۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۳۹۷۴۶
کارشناس مذهبي:

چادر به خاطر پوشانندگي بيشتر، حجاب برتر است

کارشناس مذهبي گفت: برخي از خانم‌هاي مانتويي هم حجاب کاملي داشته و از سنگيني و وقار برخوردار هستند اما قطعاً چادر به خاطر پوشانندگي بيشتر و ايجاد حس امنيت حجاب برتر است.
چادر به خاطر پوشانندگي بيشتر، حجاب برتر است
به گزارش جهانبین نیوز، بيست و يکم تيرماه سالروز قيام مردم مشهد عليه کشف حجاب به‌عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاري شده است، روزي که دژخيمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشيد.

يكي از پليدترين توطئه‌هاي دشمنان اسلام در تاريخ معاصر، توطئه‌ كشف حجاب است. رضا‌خان كه با طرح كودتاي سوم اسفند 1299 و با حمايت و هدايت انگليسي‌ها بر سرکار آمد درصدد اجراي تز اسلام‌زدائي و جايگزيني ارزش‌هاي ليبراليستي در جامعه بود. از مهم‌ترين جلوه‌هاي اين طرح، پديده‌‌ كشف حجاب بود. براي آماده ساختن زمينه‌ي كشف حجاب، مجلس، در ششم دي‌‌ماه 1307 قانون متحدالشكل نمودن البسه را تصويب كرد كه بر اساس آن، پوشيدن کت‌وشلوار و كراوات و کلاه‌فرنگي، براي مردان الزامي شد.

حجاب،به‌هيچ‌وجه پوشيدگي محدوديت محسوب نمي‌شود 

فاطمه فدايي يکي از دختران محجبه شهر فارسان در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: محجبه بودن هم اين روزها در اين حال و هواي شهر و اين هواي داغ مثل نان سنگک در تنوراست آن‌هم روي سنگ‌هاي داغ؛ اما هرکس اين سختي را تحمل کند عاقبت در مسير زندگي پخته خواهد شد و برکت خانواده مي‌شود، درست همان‌گونه که پيامبرمان حضرت محمد «ص» مي‌فرمايند: "چه خوب فرزنداني هستند دختران باحيا، هرکس يکي از آن‌ها را داشته باشد خداوند او را سپري در برابر آتش دوزخ قرارمي دهد".

وی در پاسخ به سؤال اينکه حجاب از ديد شما چيست، گفت: به نظر من حجاب يک حفاظ و يک حراست براي يک زن است و به‌هيچ‌وجه پوشيدگي محدوديت محسوب نمي‌شود، بلکه پوششي است که زن را از آلودگي حفظ مي‌کند.
 
فدایی بيان داشت: کسي که به مُد و خودنمايي و افراط در کار آرايش مشغول است، کي به ارزش‌هاي واقعي خود خواهد رسيد؟ هيچ‌وقت؛ چراکه مجالي پيدا نمي‌کند تا بخواهد به ارزش‌هاي واقعي خود و انسانيت خود بينديشد.
 
خانم فدايي مادر فاطمه فدايي، کارشناس مذهبي مي‌گويد: معناي دقيق حجاب يعني پوشش، اما حجاب تنها براي بانوان نيست در قرآن نيز ابتدا به نگاه مردان و سپس به پوشش بانوان امر شده است.

وي ادامه داد: با توجه به شکاف طبقاتي به وجود آمده وگاها همين فضاي مجازي مشکل‌ساز مي‌شود و رفتارهاي فرزندان خطرناک مي‌شود و باعث رشد فرزنداني بي‌حجاب از دل خانواده‌هاي باحجاب مي‌شود.

وي تصريح کرد: بسيار ديده‌ايم که برخي از خانم‌هاي مانتويي هم حجاب کاملي داشته و از سنگيني و وقار برخوردار هستند اما قطعاً چادر به خاطر پوشانندگي بيشتر و ايجاد حس امنيت حجاب برتر است.
 
وي اظهار داشت: متأسفانه کشور ما بودجه خيلي کمي صرف ترويج و آموزش فرهنگ عفاف و حجاب مي‌کند و همين مشکل بزرگي است بودجه مراکز مذهبي در مقابل هزينه‌هاي هنگفت بعضي ورزشکاران بسيار ناچيز است.

بسياري از آسيب‌ها ناشي از نداشتن حجاب و عفاف است

وي تصريح کرد: عفت براي زن و مرد و حفظ حدود و حريم محرم و نامحرم، در آيين اسلام از اهميت خاصي برخوردار است تا جايي که حجاب زن در برابر بيگانه از ضروريات دين شمرده‌شده است. بسياري از شرارت‌ها و آسيب‌هايي که به دختران و زنان جامعه وآرد مي‌شود، ناشي از نداشتن حجاب و عفاف است .

فدایی با اشاره به سه خصوصيت حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: از خصوصيات آن بانوي باکرامت صرفه‌جويي ايشان بود و باوجوداينکه امکانات زيادي در اختيار ايشان بود هيچ‌گاه اسراف نمي‌نمودند و به گفته خود ايشان از مادرشان حضرت زهرا (س) آموخته بودند.
 
این بانوی محجبه بيان کردند: دومين خصوصيت ايشان حجاب و عفاف بود که بانوان ما بايد از آن حضرت ياد بگيرند و حجاب و کرامت خود را حفظ کنند. سومين خصوصيت ايشان تلاش و پشتکار اين بانوي بزرگوار بود که باعث گرديد ايشان به درجه معصوميت برسند.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۹:۱۴

30 Dec 2019