۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۳۰۵۵۶
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری

موکب حضرت قمر بنی هاشم (ع) در کربلا مستقر می شود/چهارمحال و بختیاری شیعی ترین استان در کشور

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت:موکب حضرت قمر بنی هاشم (ع) امسال در کربلا مستقر می‌شود و وظیفه ی ستاد عتبات عالیات استان پوشش پانزده هزار نفر را در کربلا دارد.
موکب حضرت قمر بنی هاشم (ع) در کربلا مستقر می شود/چهارمحال و بختیاری شیعی ترین استان در کشور
سید جعفر موسوی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: استان چهار محال و بختیاری نسبت به جمعیت خود بیشترین شیعه را در کشور دارد و در برنامه ی اربعین امسال نسبت به جمع آوری نذورات باید تلاشی مضاعف بر سال قبل انجام داد.

موسوی با بیان اینکه در مورد اطلاع‌رسانی به عامه ی مردم در باره ی راهپیمایی اربعین و موکب حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام سال گذشته بسیار ضعیف عمل کردیم، افزود: اگر در مورد اطلاع‌رسانی به مردم خوب عمل کنیم، دیگر ابهامی نخواهیم داشت و ستاد عتبات عالیات استان دو موضوع را در دستور کار خود قرار داده است، یکی مسئله ی راهپیمایی اربعین حسینی که موقتی است و دیگری بحث بازسازی عتبات عالیات است که با تشکر از زحمات دیگر دوستان در سنوات گذشته باید اعلام کرد که در این باره بیشتر از این می شد کار کرد.

وی ادامه داد: استان های دیگری که هم از نظر جمعیت و هم از نظر امکانات از ما ضعیف تر هستند، از ما بسیار جلو تر هستند و از همین الان باید فکر روزی را کرد که اربعین در فصل تابستان و اوج گرما قرار بگیرد و نشود ده هزار نفر زائر اربعین را در دمای ۵۰ درجه در چادر اسکان داد و راهکار ساخت زائر سرایی در کربلا یا نجف است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرایط اربعین و محل استقرار موکب حضرت قمر بنی هاشم (ع) امسال با سال گذشته فرق کرده است، گفت: سال گذشته محل استقرار این موکب بین راه بود ولی امسال در کربلا مستقر می‌شود و وظیفه ی ستاد عتبات عالیات چهار محال و بختیاری این است که امسال پانزده هزار نفر را در کربلا مورد حمایت قرار دهد و این حمایت ها شامل مکان اسکان و تغذیه می‌شود و این مهم با حمایت های مردم خوب و متدین استان به دست می آید.

موسوی گفت: برنامه هایی برای این ایام پیش بینی شده است که به مدت پانزده روز، ۱۰ روز قبل و ۵ روز بعد از اربعین اجرا می‌شود و سعی بر این شده است که بیشترین توان موکب ها برای ۵ روز بعد از اربعین نگه داشته شود، چون که بعد از مراسم اربعین میزبانان عراقی دیگر به زائرین سرویس دهی نمی کنند و این امر باعث سر در گمی زائرین ما می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی های خوب فرهنگی که انجام شده است، خطاب به کانون مداحان استان و مسئولین کانون مداحان شهرستان ها افزود: نیاز به مداحان با تجربه، خوش صدا و با علم در این ایام احساس می‌شود و انتظار ما این است که حداقل در چند گروه اعزامی یک نفر مداح وجود داشته باشد.

موسوی با بیان اینکه برنامه های دیگری از جمله برگزاری دعای توسل، قرائت زیارت عاشورا، نمایشگاه هم پیش بینی و پیشنهاد شده است، ادامه داد: یکی از شاخص ترین و ابتکاری ترین برنامه هایی که امسال در کربلا انجام می‌شود، برگزاری مجلس شب شعر با حضور شعرای آیینی استان است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: انتظاری که از هیئت های مذهبی و دیگر تشکل های مردمی داریم این است که نسبت به اطلاع‌رسانی در باره ی جمع آوری نذوراز عید غدیر به بعد اقدام کنند و گفته شود که نذور فقط کمک نقدی نیست، حبوبات، آرد، آب معدنی و دیگر خشکبار هم شامل نذور می‌شود.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۶:۰۷

2 Jan 2020