيمائي با شعار حجاب برتر ما چادر است چادر است، سنگر ما حجاب است حجاب است، مرگ بر عامل بي حجابي، صيانت از خون شهيد رعايت حجاب است،  يا فاطمه شعار ماست حجاب افتخار ماست .ضمن محکوم کردن هر گونه بي حجابي در جا معه مسير يک کيلومتري را طي نمودند .سپس در اجتماع بزرگ پارک چشمه برم شرکت نمودند .

انتهاي پيام1022ج /630 ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۱:۵۱

30 Dec 2019