۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۳۹۸۳۶
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان لردگان:

شیوع تب کريمه کنگو در شهرستان لردگان شايعه است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان، درپي شايعه وجود فرد مبتلا به تب کريمه کنگو در روستاهاي همجوار شهر لردگان گفت: اين موضوع شايعه است و آزمايشات بعمل آمده هيچ موردي دال بر وجود تب کريمه کنگو را تاييد نکرده است.
شیوع تب کريمه کنگو در شهرستان لردگان شايعه است
علي کريمي، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به شايعه وجود فرد مبتلا به تب کريمه کنگو در روستاهاي همجوار شهر لردگان اظهار کرد:  اين موضوع شايعه است و آزمايشات بعمل آمده هيچ موردي دال بر وجود تب کريمه کنگو را تاييد نکرده است.

کريمي، به تشريح و اطلاع‌رساني تب خونريزي‌دهنده پرداخت بیان داشت: تب خونريزي‌دهنده کريمه کنگو نوعي بيماري ويروسي مشترک بين انسان و حيوان است که از طريق تماس بادام آلوده، گزش کنه آلوده، مصرف گوشت آلوده حاصل از ذبح غيرمجاز و غيربهداشتي از حيوان به انسان منتقل مي‌شود.

وي به علائم آن تب پرداخت و گفت: سردرد، درد عضلاني، استفراغ، بي‌حالي و خونريزي است که دراين صورت و عدم پيشگيري و عدم مراجعه جهت درمان مرگ حتمي است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان افزود: راه‌هاي پيشگيري از اين بيماري نگهداري گوشت و احشام دام حداقل به مدت 24 ساعت در سردخانه يا يخچال پس از ذبح و پرهيز از مصرف جگر گوشت خام يا نيم‌پز و خريد دام سالم از مکان‌هاي مورد تاييد دامپزشکي است.

وي تاکيد کرد: ذبح دام بايد در کشتارگاه‌هاي مجاز تحت نظارت شبکه بهداشت صورت گيرد.

علي کريمي از شهروندان لردگاني خواست تا به شايعات توجه نکنند و هرگونه خبر موثق و حقيقي را فقط از طريق رسانه‌هاي ملي و يا اخبار حوزه سلامت دنبال کنند و درحال حاضر هرگونه خبر مبني بر وجود فرد يا افراد مبتلا به تب کريمه کنگو در سطح شهرستان لردگان را رد مي‌کنيم و لذا همشهريان عزيز به اخبار بي‌اساس و غيرموثق توجه نکنند.

انتهاي پیام1026ج /630ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۷:۳۷

30 Dec 2019