:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> دولت سيزدهم از عملکرد دولت قبل چه خواهد گفت؟! | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۳۴۷۹۶

دولت سيزدهم از عملکرد دولت قبل چه خواهد گفت؟!

اکنون که دکتر روحاني به عنوان ريئس جمهور اسلامي ايران انتخاب شدند بايد تلاش کرد که مطالبات حقه مردم هرگز جنبه سياسي و منطقه اي پيدا نکند.
دولت سيزدهم از عملکرد دولت قبل چه خواهد گفت؟!
به  گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر ؛ انسان موجودي اجتماعي است که نيازها و خواست هاي او جز با همکاري و همياري و تبادل نظر فکري برآورده نمي شود و مردم ما انتخابات زيادي را برگزار کرده اند و  شرايط متفاوتي را تجربه کرده اند و در جاهايي هم تحمل کرده اند.

سلايق وعلايق مختلفي براي يک انتخاب ميتواند وجود داشته باشد از انتخاب کوچکترين شي و مورد گرفته تا بزرگترين و تاثير گذارترين آن که بسته به نوع نيازمان در زندگي ميتواند متفاوت باشد در اين بين سليقه و نوع نگرش هر فردي نسبت به آن ميتواند متفاوت باشد .
 
حال گذشته از همه اختلاف نظر هاي سياسي موجود، همين که مردم ايران مي توانند راي خود را آزادانه مطرح کنند و حرف خود را آزادانه مطرح کنند  خود اصل مردم سالاري ديني و نشانه فرهنگ و تمدن مردم ايران مي باشد و اگر اختلاف نظر ها وجود نداشته باشد اصلا مردم سالاري معنا ندارد.

پس از مدت ها فراز و نشيب و کشمکش هاي سياسي و آمار و ارقام متنوع 42 ميليون نفر روز جمعه پاي صندوقه اي رأي رفتند تا رئيس جمهوري منتخبشان را براي چهار سال ديگر روانه پاستور کنند. نزديک 23 ميليون رأي از آن دکترحسن روحاني شد.
رهبر انقلاب اسلامي در پي حضور پرشکوه و حماسي مردم در انتخابات ۲۹ ارديبهشت‌ماه پيام تشکر و قدرداني صادر و به نکات مهمي تأکيد کردند.
 
ايشان در بخشي از اين پيام خطاب به دولت دوازدهم مرقوم کردند: «به رئيس‌جمهور محترم و همه‌ي کساني که در دولت آينده شرکت خواهند داشت سفارش و تأکيد ميکنم که کار و تلاش پرانگيزه و انديشيده و جوانانه را براي برطرف کردن مشکلات کشور در پيش گيرند و لحظه‌ئي از اين خط مستقيم غفلت نکنند.
 
رعايت قشرهاي ضعيف، توجه به روستاها و مناطق فقير، در نظر گرفتن اولويتها، برخورد با فساد و با آسيبهاي اجتماعي، بايد در صدر برنامه‌ها قرار گيرد.»؛
 
«عزت ملّي و رعايت حکمت در ارتباطات جهاني و اهتمام به اقتدار بين‌المللي نيز از جمله‌ي اولويتهاي مديريت انقلابي و اسلامي است.»
 
آقاي روحاني هم در اولين سخنراني خود هم از حاميان خود تشکر کرد و هم خود را "رئيس جمهوري کل ايرانيان" معرفي کرد و مخالفان خود در انتخابات را دعوت کرد ضمن فراموش کردن همه مجادلات و مباحثات انتخاباتي دست در دست هم بگذارند تا مشکلات مملکت را حل کنند.
 
دکتر حسن روحاني در جلسه هيات دولت با تاکيد بر اينکه "ما همه تلاش خود را براي رسيدن به اين اهداف به کار خواهيم بست"، اظهار داشت: رأي مثبت مردم به اينجانب به معناي نبود گله‌مندي آنها از کار دولت يازدهم و نقص در امور اجرايي کشور نيست، البته آنهايي نيز که به ديگران رأي دادند، راي آنان به معناي نپذيرفتن خدمات دولت يازدهم نبوده چرا که ما مي‌دانيم مردم ما به مسيري که خودشان انتخاب کردند و مجدداً آن را برگزيدند، اعتماد دارند و مي‌خواهند که ما با تلاش بيشتر اين مسير و راه را ادامه دهيم.
 
رئيس جمهور اظهار داشت: بي‌ترديد اين انتخابات شکست براي هيچ جناح و حزبي نبوده است؛ ممکن است در مقدار پيروزي‌ها، اقشار جامعه ما سهم‌هاي متفاوتي داشته باشند، اما براي همه اين انتخابات پيروزي بود.
 
رئيس‌ جمهور ادامه داد: آينده کشور، تنها به يک جناح خاص تعلق ندارد، بلکه متعلق به همه جناح‌ها خواهد بود و همه به همکاري و کمک به يکديگر نيازمنديم.
 
روحاني تأکيد کرد: ما در برابر معاندان و مخالفاني در منطقه و جهان قرار داريم که بايد براي مقابله با آنها دست يکديگر را بگيريم و در مسير ارتقاء کشور از هيچ تلاشي دريغ نکنيم.
 
رئيس‌ جمهور افزود: خواست من از مردم اين است که تنها به صندوق رأي و انتخابات اکتفا نکرده و خود را در سرنوشت ۴ سال آينده کشور، قدم به قدم سهيم بدانند و نظرات و سخنان خود را از طريق احزاب، گروه‌ها، فضاي مجازي، سازمان‌هاي مردم‌ نهاد و انجمن‌هاي تخصصي بيان کرده و دنبال کنند، چرا که معتقديم کشور به مردم تعلق دارد."
 
اکنون که دکتر روحاني به عنوان ريئس جمهور اسلامي ايران انتخاب شدند بايد تلاش کرد که مطالبات حقه مردم هرگز جنبه سياسي و منطقه اي پيدا نکند.  به آنها راست گفته شود و صرفا براي برد انتخاباتي وعده هاي تو خالي به آنها تحويل داده نشود.
 
همانگونه که دکتر روحاني بارها در طول مدت تبليغات انتخاباتي تاکيد کره اند، بسياري از کارهاي مهم دولت تدبير و اميد، يا در نيمه راه هستند و يا هنوز فرصت آغاز نيافته اند. حال بايد پيگير مطالبات اقشار مختلف مردم و همچنين کارهاي نيمه تمام يا احيانا آغاز نشده دولت در تمامي نقاط کشور و به ويژه شهرستان بن بود.

و لذا لازم است تا از همين امروز، ضعف ها و نقدهايي که در طول دولت نخست شما، مکررا از سوي بدنه اجتماعي و برخي دلسوزان مطرح شده بود را با نگاهي رو به آينده مورد توجه قرار دهيد.

  مردم عادي و محرومان و مستضعفان که همواره وفاداري خود را به آرمان هاي انقلاب اسلامي ايران ثابت کرده اند و سنگ صبور مشکلات بوده اند مورد اولويت باشند و نه مرفهين بي درد رفع بيکاري آنان، تامين درماني و بازنشستگي و... مورد تقدم و اولويت ديده شود.
 
و البته که مطالبه گري همراه با متانت مردم بايد که حق مسلم و اوليه آنان تلقي شود و  همه اين ها محل آزموني براي دولت هاي قبل، و همچنين دولت فعلي و دولت هاي بعد مي باشد و انتخابات معيار خوبي براي سنجش دولت ها در منظر افکار عمومي ملت ايران است.

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۱:۰۰

26 Dec 2019