۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۲۸۰۳۶

صنايع دستي چهارمحال و بختياري، چهار ميليارد ريال درآمدزايي داشت

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي اين اداره کل گفت: صنايع چهارمحال و بختياري، در نوروز سال جاري، چهار ميليارد ريال درآمد زايي داشته است.
صنايع دستي چهارمحال و بختياري، چهار ميليارد ريال درآمدزايي داشت
به گزارش  جهانبین نیوز؛ به نقل از بام ايران خبر، مهرداد رئيسي معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهار محال و بختياري اظهار داشت: اين ميزان درآمدزايي به دنبال حضور ۴۰ هزار نفر از مسافران و گردشگران نوروزي در ۳۳ نمايشگاه و فروشگاه صنايع دستي مستقر در چهارمحال و بختياري به دست آمده است.

وي تأکيد کرد: بيشترين خريد اين تعداد از مسافران و گردشگران نوروزي، مربوط به توليدات صنايع دستي در رشته‌هاي نمد، خاتم، سرانداز، گليم، زيورآلات سنتي، احجام فلزي و لباس‌هاي محلي بوده است.

رئيسي افزود: صنايع دستي چهارمحال و بختياري در رشته‌هاي مختلف مانند انواع بافته‌هاي داري‌ مانند قالي، جاجيم و گليم، لباس‌هاي محلي، سرانداز، قفل سنتي چالشتر، گيوه، قلمکار، معرق، خاتم، نمد، سنگ‌هاي تزئيني و قيمتي، احجام فلزي، چرم‌دوزي، سرمه‌دوزي، مس‌گري، سفال، سنگ‌تراشي سنتي و آثار چوبي به مسافران و گردشگران نوروزي ارائه شد.

وي تصريح کرد: همزمان با نوروز سال جاري، ۱۵ سياه‌چادر عشايري نيز با هدف معرفي آداب و رسوم زندگي عشايري، صنايع دستي عشايري، غذاهاي محلي و سوغات محلي در نقاط مختلف چهارمحال و بختياري برپا شده و در حال خدمات رساني به مسافران و گردشگران نوروزي است.

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري بيان داشت: نظارت بر کيفيت، قيمت و ارائه صنايع دستي ايراني، بومي و محلي در دستور کار اين معاونت قرار دارد.

وي اضافه کرد: به همين منظور، کارشناسان معاونت صنايع دستي و هنرهاي سنتي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري، از بازارچه‌ها و نمايشگاه‌هاي صنايع دستي مستقر در استان، بازديدهاي دوره‌اي انجام مي‌دهند.

رئيسي عنوان داشت: در اين بازديدهاي دوره‌اي، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تذکرات لازم ارائه و با متخلفان برخورد قانوني مي‌شود.

افزوده مي‌شود، نمايشگاه‌هاي صنايع دستي چهارمحال و بختياري در نوروز از ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ تا ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ آماده خدمات‌رساني به مسافران و گردشگران نوروزي ورودي به اين استان است.

صنايع دستي چهارمحال و بختياري در ۳۲ رشته ويژه عشاير و در ۴۰ رشته شامل توليدات شهري و روستايي عرضه مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۱:۵۹

17 Jan 2020