۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۳۱۲۷۶
امام جمعه شهر بن:

جمهوري اسلامي ايران تحت ولايت مقام معظم رهبري به رشد و پيشرفت رسيده است

دولت هاي اروپايي وآمريکايي بدانند نظام جمهوري اسلامي ايران تحت ولايت مقام معظم رهبري به يک رشد و پيشرفت رسيده است و ديگر ظلم و استکبار را نمي پذيرد
جمهوري اسلامي ايران تحت ولايت مقام معظم رهبري به رشد و پيشرفت رسيده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر، حجت السلام سيد حسن مير افضلي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي گفت: نفس لوامه نفسي است که انسان را سرزنش مي کند ،در يک مرحله اي انسان داراي نفس لوامه مي شود و اگر خداي ناکرده دچار لغزش شود انسان را سرزنش مي کند و باعث مي شود انسان توبه نمايد.

ميرافضلي گفت:خداوند متعال در قرآن کريم مي فرمايد:انساني که در حال مرگ است قبل از اينکه وارد مرحله ي ديگر شود به او بشارت بهشت داده مي شود و آن انساني است که داراي نفس مطمئنه است.

خطيب جمعه بن گفت: نفس اماره ،نفسي که انسان را به صورت پلکاني به سمت رذائل اخلاقي مي برد و يکي از ويژگي هاي اين نفس کينه توزي و دشمني است که خداوند در قرآن کريم مي فرمايد:از زماني که هابيل به دست قابيل کشته شد اين نفس قابيل بود که او را دچار وسوسه کرده بود و زماني خود را يافت که دچار خسران دنيا و آخرت شده بود.

امام جمعه بن گفت:از ديگر ويژگي هاي اين نفس اين است که انسان را ازجايگاه رفيع خود تنزل مي هد و هم درجه با حيوانات مي شود و نهايتا ممکن است اين نفس کار را به جايي برساند که انسان بنده ي هواي نفس خود شود و بندگي خداوند را فراموش کند ،انسان در اين مرحله حتي از گناهاني که انجام داده هيچ پشيماني ندارد و به عبارتي نفس لوامه را در خود لگد مال کرده است.

حجت السلام سيد حسن مير افضلي گفت:امام سجاد (عليه السلام)در مناجات خمسه عشر مي فرمايند:خداوندا من از نفس اماره که من رابه کار هاي ناپسند و دوري از تو هدايت مي کند شکايت مي کنم.
نفس اماره ميل عجيبي به لهو لعب دارد و حال عبادت ندارد و زماني که انسان مي خواهد توبه کند اين نفس مي گويد حال جواني صبر کن فرصت بسياراست و به عبارتي اين نفس با انسان بازي مي کند.

مير افضلي در ادامه افزود:يکي از مواردي که در روايات نيز به آن اشاره شده است واز اصل گناه بدتر است،خشنودي کردن از انجام گناه است واين بسيار ناپسند مي باشدو خداوند متعال در دنيا و آخرت ظالمين را عذاب خواهد کرد.

وي با اشاره به ديدار حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با بيش از هزار نفر از نخبگان و استعدادهاي برتر علمي گفت : رهبر انقلاب اسلامي جوانان نخبه را هداياي نفيس الهي و امانتي در دست مسئولان خواندند و با تأکيد بر اينکه حتي لحظه‌اي در دفاع از جامعه‌ي علمي و نخبگان کشور کوتاه نمي‌آيند، افزودند: با تکيه بر نخبگان و فرزانگان و در پرتو ايجاد نسلي جوان و پرتلاش، ايران بزرگ به کشوري پيشرفته و قدرتمند تبديل خواهد شد.


امام جمعه شهر بن با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري درباره سطح علمي کشور گفت: همانطور که معظم له نيز تاکيد دارند، سرعت پيشرفت علمي ايران در مقطعي ۱۳ برابر متوسط جهان شد و اين سرعت به‌هيچ‌وجه نبايد کاهش يابد، زيرا دچار عقب‌ماندگي‌هاي علمي فراوان هستيم و برخي مسئولان درباره‌ي کاهش سرعت پيشرفت علمي مي‌گويند جايگاه علمي ايران پايين نيامده اما متوجه باشيم که قرار بود جايگاه علمي ايران بالاتر برود نه اينکه صرفاً پايين نيايد.

امام جمعه شهر بن با بيان اينکه مقام معظم رهبري فرموده اند :دليل اصلي تأکيد بر لزوم قدر دانستن نخبگان جوان، تقويت باور «ما مي‌توانيم» در جامعه است تاکيد کرد: در دوران قاجار و پهلوي، ژن «نمي‌توانيم» و «وابستگي» به مردم تزريق و کشور به‌صورت تحقيرآميزي در ذيل غرب تعريف شد و انقلاب اسلامي، روحيه‌ي «ما مي‌توانيم» را در مقابل روحيه‌ي «وابستگي» زنده کرد.

خطيب نماز جمعه بن گفت:دولت هاي اروپايي وآمريکايي نمي خواهند قبول بکنند که ديگر زمان استکبار و تسلط بر ممالک گذشته است ومردم بيدار شده اند و جوامع اسلامي به ويژه نظام جمهوري اسلامي ايران تحت ولايت مقام معظم رهبري به يک رشد و پيشرفت رسيده است و ديگر ظلم و استکبار را نمي پذيرد.


مير افضلي افزود: در رابطه با اجراي بحث اقتصاد مقاومتي بايستي از توليدات داخلي حمايت کرده وازمحصولات داخل کشورهرچند با کيفيت پايين تر از توليدات درجه يک خارجي باشند استفاده نمود،به خصوص زوج هاي جوان تا جايي که مي توانند از توليدات و محصولات داخلي استفاده نموده و زندگي خود را با کالاي ايراني آغاز نمايند.


وي افزود : حضرت آقا در سال ۱۳۸۰ دستورالعمل را طي ۸بند و ماده ابلاغ کردند که لزوم مبارزه با مفاسد اقتصادي در جامعه ضروري است متاسفانه مسئولين وقت نسبت به اين امر کوتاهي کردند و امروزه متاسفانه با وجود تمامي مفاسد هاي اقتصادي باز هم شاهد آن هستيم و کم هم نيستند اما ميبينيم که بحث ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي صرفا يک بحث تشريفاتي است و اين اتفاق در عمل رخ نداده است.

انتهاي پيام/۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۹:۳۸

30 Dec 2019