۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۲۴۰۷۶
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختیاری:

ضرورت تامين نيازمندي‌ها چاپ و نشر مستلزم فراهم آوردن زير ساخت هاي لازم در استان است

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت حمايت و پشتيباني از ناشران تاکيدکرد و گفت: البته بايد ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي لازم در استان براي تجهيز و تامين نيازمندي‌ها چاپ و نشر فراهم شود.
ضرورت تامين نيازمندي‌ها چاپ و نشر مستلزم فراهم آوردن زير ساخت هاي لازم در استان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، حجت الاسلام و المسلمين محمد علي نکونام نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد در ديدار معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، اظهارکرد: آمد و رفت‌هاي مسئولان کشوري به استان‌ها و مشاهده کردن مشکلات و کمبودها از نزديک، انگيزه را براي گره‌گشايي و رفع مشکلات در مسئولان مضاعف خواهد کرد و آثار ارزشمندي را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام در همين راستا به مشکلات نشر و چاپ در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در شرايطي که صنعت چاپ در دنيا و کشور به سمت استفاده از لوازم مدرن و سرعت پيش رفته است، اما متاسفانه در اين استان امکانات لازم در اين راستا وجود ندارد و در بسياري از موارد براي انجام کارهاي چاپ و نشر به استان‌هاي هجوار مراجعه مي‌شود.

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت حمايت و پشتيباني از ناشران تاکيدکرد و گفت: البته بايد ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي لازم در استان براي تجهيز و تامين نيازمندي‌ها چاپ و نشر فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام در ادامه سلامت و نگاه تمام عيار ديني به امور داشتن را از ضرورت‌ها و رويکردهاي اصلي مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامي دانست و تصريح کرد: از فرهنگ و ارشاد اسلامي در نظام جمهوري اسلامي ايران انتظار مي رود که نگاه ديني و سلامت به معناي واقعي کلمه در درون مجموعه و خروجي برنامه ها و اقدامات آنها در درون جامعه بروز و ظهور داشته باشد.

نماينده ولي فقيه در استان تاکيد کرد: حاکم شدن اين نگاه ديني در مجموعه ارشاد اسلامي نه تنها اعتماد بزرگان و اصحاب دين را به اين مجموعه جلب خواهد کرد، بلکه حمايت و پشتيباني آنان از اقدامات و برنامه‌ها را نيز به دنبال خواهد داشت و حساسيت‌ها را کاهش خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام سلب اعتماد بزرگان و اصحاب ديني از فعاليت‌هاي مجموعه ارشاد اسلامي به دليل مشاهده برخي حرکت‌هاي ناموزون را يکي چالش هاي مهم در اين حوزه دانست و افزود: متاسفانه نتيجه اين عدم وجود اعتماد آن مي‌شود که خبرها و برنامه‌ها در اين مجموعه با وسواس ، حساسيت فراوان و گاهي اعتراض و انتقاد پيگيري و دنبال مي‌شود.

امام جمعه شهرکرد اعتماد سازي به معناي واقعي کلمه را يکي از کارهاي بسيار مهم و الويت دار مجموعه ارشاد اسلامي خواند و تصريح کرد: کساني که اين گونه، مسائل فرهنگي و ديني را پيگيري مي‌کنند و نسبت به برخي اقدامات ناموزون انتقاد و اعتراض مي کنند به يقيين دغدغه مند هستند و دلشان براي دين و اسلام مي‌تپد و نمي‌خواهند با تسامح و تسهال با مسائلي ديني برخورد کنند و در عين حال هيچ گونه نگاهي به غرب و بيگانه ندارد و مدرن به مسائل نگاه نمي‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام در جمع بندي اين بخش از سخنان خاطرنشان کرد: اگر اين اعتماد و باور به معناي واقعي کلمه نسبت به اين مجموعه وجود آيد به طور قطع بسيار از اين چالش‌ها کاهش خواهد يافت و سلامت و آرامش در جامعه افزايش پيدا خواهد کرد.

رييس شوراي فرهنگ عمومي استان در ادامه به برگزاري دهمين جشنواره ادبيات کودک و نوجوان رضوي در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در برگزاري اين گونه جشنواره‌هايي که منتسب به ائمه اطهار (ع) هستند انتظار است که همان «نشاط معنوي معنادار» متناسب با همان بزرگواران وجود داشته و مشاهده شود و نشاط را با همان برقراري ارتباط بين دل و زبان در جلسه و جامعه حاکم کنند.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام تصريح کرد: اگر بخواهيم اين نشاط معنوي و ديني را با ابزار آلات، موسيقي و آغشته کردن آن به بسياري از امور ديگر ايجاد کنيم، نه تنها آن نشاط حقيقي حاکم نشده است بلکه يک نشاط کاذب و مقطي در درون ما به وجود آورده است، که به يقيين اثرگذاري و ماندگاري‌اش بسيار کم خواهد بود.

نماينده ولي فقيه در استان برقراري ارتباط معنوي و دلي با اهل بيت عصمت و طهارت را بالاترين مرتبه از آرامش و نشاط خواند و گفت: اگر ارتباط معنوي به معناي واقعي کلمه با اين بزرگواران برقرارشد نه تنها يک ارتباط سازنده و مستمر، به طوري که هيچ‌گاه لحظه‌اي انسان حاضر نمي‌شود از اين بزرگواران فاصله بگيرد، وجود خواهد آمد، بلکه يک انقلاب در وجود انسان ايجاد خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام در همين زمينه از راديو قرآن به عنوان يک ظرفيت ارزشمند براي نشاط آفريني در جامعه يادکرد و گفت: راديو قرآن بدون استفاده از هيچ‌گونه ابزارآلات سرودهاي بسيار زيبا ، پرنشاط ، طرب آوري ، آهنگين و سازنده‌اي دارد که به معناي واقعي نشاط را در وجود انسان ايجاد مي کند.

نماينده ولي فقيه در استان افزود: اگر برويم به سمت استفاده از اين گونه موقيعت‌ها و ظرفيت‌ها به يقيين خيلي بهتر مي‌توانيم جامعه و افراد را با معارف دين و اهل‌بيت عصمت و طهارات گره بزنيم؛ اگر چه تحقق اين مهم با توجه به آغشته‌شدن فراوان برنامه‌ها و اقدامات با اين ابزار آلات و موسيقي‌هاي ناموزن و نامناسب بسيار کار را سخت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام با تاکيد بر اينکه ما با اهل موسيقي و ابزار موسيقي مشکلي نداريم تصريح کرد: آنچه که امروز از موسيقي بر فضاي جامعه ما حاکم شده است غير از آن چيزي است که در متن دين اسلام وجود دارد و عالمان و دلسوزان ديني مي گويند و ما با اين فضا مشکل داريم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه نقش فرهنگ و ارشاد اسلامي در جريان سازي معرفتي در جامعه را بسيار مهم و کليدي دانست و تصريح کرد: جريان‌هاي معرفتي در کشور بايد به راه بيفتد که در اين راستا نقش فرهنگ و ارشاد اسلامي با توجه به امکانات ، ظرفيت‌ها و اختياراتي که دارد بسيار مهم و اساسي است که بايد بکوشد اين جريان معرفتي را با نگاه حوزوي روشنگرانه و روشنفکرانه که مظهر بارز آن شخض مقام معظم رهبري است، همراه کند.


انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۹:۵۲

26 Dec 2019