۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۲۹۵۷۶
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

اعتماد به نهادی مانند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشتباهی بزرگ است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده شهرکرد، بن و سامان گفت: اعتماد به نهادی مانند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک اشتباه بزرگ و استراتژیک است و کار با آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که هیچ کدام از اطلاعات حساس در اختیار آن‌ها قرار نگیرد.
اعتماد به نهادی مانند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشتباهی بزرگ است
اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با جهانبین نیوز؛ در واکنش به انتشار بخشی از محورهای اسناد محرمانه میان ایران و آژانس در حوزه تعاملات هسته‌ای، اظهار کرد: به طور حتم بروز این موضوع برای چندمین بار نشان‌دهنده رویکرد ناصادقانه این نهاد به اصطلاح بین‌المللی است.

وی اعتماد به نهادی مانند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را یک اشتباه بزرگ و استراتژیک عنوان و تاکید کرد: به طور کلی اصلا نباید به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعتماد کرد و کار کردن با آن‌ها باید در صورتی باشد که هیچ کدام از اطلاعات حساس در اختیار آن‌ها قرار نگیرد.

نوریان با اشاره به اینکه متأسفانه ایران چندین بار از مسئله درز اطلاعات محرمانه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضربه خورده است اضافه کرد: تنها واکنشی که این آژانس در برابر درز اطلاعات ایران داشته است ابراز تاسف بوده که برای کشورمان کافی نیست.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود اینکه آژانس متعهد به حفظ اسرار کشورها است و به هیچ وجه نباید این اطلاعات خارج شو اما باز هم ما شاهد بروز این اتفاق‌ها هستیم.

نوریان درز اطلاعات محرمانه از آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای اقدامات غربی را ضد توافق هسته‌ای دانست و یادآور شد: متاسفانه در شرایط کنونی آژانس تحت نفوذ و مدیریت مستقیم کشورهای غربی به ویژه آمریکا است، از این‌رو طبیعی است که آن ها در راستای منافع قدرت‌های بزرگ اقدام کنند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی در ارائه اطلاعات محرمانه به نهادهای بین‌المللی احتیاط کنند همچنین با توجه به اتفاقات صورت گرفته، حق اعتراض و شکایت برای کشورمان محفوظ است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه مسئله سندسازی در این بین یکی از مسائل مهم است گفت: از این‌رو باید هر اقدام دشمنان و متخلفان بین المللی از سوی ایران مستندسازی شود و این اعتراضات را در مجامع بین المللی مطرح و منعکس کند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۴۵:۰۱

8 Feb 2020